להציל את נטע ביקורת סרט

Saving Neta Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "להציל את נטע":
"סרטו השאפתני ביותר של ניר ברגמן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Saving Neta
משחק בני אבני, רותם אבוהב, נטע ריסקין, עירית קפלן, נעמה ארלקי במאי/ת ניר ברגמן  
ישראלי
ביקורת סרט ללהציל את נטע מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מורכב ואנושי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של ניר ברגמן "להציל את נטע" מוכיח שוב כי הוא אחד מאנשי הקולנוע הרגישים והמוכשרים הפועלים בארץ כיום. באמצעות ארבעה סיפורים קצרים העוסקים כולם בנשים ובהורות מגיש ברגמן סרט מורכב ואנושי. לדעתי הצנועה מדובר בסרטו השאפתני ביותר וגם הקומוניקטיבי ביותר עד היום.דליה (רותם אבוהב) סגן אלוף בצבא, אם חד הורית, מנסה כמיטב יכולתה לטפל בבתה שסובלת מכאב בטן טורדני; רותי (נעמה ארלקי), צ'לנית חוזרת בשאלה, חיה עם בת זוגה ועוברת טיפולי הפריה; מירי (עירית קפלן) יוצאת לפיקניק כדי לספר לילדים שבעלה עוזב את הבית לטובת גבר; ואילו שרון (נטע ריסקין) חוזרת לארץ בעקבות מות אמה כדי להכניס את אחותה המוגבלת למוסד. החוט המקשר בין הסיפורים הוא בחור בשם נטע (בני אבני בתפקיד מלא נוכחות).
אם בסרטיו הקודמים של ברגמן נחה מלנכוליה על הגיבורים והסרט הרגיש כמו מצב רוח דכאוני אחד גדול, ב"להציל את נטע" הכל הרבה יותר גשמי ומאפשר לצופה להזדהות עם דמויות. הסרט עוסק בבעיות היום יום (שלעיתים מסתירות טרגדיה וכאב עמוק) ואותי השאיר בתחושה אופטימית.הסרט מתרחש בארבע עונות השנה, בגשם שוטף ובחום יוקד. החיים נמשכים והצרות של הגיבורים איתם. הצופה נלכד במעגל הקסמים שטווה ברגמן ואינו יודע שובע ממכלול הדמויות שמוצגות בפניו. ברגמן גם מצליח להוציא משחקניו תצוגות משחק יוצאות דופן יחסית לזמן המסך המועט שלהן כשבמיוחד מצאו חן בעיני נעמה ארלקי בתפקידה הקולנועי הראשון ונוריה לוזינסקי כנערה אוטיסטית (בחלקו האחרון והמרגש ביותר של הסרט).
במרכז סרטו של ברגמן ארבע נשים: קצינה, נגנית לסבית, עובדת ניקיון ומעצבת בתים שגרה בארה"ב. ברגמן עורך מסע בעקבות האישה הישראלית על כל גווניה ופחדיה הגדולים ביותר. כל אחת מהן מנסה להתמודד בדרכה שלה ולשרוד. אולי הפחד הגדול ביותר הוא מלהיות הורה או אחראי על אדם אחר? כאשר נטע עם פניו החתומות ומראהו המוזנח הוא החוליה המקשרת, הוא המקהלה היוונית והצופה בקולנוע שמביט במחול החיים הבלתי אפשרי של הדמויות שמשחקות לפניו. ואתם הצופים אשר תגיעו לסרטו של ברגמן תתאזרו באורך רוח, ברצון להתבונן ולהקשיב, אם תעשו זאת תזכו לחוויית צפייה מן המעלה הראשונה.
להציל את נטע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4708/02/2019 09:47:49
7/10אייקון ציון
הקונספט מעניין אבל העלילה לא חדה מספיק. סיפורו של נטע, גבר שחי לבדו וחווה משבר בחייו. הוא משתלב ב-4 אפיזודות קצרות ללא קשר ביניהן, שמתארות מפגש עם 4 נשים שלכל אחת מהן משבר משלה. בחלק הראשון אנו נחשפים לדליה, קצינה בצה"ל שמפקדת על משקיות ת"ש וגם אם חד הורית,שעוברת יום אינטנסיבי ומלחיץ במיוחד. היא נפגשת עם נטע שבא להשתחרר ממילואים.בחלק השני הוא פוגש את שכנתו, אישה לסבית שהיא גם נגנית צ''לו, שמתקשה להיכנס להיריון ומחזרת אחריו. באפיזודה השלישית מתוארת משפחה היוצאת לפיקניק ,שבה אמור האבא לספר לילדיו על כך שהוא ואישתו מתגרשים. בחיק הטבע הם רואים את נטע יורד באמצעות טיפוס מצוק. בחלק האחרון אנו פוגשים את שרונה, בחורה ישראלית מעוררת אנטגוניזם שמתגוררת בניו יורק, מגיעה להלווית אימה ורוצה להכניס את אחותה פגועת הנפש למוסד. נטע מנסה לסייע בסיטואציה המורכבת. התחושה בסוף היא שחסר משהו וכאן הסרט פספס. אם המטרה היא ללמוד על הדמות הראשית דרך כמה סיפורים מצטלבים, אז לא לומדים הרבה.
שם: .MOR Rגיל: 1521/08/2018 19:30:17
6/10אייקון ציון
סרט בנאלי ומלא באופטימיות. המשחק מצויין, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה, העריכה נהדרת והדיאלוגים די מרשימים עשויים היטב אך התסריט והעלילה חסרי מקוריות ויצירתיות, מאוסים לפעמים, ממומשים חלקית, רדומים, לעיתים (רחוקות) שתדלניים מידי ולא תמיד מעניינים במיוחד. בקיצור, אפשרי לצפייה.
שם: נדבגיל: 2907/09/2017 14:35:07
7/10אייקון ציון
הסרט מחולק לכמה חלקים כל אחד טוב בפני עצמו ,חלקם טובים יותר מאחרים, אבל בשורה התחתונה החלקים לא נשזרו יחד בצורה מספיק טובה וזה חבל.
קישורים
חץ להציל את נטע (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט