להעיר את המלכה ביקורת סרט

Victoria and Abdul Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "להעיר את המלכה":
"ג'ודי דנץ נפלאה כמלכה ויקטוריה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Victoria and Abdul
משחק ג'ודי דנץ, מייקל גמבון, אוליביה וויליאמס במאי/ת סטיבן פרירס  
דרמה
ביקורת סרט ללהעיר את המלכה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"שנון ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת החמישים לשלטונה מתקיימות חגיגות שונות ומשונות לכבוד המלכה ויקטוריה. בין היתר נשלחים שני נתינים הודים להעניק למלכה מתנה יקרה ערך בארוחה חגיגית. עבדול הגבוה והנאה עובר על האיסור המפורש ליצור קשר עין עם הוד רוממותה והיא אינה יכולה שלא להבחין בעלם החמודות התמיר. בין המלכה הקשישה והנרגנת לעבדול הצעיר נוצר קשר שהופך על פניו את בית המלוכה הנוקשה, קשר שממשלת אנגליה ואנשי החצר יעשו הכול כדי לגדוע באיבו.העולם בכלל, והבריטים בפרט, מאוהבים בסרטים על בית המלוכה, שלא לדבר על כך שלשחקן הראשי יש סיכוי מצוין לזכות באוסקר ראה קולין פירת בגילום המלך המגמגם ב"נאום המלך" והלן מירן כמלכה אליזבת בסרט "המלכה". אלו סרטים שמאפשרים להתענג על שחזורים תקופתיים וכביכול לספק הצצה מכובדת אל מאחורי הקלעים של המלוכה הבריטית. אלו גם סרטים שבדרך כלל יתייצבו לצד הריבון ויימנעו מביקורת נוקבת עליו.
סטיבן פרירס כבר עסק בבית המלוכה ובמלכה אליזבת כשביים את "המלכה" המצוין. פרירס הוא במאי של שחקנים ותמיד נותן להם הזדמנות להוציא את המיטב שבהם. כך פרח דניאל די לואיס ב"מכבסה יפיפייה שלי", ג'ון קיוזאק ב"נאמנות גבוהה" וכך גם ג'ודי דנץ ב"פילומנה" ו"גברת הנדרסון גאה להציג" וניכר שהיא משחקת בחופשיות רבה תחת שרביטו של פרירס.דנץ בעצמה כבר גילמה את המלכה ויקטוריה בסרט "גברת בראון", שבו סופר על יחסי המלכה עם אחד ממשרתיה הקרובים. דנץ אף זכתה באוסקר שחקנית משנה כאשר גילמה את המלכה אליזבת ב"שייקספיר מאוהב". נראה שגילום דמויות רמות מעלה תפור עליה. דנץ היא מבכירת השחקניות בעולם ותענוג לצפות בה כאשר היא בשיא כוחה.
בעולם הסרט זכה לביקורת רבה על הצגת מערכת היחסים בין עבדול המעריץ את המלכה (השחקן המוכשר עלי פזל) לבין השליטה המורמת מעם. רבים אף טענו כנגד הצגת ויקטוריה כאישה מודרנית, פתוחה לשינויים שאפילו נדמית לעתים כרווזיוניסטית, וזאת לעומת האמת המרה שבעצם היא הייתה אישה קשוחה וכעוסה ששלטה בהודו ביד ברזל וכי שלטון הראג' היה שיאו של הניצול האימפריאליסטי הבריטי.לטעמי מי שמחזיק בדעות אלו מפספס את עיקרו של הסרט שהוא בסופו של דבר מהתלה שנונה ולא מזיקה על מערכת יחסים בין שליטה לבין אחד מנתיניה. סרט שפרירס מתייחס אליו כאל סיפור אגדה ולא דווקא כאל ריאליזם מדוקדק. מי שמעוניין בהיסטוריה לשמה מוזמן לצפות ב"גברת בראון" המלנכולי."להעיר את המלכה" הינו סרט שלא מתיימר לרגע לומר משהו משמעותי על ההיסטוריה של בית המלוכה הבריטית בכלל ועל המלכה ויקטוריה, קיסרית הודו, בפרט. אם לוקחים אותו בפרופורציות הראויות, ניתן בהחלט ליהנות ממנו ומאחת השחקניות הטובות היותר בדורנו. אני צופה מועמדות לאוסקר.
להעיר את המלכה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1518/08/2018 01:28:19
6/10אייקון ציון
סרט מיותר ושבלוני. המשחק מצויין, הצילום נהדר, הפס-קול מעולה ומוסיף המון לאווירה, עיצוב התלבושות מרשים, העריכה טובה ורוב הדיאלוגים לא רעים בכלל אך התסריט והעלילה צפויים, חסרי מקוריות ויצירתיות כמעט לחלוטין, קלישאתיים, חסרי מעוף, סטנדרטים מידי ודי בינוניים. בקיצור, לא חובה בכלל אך אפשרי לצפייה.
שם: הודגיל: 2427/04/2018 22:13:42
8/10אייקון ציון
ג''ודי דנץ'' מהפנטת אותי כל פעם מחדש המשחק שלה נהדר הייתי עצוב שהמלכה ויקטוריה לא נשארה חיה עד סוף הסרט ועבדול כרים גם מת לאחר מידע בסוף הסרט היה מאוד כיף לא הצחיק אותי בקושי זה פשוט מרגש
שם: Mגיל: 5816/02/2018 18:45:10
9/10אייקון ציון
יפה ואיכותי, מעניין ונוגע. עשוי טוב. משוחק נפלא. לא מנסה לשנות או ליפות את המציאות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט