בייבי דרייבר ביקורת סרט

Baby Driver Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בייבי דרייבר":
"זריקת אדרנלין, שעתיים על אוקטן גבוה ודציבלים מטורפים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Baby Driver
משחק אנסל אלגורט, ג'ון ברנתל, ג'יימי פוקס, לילי ג'יימס, קווין ספייסי, ג'ון האם במאי/ת אדגר רייט  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבייבי דרייבר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קצבי וסוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כנראה אם שמעתם על "מת על המתים", "שוטרים לוהטים" ו"סוף העולם" המוכרים יחדיו כ"טרילוגיית קורנטו", ציפיתם כמוני בכיליון עיניים לסרט החדש של הבמאי/תסריטאי אדגר רייט. עד היום הסרט היחיד שביים והופץ מסחרית בישראל הוא "סקוט פילגרים", שלצערי לא זכה להצלחה מסחרית גדולה. למרות זאת גם בארץ הקטנה שלנו יש לבמאי מעריצים רבים, בעיקר בגלל שהוא קולנוען בעל שפה ייחודית והוא מסרב להיכנע לאולפנים ולוותר על החזון האישי שלו. זאת גם הסיבה שהוא נאלץ לפרוש מבימוי סרט הקומיקס "אנטמן". מעריציו וגם תעשיית הסרטים הצמאה לדם תהו כיצד הוא ישרוד את הסכסוך המשפטי המתוקשר עם מארוול בעקבות נטישת הפרויקט היוקרתי.התוצאה היא "בייבי דרייבר", אחד הסרטים המדוברים ביותר של שנת 2017. בזמן כתיבת ביקורת זו ממוצע הביקורות שלו באתר Rotten Tomatoes עומד על 98% , כלומר 65 מבקרים אהבו או חיבבו את הסרט לעומת רק אחד שלא. ואכן מדובר ביצירה קולנועית שקשה שלא לחבב. יש בה כל מה שאין בסרטים הוליוודיים אחרים. היא כל כולה מבוססת על אהבה לקולנוע והיא עמוסה ציטוטים קולנועיים מ"בוני וקלייד" ועד "מפלצות בע"מ". יש ל"בייבי דרייבר" פסקול שמיימי שלפיו מתנהל כל הקצב המטורף של הסרט. התסריט שנון ולעיתים קרובות מצחיק, ליהוק מבריק של צוות שחקנים נפלא וכל אחד ממלא את התפקיד שלו בצורה מעולה.
התוצאה היא "מיוזיקל של מרדפי מכוניות" שמחזיק את הצופים על קצה הכיסא. שילוב קטלני בין "The Driver" של וולטר היל, אחד מסרטי המרדפים הקלאסיים הגדולים בכל הזמנים, לתכנית המוסיקלית "קארפול קריוקי". העלילה עוקבת אחרי בחור צעיר בשם בייבי. כאשר הוא היה ילד הוריו נהרגו בתאונת דרכים והוא נפגע קשות. מאז יש לו זמזום בלתי פוסק באוזניים. כדי להתגבר על הזמזום הוא מקשיב כל הזמן למוסיקה. אותה תאונה הפכה אותו לאובססיבי לגבי רכבים. אחרי שהוא גונב רכב מדוק, עבריין מתוחכם ונתפס על חם, הוא מתחיל לעבוד אצלו כנהג רכבי מילוט לשודדים.אנסל אלגורט שהפך לכוכבן נעורים בזכות הסרט "אשמת הכוכבים" חביב כבייבי, והוא בהחלט שחקן טוב, אבל לתפקיד מהסוג הזה היה יכול להיות נחמד אם הייתה לו נוכחות של כוכב קולנוע. כמו כן לתפקיד של נהג שודים שעובד עם עבריינים כל כך אכזריים הוא נראה פשוט כמו ילד כאפות שאף אחד לא היה מסכים לעבוד איתו. מה שהופך את בייבי למיוחד הוא שהוא באמת נהג שודים מעולה, ובגלל שהוא חייב שמוסיקה תתנגן לו באוזניים כל המרדפים, הם מתקיימים לפי קצב השירים המתנגנים באוזניות. כך שעם כל הכבוד לשחקן המרדפים הם הגיבורים האמיתיים של הסרט.
צוות שחקני המשנה מרשים לא פחות וגונב בקלות רבה מאנסל את ההצגה. מובילים את הרשימה שני שחקנים זוכי פרס אוסקר: קווין ספייסי המגלם את דוק, ראש ארגון הפשע הסוחט את בייבי כדי שישתתף בשודים שהוא מתכנן בקפידה. ג'יימי פוקס, שמאז "ג'אנגו ללא מעצורים" די בזבז את זמנו ואת זמן הצופים בשלל סרטים הוליוודיים מיותרים, מגלם את אחד הפושעים היותר פסיכופטים שבייבי נאלץ להסיע ברכב המילוט. יש לציין ששניהם נהנים לנעוץ את שיניהם בתפקידים העסיסיים שהוענקו להם על ידי אדגר רייט. ג'ון האם מפתיע לטובה בתפקיד אדם שנסיבות החיים הפכו אותו לפושע וגם אז הוא משלם מחיר. דמותו מתגלה דווקא בעלת עומק רגשי שמעורר הכי הרבה הזדהות.את דברה, נערת חלומותיו המקסימה עם החיוך הכובש מגלמת לילי ג'יימס ("אחוזת דאונטון", "סינדרלה"). גם המעניש בסדרה "דרדוויל" של נטפליקס נמצא כאן, ג'ון ברנטל, השחקן שהתגלה לעולם ב"המתים מהלכים" ומאז מתבסס כשחקן אופי שגונב את ההצגה. הוא עושה כאן תפקיד מגניב במיוחד. אפילו האלמונית יחסית מכולם, אייזה גונזלס, מרשימה בתפקיד שלה כאהובתו של ג'ון האם. נראה שכולם הסכימו לעלות על הרכב של אדגר רייט בשמחה ולתת לו להוביל אותם ביחד אל אחת ההפתעות היותר מוצלחות של הקיץ."בייבי דרייבר" מספק לצופים 113 דקות של פסקול מעולה שלא מפסיק להתנגן בראש ושפע סצנות מרדפים מסחררות. נראה שהסרט הזה מספיק קלאסי כדי לפנות גם אל קהל בוגר וחובב איכות, אבל גם לעורר עניין אצל קהל צעיר חובב פעולה. הסרט מתייחס בכבוד לעולם הקולנועי ממנו הוא צמח ולרגע אחד לא מזלזל באינטליגנציה של הצופים שלו. מרגישים שהסרט נוצר מאהבה וצורך אישי של רייט ולכן הוא הרבה יותר מעוד מוצר קייצי, אלא בעיקר יצירה של אמן בעל קול ייחודי. כל כך כיף לראות שסוף כל סוף רייט זוכה להכרה שמגיעה לו לא רק ממביני עניין אלא גם מהקהל הרחב.
בייבי דרייבר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1715/12/2018 18:21:41
9/10אייקון ציון
סרט כיפי, מהיר ועם קצב ופסקול לא נורמלים. נשמע כמו משהו שהרבה יאהבו אבל גם הרבה ישנאו, אני אישית מאוד נהניתי.
שם: anipoגיל: 4603/08/2018 09:11:09
8/10אייקון ציון
אקשן טוב עם סיפור מעניין. עלילה קלילה וזורמת ולא עוד סרט משעמם מהז''אנר אחד מיני רבים שיש. בייבי הוא בחור צעיר וטוב לב שנאלץ לעבוד כנהג שודים עבור גנגסטר, לאחר שבייבי גרם לו נזק ונהפך להיות "חייב" לו. בייבי שגדל אצל אב מאמץ, אוהב מוזיקה עד עמקי נישמתו וגם מתאהב בבחורה יפה שעובדת בדיינר. הוא חולם על עולם ללא פשע שבו יוכל לחיות חיים טובים ונורמליים. הוא כל הזמן נע בין שתי הקצוות האלו תוך שהוא מסכן את חייו. במילה אחת: אהבתי.
שם: אוריאלגיל: 5319/10/2017 16:23:37
10/10אייקון ציון
סרט נחמד מאוד . עלילה זורמת ולא מסובכת
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט