קרב המינים ביקורת סרט

Battle of the Sexes Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קרב המינים":
"אקטואלי מתמיד, אמה סטון נפלאה בסרט כובש לב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Battle of the Sexes
משחק אמה סטון, סטיב קארל, אליזבת' שו, שרה סילברמן במאי/ת ג'ונתן דייטון, ואלרי פאריס  
דרמה
ביקורת סרט לקרב המינים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מהנה וחשוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מכירות ומכירים את משחק הטניס המפורסם משנת 1973, שכונה על ידי אנשי יחסי הציבור והתקשורת "קרב המינים" ? גם אם כן ובמיוחד אם לא, הסרט החדש והנפלא של הבמאי ג'ונתן דייטון והבמאית ואלרי פאריס, הצמד שעומד מאחורי הלהיט העצמאי "מיס סאנשיין הקטנה", הוא תענוג אמיתי, החושף את סיפורה של אלופת העולם בילי ג'ין קינג. כבר בראשית שנות השבעים, קינג ביחד עם הסוכנת שלה ושחקניות טניס אחרות התעקשו לקבל שכר שווה כמו טניסאים גברים. או כפי שהיא מסבירה בסרט, אם יש לנו אותה כמות קהל כמו בטורנירים של שחקני טניס גברים, ומחיר הכרטיסים הוא זהה למה אנחנו מקבלות פחות שכר?על התסריט המהודק הכתוב בצורה מופלאה אמון התסריטאי סיימון בופוי, שהיה מועמד לאוסקר על התסריט של הלהיט הבריטי "ללכת עד הסוף" וזכה בסופו של דבר בפרס האוסקר הנחשק על התסריט של "נער החידות ממומביי". בופוי וצמד הבמאים יודעים היטב שאנשים רבים מכירים את טורניר הטניס ששינה עולמות ותרם רבות לשוויון בשכר בין שחקניות ושחקני הטניס. אבל הקהל היום מכיר פחות את הסיפורים האישיים של שני הכוכבים של הטורניר, מה הוביל אותם לקחת חלק בקרקס התקשורתי הגדול ומה התחולל מאחורי הקלעים בחייהם הפרטיים. הסרט מתאר מי הוא באמת בובי ריגס, אותו אלוף עולם לשעבר שכל כך רוצה לחזור לאור הזרקורים, אבל בעיקר הוא שופך אור על דמותה המסתורית של בילי ג'ין קינג, הטניסאית שעשתה היסטוריה והראשונה כששילמו לה 100 אלף דולר על השתתפות במשחק טניס. טניסאית שיזמה טורניר נשים מצליח והקימה אגודת טניסאיות, קיבלה שלל פרסים ביניהם מדליית החופש של נשיא ארה"ב.
זוכת האוסקר הטרייה על תפקידה ב"לה לה לנד", אמה סטון, מגלמת בכישרון רב את קינג. מי שמצפה להתמוגג שוב פעם מרעמת השיער הג'ינג'ית של אחת השחקניות הצעירות והמוכשרות בהוליווד עתיד להיות מופתע. סטון, שבדרך כלל מגלמת דמויות בטוחות בעצמן ושופעות כריזמה כמו ב-"העזרה", "באה בקלות" ו"טיפש, מטורף, מאוהב" ראויה למועמדות לאוסקר נוסף. היא יוצרת דמות רבת רבדים. קינג אולי היתה מוכרת לקהל הרחב כטניסאית ואלופת עולם בעלת בטחון רב והישגים מקצועיים רבים, אבל בחייה הפרטיים היא התמודדה עם סודות שהיו עתידים לנפץ את הקריירה שלה לשברים. היא היתה נשואה לגבר, חבר נעורים, אבל בסתר ניהלה מערכת יחסים עם מרלין ברנט הספרית הצמודה שלה. הסרט מצליח לגרום לקהל להבין עד כמה היה קשה להיות לא רק לוחמת פמיניסטית לשוויון זכויות בראשית שנות ה-70 של המאה הקודמת אלא גם להתמודד עם הזהות המינית, סיפור אהבה ויציאה מהארון לאור הזרקורים, כאשר זה היה ממש לא מובן מאליו."קרב המינים" מתמקד לא רק בסיפור של קינג אלא גם גם בדמותו של בובי ריגס, בגילומו של סטיב קארל. השחקן הקומי המופלא, שכבר הוכיח שהוא מסוגל לגלם דמויות דרמטיות מורכבות, יוצר כאן דמות קומית טראגית. איש שיעשה הכול כדי להוכיח שהוא עדיין רלוונטי, תוך כדי סיכון כבודו האישי ופגיעה במשפחתו. סטון וקארל ראויים למועמדויות לגלובוס הזהב ולאוסקר על תפקידיהם הנפלאים בסרט זה, אבל מי שגונבת משניהם את ההצגה היא שרה סילברמן המגלמת את הסוכנת הבלתי נלאית של קינג, גלדיס הלדמן שפועלת בנחישות ובהתמדה כדי להגשים את את מטרותיה של קינג ולשנות את העולם ולהפוך אותו למקום שוויוני יותר. כל משפט שיוצא מפיה של סילברמן הוא שנון והתחושה היא שהשחקנית/קומיקאית מתמוגגת מהתפקיד שנפל לידיה.
עוד משתתפים בסרט ועושים תפקידי משנה מכובדים: אליזבת' שו, ביל פולמן, אנדראה רייסבורו, נטלי מוראלס ועוד רבים וטובים. בתפקיד קטן בולט מעל כולם השחקן העולה אוסטין סטול המגלם את לארי קינג (לא המראיין הנודע) אלא הבעל הנאמן, שתמך באמונה שלמה בדרכה של רעייתו ואהובת נעוריו והתמודד בצורה מכובדת ואנושית עם הקונפליקטים הפנימיים שלה. השחקן הצעיר, המוכר לקהל הישראלי מתפקידי משנה בקומדיה השחורה "קולוסאל" ובדרמה התקופתית "גשר המרגלים", מצליח ליצור דמות מורכבת לא פחות מהשחקנית שלצידו בהרבה פחות זמן מסך. אלן קאמינג המגלם את מעצב התלבושות של השחקניות מגלם דמות צפויה של ההומו ויועץ הסתרים של קינג שיודע בדיוק מה עתיד להתרחש ומכין אותך לכך.התסריט והבימוי המשובחים מצליחים לשלב בין החשיבות ההיסטורית לסיפור האישי בצורה אמינה, כאשר עבודתו המרשימה של הצלם לינוס סנדגרן, זוכה האוסקר על "לה לה לנד", תורמת רבות. סנדגרן צילם את הסרט ב-30 מ"מ, ומצליח להעניק לצופים תחושה נוסטלגית של שנות ה-70 עם שימוש חכם ויפהפה בתאורה המזכירה את תחושת האור מסרטים שהתרחשו באותה תקופה, זאת מבלי לגרום לנו להרגיש שאנחנו צופים בסרט מאותם שנים. יש לציין כמובן את העיצוב התקופתי, התלבושות ומחלקת הפאות, כולם תורמים רבות לאמינות הסרט. כמעט כל דבר בסרט הזה הוא מנצח ומספק."קרב המינים", טורניר הטניס האגדי, התרחש בשנת 1973, אבל הוא אקטואלי יותר מתמיד לשנת 2017. באתרי החדשות אנחנו קוראים על מאבקים בלתי נגמרים לשוויון מלא בשכר בין נשים לגברים שרק הולכים ותופסים תאוצה. תוסיפו לכך את החדשות שמגיעות מהוליווד וגם מהארץ לגבי שלל מפיקים, במאים ושחקנים שניצלו את מעמדם כדי לפגוע מינית ולהתנהל בצורה לא מקצועית ומכובדת כלפי שחקניות, חברות צוות והפקה לאורך שנים רבות. כך שסרט שיוצא לבתי הקולנוע דווקא בתקופה הזאת רלוונטי יותר מאי פעם. לכו לראות ותמורת מחיר כרטיס גם תיהנו מסרט מבדר מאוד וגם תצפו בסרט חשוב ומעצים.
קרב המינים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: קרויףגיל: 5120/03/2018 19:51:48
9/10אייקון ציון
יופי של סרט. מתאר בצורה נפלאה את שנות ה- 70 ואת המאבק הפמניסטי. מתאר בצורה מעוררת הזדהות את הקושי בלהיות לסבית באותה תקופה. לחובבי הסטוריית הטניס - זה סרט חובה.
שם: .MOR Rגיל: 1411/01/2018 22:46:17
7/10אייקון ציון
סרט חמוד ומעניין. השחקנים נהדרים (ראוי לציין לשבח את הליהוק), הצילום לא רע בכלל, הפס-קול טוב ומוסיף, העריכה טובה, המסר חשוב וריאליסטי, (למרות שבסרט הוא היה טיפה קדחני מידי) האיפור והתלבושות מצליחות להציג לנו את התקופה בצורה נפלאה והדיאלוגים הדוקים ודי סוחפים אבל התסריט והעלילה צפויים, יכלו להיות הרבה יותר מקוריים ויצירתיים ולעיתים רחוקות אפילו משעממים (בעיקר בחצי הראשון). בקיצור, אפשר לצפות.
שם: ברגיל: 2201/01/2018 17:29:06
7/10אייקון ציון
סרט יפה שמבוסס על סיפור אמיתי. עשוי בצורה טובה ושחקנים נהדרים. אבל לעיתים מתקדם בצורה מאוד איטית ונמרחת, לפעמים אפילו משעמם ולא מצליח לסחוף עד הסוף.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט