מאהב כפול ביקורת סרט

LAmant Double Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מאהב כפול":
"דומה לסרט של בריאן דה פלמה - וטוב מסרטיו האחרונים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר LAmant Double
משחק מארין ואכט, ג׳רמי רנייה, ז׳קלין ביסט במאי/ת פרנסואה אוזון  
אירוטי
ביקורת סרט למאהב כפול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן טראשי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פרנסואה אוזון הוא זיקית קולנועית. כל סרט שלו נוצר בסגנון וז'אנר אחרים לחלוטין. זה גם מה שהופך אותו למעניין ומפתיע בכל פעם מחדש. במאים חשובים רבים ידועים כאוטרים בזכות שפה קולנועית ייחודית מסוגננת המאפיינת את סרטיהם ובחירת הנושאים של סרטיהם דוגמת היצ'קוק, טים ברטון, גיירמו דל טורו, אלמודובר וסקורסזה. אצל אוזון, מלבד העובדה שבחלק מיצירותיו יש תחושה של הגזמה לעיתים עם רגישות קאמפית וגם נטייה למלודרמטיות, אין סגנון או תמה שמייחדת אותו כאוטר. אוזון התפרסם פשוט בגלל שהוא איש קולנוע צבעוני והוא מיתג את עצמו כ"ילד הרע" של הקולנוע הצרפתי. הפעם הוא עושה מחווה יפה לעשייתו הקולנועית של בריאן דה פלמה, אחד הבמאים האהובים עלי באופן אישי.דה פלמה מוכר לקהל הרחב כבמאי של "פני צלקת", "הבלתי משוחדים" ו"דרכו של קרליטו", אבל הוא פרץ לתודעת חובבי הקולנוע כיוצר אנרכיסטי רדיקלי מניו יורק שהיה שייך לאותה קבוצה שממנה יצאו קופולה וסקורסזה. לעומת שני היוצרים שהפכו לאגדות קולנועיות כבר בראשית הקריירה שלהם, דה פלמה העדיף לחקור ז'אנר זניח שנחשב לא מכובד, המותחנים הפסיכולוגים. סרטיו נגעו באימה, על טבעי ובארוטיקה. הנושאים שבחר היו פרובוקטיביים לאותן שנים וככה נוצרו להם "קארי", "אובססיה", "אחיות", "לבוש לרצח", "התפוצצות", "תעתועי גוף", "לגדל את קין" בשנות התשעים, "הדליה השחורה" (2006) ו"תשוקה" (2012). לא כולם סרטים טובים, האחרון ברשימה אפילו די רע, אבל כולם מאוד קולנועיים ומרשימים ויזואלית.
פרנסואה אוזון כנראה מעריץ גדול של דה פלמה, אחרת אי אפשר להסביר מדוע הסרט, מתחילתו עד סופו, הוא סוג של העתק-הדבק, כולל סצנת ההסבר בסופו של הסרט המזכירה לחלוטין את "לבוש לרצח". "מאהב כפול" מבוסס על נובלה של הסופרת ג'ויס קרול אוטס "Lives of the Twins" ואכן יש במקור את כל האלמנטים שדה פלמה היה חוגג עליהם בסרטיו: בחורה מתוסבכת חובבת ערום וסקס שמסתבכת עם גבר אלים ומסתורי. כמו בסרטי המתח של דה פלמה גם כאן יש אימה, ארוטיקה, אפילו מוזיאון המזכיר את הסצנה הנודעת, מ"לבוש לרצח", צילומי One Shot סוחפים, צבעים אדומים חמים וגם אפלה כשצריך. הפסקול בומבסטי ובסוף הסרט הסבר פסיכולוגי בגרוש שיפתור לנו את התעלומה הסבוכה שבו.בסרט, שהשתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן 2017, מככבת המוזה החדשה של אוזון, מארין ואכט הזכורה מסרט אחר של הבמאי הצרפתי - "צעירה ויפה" - כנערה בת טיפש-עשרה שבוחרת לעבוד בזנות. התוצאה הייתה מביכה, אבל קשה היה להתעלם מהנוכחות של ואכט. גם כאן היא מרשימה, אולם סרט מסוג זה זקוק לא רק לשחקנית יפה אלא לכוכבת כריזמטית שתבלע את המסך ותכשף אותו. ואכט אנמית לעומת השחקן הנפלא שלצידה ז'רמי רנייה המוכר מסרטיהם של האחים דארדן. כוכב הקולנוע הצרפתי הוא בעל נוכחות כריזמטית ומושלם בתפקידו כבן זוגה של גיבורת הסרט.
קלואי היא צעירה ויפה, דוגמנית הנמצאת במשבר נפשי עמוק ומורכב. היא מתחילה ללכת לטיפול פסיכולוגי אצל פול. השניים מתאהבים והיא עוברת לגור עם בן זוגה החדש. היא מוצאת עבודה במוזיאון כסדרנית והשניים מגדלים חתול. אבל אז היא מתחילה לחשוד שפול לא מספר לה את כל האמת עליו. לא אחשוף את המתרחש, יש כאן משחק זהויות וגם הפתעה הגובלת בגיחוך לקראת הסוף הטראשי והטיפשי להחריד. כדי לבסס אף יותר את המחווה לז'אנר, הוצאה מהנפטלין סמל הסקס בגימלאות, השחקנית הוותיקה ז'קלין ביסט הזכורה מהלהיט הארוטי "סחלב פראי". אז אוזון החליט לעשות דה פלמה, וזה בהחלט המותחן הארוטי הטראשי הטוב ביותר של בריאן דה פלמה מאז שנות ה-80. אם אתם אוהבים את "לבוש לרצח" או "Body Double" - רוצו לראות. אם עדיין לא ראיתם את הסרטים המקוריים של דה פלמה, עדיף לבלות מולם מאשר מול הסרט הזה.
מאהב כפול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכאלגיל: 5919/08/2017 19:40:40
8/10אייקון ציון
מותחן פסיכולוגי מורכב ומעניין. התפתחות בלתי צפויה, בימוי מדוייק, צילום ומשחק מעולים. שוב קיבלתי הוכחה שכאשר מדובר בבמאי גאוני שווה ללכת לקולנוע גם כאשר רוב הביקורות לא מחמיאות (בלשון המעטה).
שם: סיניהגיל: 4812/08/2017 07:09:37
8/10אייקון ציון
סרט שמחיל מצויין, עם בימוי גאוני וצילום מדהים. סיפור ששואב כדי להבין אותו ולפצח את הדמויות ואת העלילה. שחקנים מצויינים אבל גם כל אלה לא עוזרים לסוף שהוא הזוי מדיי. ההרגשה שלי היא שמרוב רצון להיות מיוחד ואפילו ביזארי הסרט הפך למגוחך ומעט חסר אמירה. בכל מקרה הציון טוב בזכות כל הדברים האחרים והסרט כן שווה צפייה כי הוא מאוד מיוחד.
שם: צחי אהרוןגיל: 3811/08/2017 12:48:11
9/10אייקון ציון
סרט אחר, צרפתי ארטיסיטי, מיוחד, קיצוני, עלילה משנה כיוון כל הזמן והסוף לגמרי השאיר אותי מופתע
קישורים
חץ מאהב כפול (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אירוטי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט