קוקו ביקורת סרט

Coco Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קוקו":
"צבעוני, מסחרר חושים והדמויות שובות לב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Coco
דיבוב אנטוני גונזלס, בנג'מין בראט, גאל גרסיה ברנאל, רנה ויקטור במאי/ת אדריאן מולינה, לי אונקריץ'  
אנימציה
ביקורת סרט לקוקו מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרהיב עין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקסם של אולפני דיסני-פיקסאר עובד שעות נוספות בסרט "קוקו" שהוא חגיגה קולנועית של אינדיבידואליות, מוסיקה ומשפחה. העלילה מתרחשת ביום המתים, שלפי המסורת המקסיקנית המשפחות חוגגות בו את זכר בני משפחתם שחלפו מהעולם. המתים שקרוביהם זוכרים אותם מגיעים לבקר במשך לילה אחד בארץ ולראות את בני משפחותיהם חוגגים את זכרם. אם העלילה נשמעת כאילו היא מיועדת למבוגרים בלבד, תופתעו לגלות שהסרט "קוקו" הוא חוויה משפחתית קסומה לכל הגילאים. עלילת הסרט מנסה לענות על השאלה - מה יקרה אם ילד אנושי יחצה באותו הלילה את הגשר המחבר בין עולם החיים אל ארץ המתים?את הסרט מרהיב העין הזה ביימו שניים: לי אונקריץ (הבמאי של "צעצוע של סיפור 3") ואדריאן מולינה (התסריטאי של "הדינוזאור הטוב"). הם גם כתבו את התסריט ביחד עם ג'ייסון כץ ומתיו אלדריץ' ויצרו מעשייה שמצליחה להיות גם מיועדת לילדים אך גם לשמור על רוח בוגרת ומקאברית בהתאם לעולם שבו הסרט מתרחש. עולם שבו הרוחות הם שלדים מהלכים והגולגולות שלהן מדברות. התסריט המקסים נעזר בתרבות הקולנועית והטלוויזיונית המוכרת שמגיעה אלינו ממקסיקו - סרטי הקולנוע המלודרמטיים ועלילות הטלנובלה המשפחתיות. התסריט, שהיה יכול להידרדר בקלות למחוזות הקיטש והגיחוך, מצליח להתחמק מכך והוא עושה זאת בחן רב.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
"קוקו" הוא שמה של הסבתא רבתא של מיגל, הגיבור של הסרט, ילד צעיר במשפחת סנדלרים בכפר מקסיקני פסטורלי. למרות האובססיה המשפחתית לנעליים אהבתו האמיתית היא מוסיקה, אך מזה דורות רבים על בני המשפחה נאסר לעסוק בכך. אביה של קוקו היה מוסיקאי, שנטש את בתו התינוקת ואת רעייתו כדי להגשים את חלומו ולהתפרסם. לדאבונן של הרעייה והבת הוא מעולם לא חזר. מיגל לא יכול להתאפק ומחליט להפר את האיסור התמוה הנמשך מזה דורות, ולהופיע בתחרות מוסיקה בכיכר העיר בערב יום המתים, במקום לבלות עם משפחתו סביב שולחן ארוחת הערב ולחגוג איתם את החג.מאחר וסבתו, בתה של קוקו, שברה לו את הגיטרה הוא מחליט לשאול את הגיטרה של אליל הזמר האגדי, ארנסטו דה לה קרוז, הנמצאת באחוזת הקבר שלו בבית הקברות של העיירה. להפתעתו הוא מגלה שהגיטרה מכושפת וכך מיגל מוצא את עצמו במסע עוצר נשימה אל ארץ המתים. הוא עובר שם הרפתקה שתגלה לו כמה דברים שלא ידע על ההיסטוריה המשפחתית.
עולם המתים הוא צבעוני ומסחרר חושים, העלילה קולחת והדמויות שובות לב. הסרט גם מכיל שלל הפתעות כמו דמותה של פרידה קאלו והתייחסות משעשעת ליצירותיה ושירתה הסוראליסטית. באופן מפתיע, הפסקול של המלחין מייקל גיאצ'ינו ("למעלה", "רטטוי") והשירים בסרט הם הצד החלש בו. השירים חביבים אך לא סוחפים ונתקעים בזיכרון כמו הלהיט מ"לשבור את הקרח".בסופו של דבר "קוקו" הוא מוצר קולנועי משפחתי שובה לב המתאים לבוגרים ולילדים. צפיתי בסרט בגרסה האנגלית שלו והיא מושלמת עם קולותיהם של גאל גרסיה ברנאל, בנג'מין בראט והילד אנטוני גונזלס. לכו עם הילדים או לבד, חוויה קולנועית מחממת לב מובטחת. ההימור שלי: פסלון אוסקר נוסף יצטרף לארון הפרסים של אולפני דיסני-פיקסאר.
קוקו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יובלגיל: 3417/08/2018 18:41:06
10/10אייקון ציון
בכיתי. כבר הרבה זמן שלא בכיתי. לפי הסקר שלי בערך חצי מהגברים ששאלתי בכו בסוף הסרט המרגש "קוקו". מי יזכור אותך כשתמות? מי יטפל בך בעת זקנה? מה תהיה כשתהיה גדול? כדאי לילד לבחור בקריירה של אבא ואמא? הסרט הוא חקירה מעמיקה לנושאים אלו באמצעות פנטזיה, מוזיקה, אקשן, ודמויות חמודות ואמיצות כמו שרק פיקסאר יודעים לעשות.
שם: המלכה שלכםגיל: 1425/06/2018 13:49:08
10/10אייקון ציון
וואוו זה הסרט הכי מרגשש שראיתיי בחייםםם אתם חייבים לראות את הסרט, הוא משלב בעיני את כל סוגי הסרטים: דרמה, קומדיה, ועוד הרבה. בסרט יש הרבה אהבה ובכיתי מהרבה קטעים מרגשים. אין גיל מוקדם מדי או מאוחר מדי לראות את הסרט הזה! אני בת 14 ובכל זאת נהניתי מאוד והתרגשתי ממנו כמו ילדה קטנה.. למרות שבסרט מופיעים שלדים, הם ידידותיים ולא אמורים להפחיד ילדים קטנים. מומלץ לראות, במיוחד עם בני משפחה אהובים, וכך החוויה עשויה להיות אפילו נעימה יותר. בכל זאת ממליצה לראות מגיל 5 פלוס במידה וילדיכם מפחדים משלדים, אם הם לא אז מומלץ לכל גיל..
שם: דרדרגיל: 3012/04/2018 20:28:13
5/10אייקון ציון
קוקו לא סרט יפה לבני 6 ומטה, ואולי גם לא מתאים לבני 7.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט