ספיידרמן: השיבה הביתה ביקורת סרט

SpiderMan Homecoming Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ספיידרמן: השיבה הביתה":
"טום הולנד חביב מאוד וכריזמטי בסרט עשוי היטב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר SpiderMan Homecoming
משחק טום הולנד, מריסה טומיי, מייקל קיטון, רוברט דאוני ג'וניור במאי/ת ג'ון וואטס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לספיידרמן: השיבה הביתה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"צעיר ברוחו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאיזו "שיבה הביתה" מתכוונת הכותרת של הסרט החדש בכיכובו של ספדיירמן? האם מדובר בהתייחסות לנשף Homecoming שתלמידי בית הספר התיכון מתכוננים אליו לכל אורך הסרט ואליו פיטר פארקר התיכוניסט הצעיר חולם לקחת את ליז, תלמידת תיכון מבריקה, יפה וכמובן נשיאת קבוצת הגיקים האולטימטיבית? או האם מדובר בחזרה שלו לניו יורק אחרי שהשתתף בקרב האולטימטיבי בסרט הקודם "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", שאליו גויס על ידי איירון-מן/טוני סטארק? כנראה מדובר במשמעות כפולה ואכן את איש העכביש החדש הכרנו בהופעת אורח משעשעת בסרט אחר.

נראה שאולפני סוני ומארוול בונים על כך שהקהל הרחב נחשף לשחקן הצעיר טום הולנד בסרט הקודם, כך שאנחנו לא זקוקים כבר להכרה עם הגיבור הראשי של הסרט, אנחנו כבר מכירים אותו משלל סרטים אחרים וכמובן אינספור סדרות טלוויזיה, חוברות קומיקס ומשחקי מחשב.המשימה של ששת התסריטאים, ביניהם הבמאי ג'ון ווטס, הייתה לייחד את הדמות חדשה ולהתאים אותה לעולם העכשווי שבו ספיידרמן חי. הדמות החדשה שנרקחה היא הרבה יותר צעירה ברוחה ואנרגטית מאלו של טובי מגווייר ואנדרו גארפילד. לשם שינוי הפעם נלקח שחקן צעיר יותר בגיל וכנראה הרבה יותר נלהב. מדובר בטום הולנד הבריטי, שכמו צעירים רבים וכמו פיטר פרקר/ספיידרמן, גם הוא מכור לרשת החברתית, ומצלם שלל סרטונים שעולים באינסטגרם ובפייסבוק. הדילמה של שמירה על פרטיות ואי חשיפת הזהות היא הרבה יותר קשה ומורכבת בימינו כאשר אין כמעט שום פרטיות, בשום צורה שהיא, והחיים שלנו מרחפים להם בעננים הווירטואליים.
הבמאי ג'ון ווטס שנשכר למשימת החידוש והרענון, אחרי שהסרטים בכיכובו של אנדרו גרפילד אכזבו, מגיע אחרי שביים מספר סרטים קצרים ואת סרט האימה העצמאי "ליצן" שהוקרן בשלל פסטיבלי פנטזיה ואימה. הוא ביים פרקים בסדרת המערכונים "The Onion News Network", אבל תהילת העולם הגיעה בסופו של דבר בעקבות מותחן בעל נגיעות הומוריסטיות בשם "Cop Car". כמו סרטים רבים (לדוגמה "The Guest") הוא מזכיר שלל מותחנים משנות ה-80 ועורר עניין רב בפסטיבל סאנדנס האחרון, בו זכה ליחס חם גם מהתקשורת אבל גם מהקהל הרחב. ואכן, ווטס מצליח להביא איתו ל"ספיידרמן: השיבה הביתה" שילוב מוצלח של תמימות נעורים, הומור ומתח שכל כך אפיינו את "Cop Car".הסרט שאורכו 133 דקות היה יכול להיות קצר יותר, אבל למען האמת זה פחות מפריע מסרטי קיץ אחרים שלעיתים מרגישים כאילו הם נמשכים נצח. טום הולנד טען בראיונות שהוא מתכונן לתפקיד ספיידרמן מגיל 5 ובהחלט נראה שהוא מושלם לתפקיד. הוא משדר תמימות נעורים, אבל גם נחישות ויש לו שפע של קסם. בסרטיו הקודמים הוא הוכיח שהוא שחקן טוב, אבל בסרט הזה מתגלה גם כריזמה של כוכב קולנוע. פיטר פארקר\ספיידרמן של הולנד הוא האקטואלי והעכשווי ביותר לתקופתנו. את אביו הרוחני מגלם רוברט דאוני ג'וניור שחוזר לגלם את טוני סטארק\איירון מן. לצידו ג'ון פאברו החוזר לגלם את עוזרו הנאמן האפי. יש הפתעה נוספת בסוף הסרט לעוד מישהי מעולמו של סטארק שלא נכחה בסרטים האחרונים של מארוול, ואפילו קפטן אמריקה צץ לו בצורה מפתיעה.
התוספת החדשה והמעניינת לעולם הסינמטי של מארוול, הוא מייקל קיטון הזכור לחובבי סרטי הקומיקס כבאטמן בשני הסרטים הנפלאים שטים ברטון ביים. הפעם הוא אדריאן טומס, האיש הרע, קבלן בניין שנשכר על ידי עיריית ניו יורק לפנות הריסות של חוצנים מהקרב הגדול הזכור מסרט "הנוקמים" הראשון. כמובן שבאשמת טוני סטארק הוא והצוות ששכר מפוטרים מעבודתם, אבל את האשפה הם שומרים לעצמם. מכאן שמו Vulture, או בעברית העיט, הוא מחפש אחרי שאריות מזון, כלומר מה שהחוצנים השאירו אחריהם כדי להפוך לכלי לחימה. שחקנית נוספת היא מריסה טומיי המגלמת את דודה מיי, הצעירה מבין כל הדודות של ספיידרמן עד כה.מאחר ומדובר בסרט קיץ עמוס פעלולים ושחקנים, מדובר גם בסוג של השעשועון "מצא את שחקן המשנה ומאיזה סדרת טלוויזיה הוא מגיע". בין השחקנים הרבים ניתן למצוא את מרטין סטאר ("סיליקון ואלי"), כוכבת הנעורים זנדאיה (K.C. Undercover), טין דיילי הוותיקה ("קגני ולייסי"), דונלד גלובר ("אטלנטה", "קומיוניטי"), הקומיקאי חניבעל בורס ("בורד סיטי") והשחקן האמריקאי החתיך לוגן מרשל גרין ("Quarry"), הדומה יותר מדי לטום הארדי, אבל בגרסה פחות מפחידה מהבריטי. הוא מגלם את השוקר.גם ב"ספיידרמן" בגרסתו החדשה הוא נאלץ להתמודד עם מחולל עלילתי בשם טוני סטארק והטעויות הבלתי נסבלות שלו. הוא זה שיגרום לרע להפוך לרע, והוא זה שיהפוך את ספיידרמן לגיבור שהוא. האם למארוול וצוות הכותבים שלהם אין סיבות קצת יותר מקוריות? לטובה אפשר לציין שהפעם הנוכחות שלו פחות מעיקה, מאחר והטון של הסרט הרבה יותר קליל והוא מותאם לקהל צעיר יותר ולהוריהם. מדובר בסרט קיץ לכל המשפחה, יש שלל סצנות קרב אלימות, אבל אין בסרט הזה אפילו טיפת דם אחת שלא נדבר על קללות. ככה זה בעולם הקולנועי של מארוול המיועד לכולם. "ספיידרמן: השיבה הביתה" מצטיין בהזרמת דם חדש לדמותו של איש העכביש, קצת פחות במקוריות.
ספיידרמן: השיבה הביתה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1722/09/2019 00:40:14
10/10אייקון ציון
"ספיידרמן" הראשון של סם ריימי היה סרט הספיידרמן הטוב ביותר שיצא במשך 15 שנים לפי דעתי עד שהגיע "השיבה הביתה". אומנם הוא איבד את התואר מהר ל"ממד העכביש", אבל הנקודה שלי היא ש"השיבה הביתה" פשוט מדהים. הדיאלוגים מעניינים, טוני רק מוסיף, הנבל לא רע בכלל והכל פשוט טוב.
שם: Miniגיל: 1622/09/2018 20:45:53
10/10אייקון ציון
טום הולנד ללא ספק הספיידרמן הכי טוב שהיה, עלילת הסרט מעניינת, הרשע בסיפור לוקח את ההצגה וספיידי נותן את זה בצורה משעשעת וטובה!!! כל כך שווה לראות
שם: ערןגיל: 2706/02/2018 16:08:23
5/10אייקון ציון
יותר טוב מהקודמים עדיין לא אומר שטוב. יותר מצחיק, יותר קליל... אבל עדיין לא מותח ולא מספיק מעניין. צריכים להבין, ברגע שהיה את האביר האפל, כללי המשחק השתנו. לא ניתן לעשות סרטי גיבורי על בינוניים, כמו זה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט