זוג יונים ביקורת סרט

Love Birds 2017 Movie Review

תמונת כתבדין קליין על "זוג יונים":
"לא קל לעיכול, אך ראוי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Love Birds 2017
משחק טל טלמון, אסף גולדשטיין, אבי אזולאי, רוני דותן במאי/ת דובר קוסאשווילי  
ישראלי
ביקורת סרט לזוג יונים מאת דין קליין | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"כנה ובוטה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע23.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מתחילת הקריירה שלו יצא לדובר קוסאשווילי שם של במאי פרובוקטיבי, אך מאחורי אותן "פרובוקציות" בסרטיו תמיד הייתה כוונה ומשמעות אמנותית עמוקה. כיצד ניתן לביים סרט על גבר שמאס בכבלים השמרניים והמסורתיים שמשפחתו קשרה אליו מבלי להתריס? ההתרסה היא תמיד כנגד השמרנות והמסורת - גם אם היא לא מביאה נחת או ניצחון. קוסאשווילי, כמו זאזא, גיבור "חתונה מאוחרת", מעורר את זעמם של הקרובים אליו, אך יוצא כנגדם רק ממניעים של אהבה עזה וכנות כלפי מי שהוא בפנים. כאשר "חתונה מאוחרת" יצא לאקרנים ב2001 חלק נכבד מהשיח עסק בסצנת המין הארוכה בין ליאור אשכנזי לרונית אלקבץ - אולם בצפייה בסרט לא ניתן לחשוב שהסצנה בוימה כך כדי שהצופים ישטפו את עיניהם בגופה של הגיבורים. העירום הפיזי הוא גם עירום רגשי והדמויות חושפות את הפגיעות והשדים הפנימיים שלהן על המיטה בזמן קיום יחסי מין בסצנה אותנטית ורגישה. קוסאשווילי מבין שהסיטואציה המינית היא הזמן הכי חשוף שלנו ומשתמש בה כדי ליצור דרמה אינטימית בכמה רבדים.תמיד הייתה תחושה שקוסאשווילי בוחן את גבולות הטאבו כתחביב ואכן סרטו הקודם "רווקה פלוס" (שטרם ראיתי) עורר מהומה גדולה המאפילה במעט על המהומה סביב סרטו החדש "זוג יונים". ההתלחשויות סביב הסרט החדש היו מסויגות גם אם לא מבוססות ("השחקנים מבלים את כל הסרט ערומים בחדר מלון" היה התיאור העיקרי שניתן עליו). ואחרי שסרטו האחרון נקטל ע"י הביקורות ונכשל בקופות היה נדמה שקוסאשווילי החליט לשחרר את כל הרסנים אחת ולתמיד. ישנה נטייה לשכוח לו את יכולותיו הדרמטיות כתסריטאי ובמאי, וגם אם "זוג יונים" אינו פסגת הקריירה שלו, הוא עדיין סרט כנה וחושפני, על אף שלפרקים הוא רעיל כמו מערכת היחסים שבמרכזו.
אלון (אסף גולדשטיין, שנראה קצת כמו האח הקטן של ליאור אשכנזי) מגיע לחדר מלון בו אשתו, תמרה (טל טלמון, בליהוק מעט מפוספס) מחכה לו כדי לחגוג את יום נישואיהם. כבר בתחילת הסרט הם נכנסים עמוק מדי למשחק תפקידים בו לא תמיד ברור אצל מי נמצאת השליטה ואלו הם הרגעיים הטובים ביותר בסרט - הצילום היפהפה של אסף סודרי מספק ארומה מסתורית ועל אף החלל הקטן בו הסרט מתרחש הוא מוצא זוויות חדשות התורמות לדרמה המתחוללת בין בני הזוג. הייתה לי תחושה בחלקו הראשון של הסרט שקוסאשווילי יצר את הגרסה הארוטית ל"עותק נאמן למקור" של עבאס קיארוסטמי - אך אם בסרטו של הבמאי האיראני האמביוולנטיות רק התגברה במהלך הסרט, פה היא ננטשת ושם הסרט מאבד מעוקצו.המשחק של כל השחקנים בסרט מעט תיאטרלי ומוגזם, אך גם נובע מכך שהדמויות (לפחות חלקן) משחקות תפקיד או דמות במערכת היחסים שלהן עם בן/בת הזוג והעולם שמסביבן. ישנה, גם בחלקים החלשים ביותר בסרט, השתלטות של דמויות סוראליסטיות וסימבוליות בצורה ברורה שנותנת לצופה פטיש בראש, במקום לתת לצופים לעבד את מה שהם רואים. כל פעם שהסרט מוותר על המסתורין המעט זימתי שלו וחותר לקוהרנטיות הוא מאבד את הקסם הראשוני שלו. הנופך הארוטי של הסרט אפקטיבי רק כאשר ישנה עמימות בנוגע לדמויות ולהתנהגות המעט מופרכת שלהן – ואף ברגע מסוים הפרוגרסיביות המינית שהסרט מציג נחשפת כשמרנות מסוג חדש המנציחה את חלוקת התפקידים הצפויה והסטראוטיפית במערכת היחסים (אישה פתיינית מתגלה כקורבן של בגידה והגבר החלש כל כך שלא מצליח להתגבר על יצרו).
וכן, הדמויות בהחלט ערומות ברוב הסרט, כך שלמי שיש לב חלש בנוגע לגוף האנושי עדיף לוותר על הסרט הזה מראש. קוסאשווילי אפילו משתמש בעירום לקבלת אפקט קומי ומודע כמו בשוט בו ישנה קומפוזיציה קלאסית עם איבר מין גברי בקדמת המסך בזמן דיאלוג עמוס פאתוס. ישנם גם כמובן רגעים בוטים (אבל היי, בריבים ומערכות יחסים אי אפשר שלא ללכלך את הידיים לפעמים), אך הם אף פעם לא בשם הבוטות עצמה - הפתיחות המינית הלכאורה ישירה באה לחפות על פצעים פתוחים וככל שגופן חשוף יותר, נדמה שהדמויות מנסות להסתיר כאב פנימי. "זוג יונים" הוא לא סרט קל לעיכול - בשלב מסוים הוא קורס אל תוך עצמו כמו מערכת היחסים שבמרכזו, אבל כנות היא לא תמיד קלה לעיכול וקוסאשווילי מזכיר לנו שהוא אחד היוצרים הישירים ביותר שיש לנו. גם אם התוצאה לא מושלמת, היא ראויה לחלוטין.
זוג יונים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכאלגיל: 5817/07/2017 22:50:53
1/10אייקון ציון
סרט זוג יונים הוא סרט מגוחך, ריק מתוכן ורגש. ומשעמם, משעמם, משעמם... מתחת לכל ביקרות. מקבל ציון 1 כוון שאין 0.
שם: אופירהגיל: 3910/07/2017 15:38:21
10/10אייקון ציון
הזדהתי מאוד ! סרט חכם ( דיאלוגים מאולצים שמדגישים את המרחק חשיפה איטית של המארג ) סרט לא מתחנף עם מוסר השכל מהותי על החברה והמערכות יחסים של היום ,והסוף כמו תמיד אצל קוסושוילי פתוח ומתעתע ! סרט ברמה אירופאית . אני לא מבינה למה היו גם ביקורות לא טובות , כנראה שהצופים הללו פחות מחוברים לסוג סרטים מתוחכמים או שבאו במטרה לראות סקס נטו .לכו לראות !
שם: אורגיל: 5708/07/2017 09:30:15
4/10אייקון ציון
במילה אחת- אכזבה. שעה אחרי הסרט ניסיתי להבין מה הוגש בפני: מה לעזאזל ניסה דבור קוסאשוילי לאמר פה. ולא הצלחתי. נסיון ליצור מתח מיני, בסרט המצולם כולו בחדר במלון יוקרתי. אנשים נכנסים ויוצאים, ורב הזמן הם ערומים. אז יופי! ראינו אותם בעירום מלא, בתנוחות כאילו מגרות, מדקלמים טקסטים משעממים בצורה לא משכנעת, וזהו...
קישורים
חץ זוג יונים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט