אחרי הסערה ביקורת סרט

After the Storm Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אחרי הסערה":
"עוד סרט מאופק ומצוין של אחד מגדולי במאי יפן כיום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר After the Storm
משחק הירושי אבה, יוקו מאקי, קירין קיקי במאי/ת הירוקאזו קורה אדה  
הרפתקאות
ביקורת סרט לאחרי הסערה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נוגע ללב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע92.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די5.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשקט, בשקט הופך הירוקאזו קורה-אדה לנציג הבולט של הקולנוע האסייתי בישראל במאה ה-21. כשהצופה הישראלי כמעט ואינו זוכה להקרנות מסחריות של סרטים מקוריאה הדרומית ומסין, סרטיו של אדה צוברים יותר ויותר אוהדים בארץ הקודש - וזה אינו דבר של מה בכך.לאדה מכלול יצירה מפואר ומרתק ששואב את השראתו מהאמנים הגדולים של הקולנוע היפני אוזו ונארוזה. סגנונו המאופק והסמי-תיעודי חושף את גיבוריו ללא כחל ושרק: הם אנושיים, פגיעים, טועים ובעיקר מלאי תמיהה למול משפחתם ומול קשיי החיים.
אדה, שביים יצירות נועזות שעסקו במוות ובחוסר כדוגמת "החיים שאחרי" המופתי ו"איש אינו יודע" המטלטל, התעדן בשנים האחרונות ומציג קולנוע קרוב (יחסית) לטעם ציבורי רחב יותר וזו ככל הנראה הסיבה שסרטיו האחרונים: "סיפור משפחתי", "המשאלה" ו"אחותנו הקטנה" זכו להצלחה בישראל.גם בסרטו החדש, "אחרי הסופה", אדה ממשיך בקו זה של קולנוע יחסית ממסדי אולם זהו עדיין קולנוע שמצליח לגעת בנימי נפשו של הצופה בהצגת פיסת חיים ראליסטית בחיי משפחה אחת והסובבים אותם.
ריוטו, בלש פרטי גמלוני, הוא הבטחה שלא מומשה: הוא גרוש ומדי פעם נפגש עם בנו בן ה-12 רק כדי לשמוע על המאהב החדש של אשתו לשעבר. ריוטו מסובך בהימורים וגם אימו הנודניקית (קיקי קארין הנפלאה,הזכורה כגיבורת הסרט "אן") לא מניחה לו לנפשו. הזמן עובר, כביכול לא קורה דבר, אבל נפשו של ריוטו סוערת והוא מנסה בכל מאודו לאחות את הקרעים בחייו.סרטו של אדה מאתגר את הצופה ומכבד אותו, צריך זמן כדי להיפתח לסיפור הכביכול פשוט ומונוטוני שמתרחש בעיירה יפנית שלווה. גיבוריו של אדה כה מלאי פגמים שאי אפשר שלא להתאהב בהם. כשתגיע הסופה הגדולה ותלכד את כל המשפחה תחת קורת גג אחת, המפץ הגדול יגיע ויחלוף, והחיים ימשיכו אבל מבין שברי הסופה יזהה הצופה אנחת רווחה ותחושה של אופטימיות, שהולכת ומשתלטת על יצירתו של אדה בשנים האחרונות. מסתבר שלא הכל אפל בממלכת יפן. סרט פשוט נהדר.
אחרי הסערה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4607/09/2018 10:03:50
7/10אייקון ציון
דורש המון סבלנות. הרבה דיאלוגים ומעט התרחשויות. ריוטה הוא גבר גרוש ותפרן, שאיבד כספים רבים בהימורים אליהם הוא מכור,וגם צריך לשלם מזונות. הבעיה הגדולה שלו היא חוסר יכולתו להראות אהבה לסביבתו הקרובה אבל גם לעצמו.הוא סופר שהצליח בעבר ולקראת סיפרו החדש הוא עובד כבלש פרטי שעוקב אחר בגידות רומנטיות של גברים ונשים בבני ובנות זוגם.הוא רוצה שניסיונו בתחום יבוא לידי ביטוי בספר החדש שהוא עומד לכתוב. אבל, המטרה העיקרית שלו היא להדק את היחסים עם בנו הקטן שאותו הוא פוגש במסגרת הסדרי ראיה.האינטראקציה שלו עם אימו המבוגרת,עם אחותו ועם גרושתו, גורמות לו להבין את הטעויות שעשה במהלך חייו.הסרט לא רע, אבל התחושה בסוף היא של "ליד" ושל "כמעט".היה מסקרן לראות סרט יפני ועל מה הפוקוס,ומסתבר שבכל תרבות אנו מתמודדים עם אותן בעיות ובעיקר עם עצמנו. משחק מצויין של השחקן הראשי.
שם: רחליגיל: 6513/05/2017 16:27:28
7/10אייקון ציון
אכן יש מקבילה בין סערת נפשם של גיבורי הסרט, ובמיוחד הגיבור הראשי, לבין הסערה הפיזית אך בסרט הזה הכל מתנהל לאט מדי לטעמי וזה החיסרון העיקרי. כמו כן חסרו לי מעט נופי יפן היות והסרט קורה ברובו בין כותלי הבית, מעין שיכון צנוע ביותר.יש בו נקודות אור כמו חוכמת החיים של אם המשפחה ועוד. מתאים לחובבי הז'אנר והאיפוק היפני
שם: רימונה שריגגיל: 7508/05/2017 22:33:51
10/10אייקון ציון
סרט נפלא, מומלץ מאוד. ספור חיים ריאלסטי. זוג גרוש וילד. ומאחוריהם הסבתא שיש בה כל כך הרבה חוכמת חיים, טוב-לב, צניעות, וים של אהבה לילדיה ונכדה. סבתא שימיה ספורים והיא חיה את חיי היום-יום,חיה את ההווה ובעדינותה מנסה לאחות קרעי-נפש. משחקה נפלא. הטקסט שבפיה פיוטי, חכם, מרגש,מפוכח,ומרתק בייחודיותו הויזואלית. לכו לצפות בפנינה קולנועית ותצללו לעולם הרגש והפילוסופיה המוגש בפשטות נטולת-יומרות וביופי מזוכך.
קישורים
חץ אחרי הסערה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט