קוקושקה ביקורת סרט

Kukushka Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "קוקושקה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kukushka
משחק אנני קריסטינה יוסו, וילה הפסאלו, ויקטור ביצ'קוב במאי/ת אלכסנדר רוגוז'קין  
דרמה
ביקורת סרט לקוקושקה מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט קוקושקה מתחיל כמו סרט מלחמה טיפוסי. השנה היא 1944, פילנד, שלחמה לצד הגרמנים במלחמת העולם השנייה חותמת על חוזה הפסקת אש עם ברית המועצות. אנו עוקבים אחרי וייקו, צלף פיני פציפיסט שנענש על כך שהוא לא מוכן להרוג בני אדם. הוא נקשר בשלשלאות לסלע מבודד אי שם על אם הדרך כשלרשותו שמיכה וקופסת שימורים. מרחוק הוא רואה ג'יפ ובו איוון, קצין רוסי פצוע. את הג'יפ מפציצים מטוסי קרב ורוב תושבי הג'יפ מאבדים את חייהם. אל המקום מגיעה אנני המכונה קוקושקה, קוברת את המתים וכאשר היא מגלה כי הקצין הרוסי עדיין חי, היא לוקחת אותו אליה הביתה ומטפלת בו. הצלף הפיני, וייקו, מצליח להשתחרר מכבליו בסצינה הנראית לקוחה היישר מתוך 'מגאוויר', ובדרכו אל החופש הוא מגיע אל ביתה של קוקושקה.כל זה קורה בעשר הדקות הראשונות של הסרט. הקהל בטוח כי הוא יושב בדרמה מלחמתית מדכאת. אולם אז הסרט עושה תפנית של 180 מעלות ואתם מגלים שאתם נמצאים באחד הסרטים המצחיקים, משובבי הלב והאנושיים ביותר שמוקרנים בימים אלו בבתי הקולנוע בארץ.
מערכת היחסים המתפתחת בין אנני הלפית, וייקו הפיני ואיוון הרוסי, היא הבסיס לסרט הנהדר הזה. בסרט ישנו גימיק אחד, כל אחד מהנוכחים מדבר בשפה שונה ועל כן לא מבין את רעהו. ניתן לחשוב שגימיק מסוג זה יאבד מקסמו אחרי מספר דקות אולם הבמאי והתסריטאי אלכסנדר רוגוז'קין השכיל למצות אותו עד תום בדרכים שונות, כולן מקוריות ומצחיקות. קשה היה לעצור את פרצי הצחוק הבריאים שיצאו מגרונותיהם של מבקרים חמורי סבר שהיו נוכחים בהקרנה.לדוגמא: החייל הפיני והחייל הרוסי, שניהם שונאים זה את זה מכורח הנסיבות וכאשר הם מנסים לעשות היכרות וללמוד את שמו של השני הפיני אומר את השם אולם כאשר הוא שואל לשמו של הרוסי זה עונה לו 'לך ת'זדיין' הפיני כמובן חושב ששמו הוא 'זדיין וכך הוא קורא לו עד סוף הסרט. הבדיחה הזו שהייתה יכולה להיות מאוסה לעייפה במקומות אחרים היא אחת המצחיקות ביותר בסרט.
לשחקנים אנני קריסטינה (אנני), וילה הפסאלו (וייקו) וויקטור ביצ'קוב (זדיין) אין הילה של כוכבים, הם נראים טבעיים ובכך הופכים לאמינים. אנני, שמגלמת אלמנה שלא קיימה יחסי מין תקופה ארוכה, היא מקסימה, מצליחה להיות סקסית ומפתה כשהיא צריכה ומייד לשנות את דמותה לאישה עובדת קשת יום. מודה לאלים שענו לתפילותיה ושלחו לה שני גברים שיכולים כעת למלא את החלל, המיני לפחות, שהותיר בעלה.התנהלותו של הסרט, על רקעיה המרהיבים של חבל לפלנד הקפוא, היא איטית ומקסימה. אין הרבה התרחשויות, אין דרמות גדולות, יש רק שני גברים יריבים, אישה צעירה טובת לב ומלאת תשוקה ושלוש שפות שונות."קוקושקה" הוא קומדיה אנושית, אינטליגנטית ומאוד מצחיקה המתרחשת על רקע נופים קסומים שלא יוצא לראות הרבה בקולנוע. מי שרוצה צחוק בריא ואינטליגנטי שילך...סליחה, שירוץ. 9 בסולם אלון.
קוקושקה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אניה חסויגיל: 2506/03/2003 14:33:36
8/10אייקון ציון
מאוד נהנתי מהסרט,מצחיק,מתוק,משחרר, אם כי לא עמוק במיוחד. יש לציין שלישראלי ממוצע אין מה לראות את הסרט,זה לא ידבר אליו, אבל לדוברי רוסית-אני מאוד ממליצה.
שם: ויקטוריה חסויגיל: 2318/02/2003 23:30:49
7/10אייקון ציון
האמת היא שעד הרגע הזה אין לי דעה מגובשת לגבי הסרט. אופי הבימוי מאד מעניין. המשחק נהדר...הדיאלוג בשלוש שפות כאשר אף אחת מן הדמויות לא מבינה את האחרת.בהחלט טכניקה מעניינת. כמה פעמים חוזר מוטיב הומוריסטי אחד וסביבו נבנת כל באוירה הקומית...אבל אין מספיק הומור לקומדיה. בקיצור כדאי לראות ולגבש דעה עצמאית.
שם: אדיר חסויגיל: 2613/02/2003 17:33:10
2/10אייקון ציון
אחד הסרטים הגרועים ביותר שראיתי, חבל לבזבז עליו 31 שקל. יש כמה קטעים נחמדים אבל לא יותר מזה... סרט לא מוצלח!
קישורים
חץ קוקושקה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט