פצצה אטומית ביקורת סרט

Atomic Blonde Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פצצה אטומית":
"קרבות מרשימים, פסקול מעולה ות'רון אחת הופכים את החוויה לשווה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Atomic Blonde
משחק שרליז ת'רון, צ'אד סטלסקי, ג'יימס מקאבוי, ג'ון גודמן, טובי ג'ונס במאי/ת דיוויד ליץ'  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לפצצה אטומית מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פצצת אנרגיה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע44.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"פצצה אטומית", או בשמו המקורי והראוי הרבה יותר "Atomic Blonde", מבוסס על הנובלה הגרפית ״The Coldest City״ מאת אנטוני ג׳ונסטון וסם הארט. זה מסוג הסרטים שאם מגיעים אליהם בציפייה ליהנות משלל סצנות פעולה פיזיות מורטות עצבים ומהנוכחות הסקסית והמכשפת של הכוכבת הראשית, שרליז ת'רון, המבססת את מעמדה כשחקנית סרטי פעולה עם "מקס הזועם", "מהיר ועצבני" והסרט המדובר - אתם הולכים להתמוגג. אם אתם מחפשים מותחן איכותי ובוגר עם תסריט כתוב היטב, עלילה מבריקה, דיאלוגים שנונים ודמויות מורכבות - כל אלה אינם נמצאים כאן. אבל יש אחלה פסקול והמון אתרי צילום שכל אדם שטייל בברלין, במיוחד בחלק המזרחי של העיר, יזהה מיד.אז כבר אפשר לסכם, סרט אוסקרים זה לא. במקרה הטוב שרליז ת'רון תהיה מועמדת לפרסים בטקס פרסי ה-MTV על שלל סצנות הקרב האלימות שבהן היא לוקחת בהן חלק ואולי גם על פרס הנשיקה עם המאהבת שלה בגילומה של סופיה בוטלה ("קינגסמן"). לפי הפרסומים, ת'רון אף ויתרה על כפילה וביצעה את מרבית הפעלולים בעצמה. מספר סצנות קרב המתחוללות בדירות קטנות ובמסדרונות בניינים וגם kino-international האגדי הזכירו לי את סרט הפעולה האינדונזי "הפשיטה" בזכות האלימות הגראפית נטולת הפשרות. אין ספק, הסרט הזה מיועד למי שרוצה לראות המון קרבות מדממים, שלעיתים אפילו כצופה נלחצתי מהם, וזה מזמן לא קרה לי בסרט הוליוודי מסחרי.
העלילה מתרחשת בימים שלפני התמוטטות החומה שחצצה בין מזרח למערב ברלין וחילקה את גרמניה לשתי מדינות. האווירה הדקדנטית, האנדרלמוסיה ואי היכולת של שלטונות מזרח גרמניה לשלוט במתרחש, הפכו את מזרח ברלין לקרקע עבור כל סוכנויות הריגול השונות. העיצוב של ברלין באותה תקופה צבוע בשלל צבעי ניאון הסותרים את המציאות של אותם שנים אפורות ולא ממש מאושרות, במיוחד לא במזרח העיר בה אנשים נאבקו על חייהם. אבל לא הגענו לצפות במותחן היסטורי אלא בסרט פעולה בסיסי למדי המנסה להיראות מגניב, לפעמים יותר מדי. היה אפשר לחסוך בתאורת הניאון ואולי לעבוד קצת על התסריט, ששום טוויסט בו לא ממש יפתיע צופה ותיק בקולנוע.גיבורת הסרט היא לורן ברוטון, סוכנת חשאית בשירות הוד מלכותה, בלונדינית, תמירה ויפה. היא נשלחת לברלין לאסוף את גופת אהובה משכבר הימים, גם הוא סוכן חשאי, שנרצח כדי להשיג רשימה של סוכנים שנגנבה על ידי סוכן רוסי סורר. עכשיו כולם מחפשים אחרי אותו סוכן רוסי ואחרי אותה רשימה שבה גם מופיע שמו של סוכן כפול, המשרת לא רק את המודיעין הבריטי והאמריקאי אלא גם את הרוסי. מהרגע שלורן נוחתת בנמל התעופה טמפלהוף היא נחשפת לכך שיש מישהו מבית שמדליף את זהותה וסיבת הגעתה. ג'יימס מקאבוי המגלם את הסוכן הבריטי המקומי, דיוויד פרסיבל, אמור לעזור לסוכנת הלוחמנית. לדאבונו של מקאבוי, למרות התפקיד המרכזי שלו בסרט, הדמות שלו כתובה ברישול ואפילו שחקן טוב כמוהו לא יכול לעשות דבר כדי להציל אותה.
בגלל שהתסריט נטול כל תחכום ומשחקי הריגול שלורן נקלעת אליהם צפויים ולא ממש מורכבים או מעניינים, היה אפשר לקצר במקצת את הסרט, לחסוך בשיחות מיותרות על מה שאנחנו כבר יודעים כצופים מנוסים ובמקום 115 דקות להפוך אותו ל-80 דקות של סצנות פעולה הרודפות אחת אחרי השנייה עם מינימום קשקשת ביניהם. איש הפעלולים דיוויד ליץ'("300"), שהפך לבמאי סרטי פעולה מבטיח ("ג'ון וויק"), היה יכול לערוך במקצת את התסריט הבעייתי של ידידו, קורט ג'ונסטד ("300: עליית האימפריה"). למזלו יש לו צוות טכני מעולה ביניהם הצלם יונתן סלע, העורכת אליזבת רונלדסדוטר והמעצב האמנותי דיוויד שנומן, שחוץ מצבעי הניאון המיותרים מצליחים ליצור סרט פעולה אפקטיבי.מלבד שרליז ת'רון, שעושה את תפקידה בצורה מושלמת, ניתן למצוא לצידה גם כמה שחקני אופי מעולים, ביניהם האמריקאי ג'ון גודמן וגם הבריטים טובי ג'ונס ואדי מרסן הנפלאים כהרגלם, אך התפקידים שניתנו להם נטולי בשר ואופי אמיתי. לצידם אפשר למצוא את השבדי ביל סקארסגארד ("זה") וגם הגרמני טיל שווייגר. זה סוג של קאמבק לת'רון שבשנים האחרונות התבזבזה על דרמות כושלות ביקורתית וכלכלית וגם בשני סרטים שגילמה בהם את המכשפה הרעה בשלגייה. אולי התפקיד הבלתי נשכח שלה ב"מקס הזועם: שביל הזעם" והעובדה שהיא התגלתה כשחקנית שיכולה לגלם דמות ראשית נשית בסרט פעולה אלים, יחזירו אותה אל מרכז הבמה.בינתיים היתרון המרכזי של הסרט למרות התסריט האיום, הוא שמרבית סצנות האקשן פשוט מעולות וקשה להוריד את העיניים מהמסך כאשר צופים בהן. סיקוונס הפעולה הארוך המתחיל בחדר המדרגות, ממשיך בדירה ומסתיים במרדף מכוניות ביום שחומת ברלין נופלת, הוא רצף סצנות הפעולה הטובה ביותר שנראה בקולנוע בשנת 2017. יש לי תחושת בטן שזה רק סרט ראשון בסדרת סרטים חדשה. "פצצה אטומית" מביא דמות נשית ראשית מגניבה למסך הגדול שאיננה מסתמכת על גברים, מלבד אלה שכתבו וביימו את הסרט. וכמעט שכחתי לציין, הפסקול של הסרט פשוט מעולה: דיוויד בואי, ניו אורדר, פאבליק אנמי, קלאש, סוזי אנד דה באנשיז, נינה, דפש מוד, ג'ורג' מייקל ועוד, הופכים את חוויית הצפייה בסרט לנעימה יותר.
פצצה אטומית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אברהמי איתןגיל: 5530/10/2023 00:05:33
8/10אייקון ציון
סרט אקשן עם עלילה פתלתלה. שרליז ת''רון משכנעת ביותר. ופס קול של קאוורים משנות ה-80 שווה צפייה.
שם: anipoגיל: 4607/07/2018 10:19:31
8/10אייקון ציון
אקשן טוב עם אלמנטים מהמותחן האפל של פעם. לוריין היא סוכנת יפהפייה של ה MI6 הבריטי, שנשלחת ברלין המחולקת של 1989 רגע לפני נפילת החומה. היא מגיעה לשם לאחר שסוכן אחר שלהם נרצח בברלין תוך כדי זה שניסה להשיג רשימה סודית בה שמות של סוכני ריגול והכי חשוב מה שהרשימה חושפת, זה שמו של סוכן כפול שעובד גם עם המערב וגם עם הסובייטים. במזרח ברלין היא מתחברת לסוכן מפוקפק של שירות הביון הבריטי ונכנסת למשחק מסוכן בו מעורבים סוכנים של שני הצדדים הניצים במאבק הבין גושי בזמן המלחה הקרה. לוריין, שהיא אישה קרת רוח ומומחית באומנות לחימה, יודעת איך להתמודד וגובה קורבנות רבים מאלו שבאים לחסל אותה.תוך כדי הסרט מספר טוויטסים מעניינים. כמובן שיש הרבה הגזמות כמו בכל סרט מהז''אנר הזה. שרליז ת''רון המהממת היא עוד סיבה לראות את הסרט.
שם: ערןגיל: 4719/02/2018 18:06:37
6/10אייקון ציון
מעבר לשרלין תרון המהממתתת אין לסרט הזה יותר מידי מה להציע. אקשן סטנדרטי עם טובים שחלקם בעצם רעים, קנוניות בכמות סיטונאית והרבה דם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט