איש ושמו אובה ביקורת סרט

A Man Called Ove Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "איש ושמו אובה":
"לוחץ היטב על בלוטות הרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Man Called Ove
משחק רולף לסגרד, באחאר פארס, פיליפ ברג במאי/ת הנס הולם  
זר
ביקורת סרט לאיש ושמו אובה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"חביב פלוס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כל סרט שמגיע ממדינה שאינה דוברת אנגלית או צרפתית הוא ברכה לצופה הישראלי שאינו משופע בקולנוע עולמי ולכן יש לראות בחיוב את הגעתו של הסרט השבדי "איש ושמו אובה " לאקרנים בארצנו אחרי שבפברואר 2017 היה מועמד לשני פרסי אוסקר גם בקטגוריית הסרט הזר וגם על האיפור.הסרט הינו עיבוד קולנועי לרב מכר בעל אותו שם המספר על זקן סר וזעף בשם אובה שגר בשכונה סגורה ומגודרת אי שם בשבדיה. אובה אינו יודע את נפשו בשל מות אשתו האהובה ומשליט ביד רמה את החוקים הקפדניים על הדיירים המסכנים בשכונה.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
בדיוק כשאובה מתייאש מהחיים סופית ומחליט להתאבד מגיעה לשכונה משפחה חדשה. האישה היא ממוצא איראני, היא בהריון ועל פניו היא התגלמות כל מה שאובה מתעב. אולם (כמה צפוי) דווקא אותה גברת תמצא את הפתח לליבו של הקשיש העצבני והממורמר.הסרט מתחיל בתנופה וכולל תיאור די משעשע של ניסיונות ההתאבדות הדי מגושמים של אובה אבל אז נדמה ומשהו מתחיל לחרוק. פלאשבקים מימיו של אובה כילד, יחסיו עם אביו, תיאור היכרותו עם אשתו האהובה ועד לטרגדיה שפקדה את הזוג החביב, מאטים את הקצב של הסרט ופוגמים בתנופה שלו ובעיקר מרגישים כמו פרסומת לשבדיה הלבנה, הישנה והטובה.
הניסיון להוסיף נפח לדמותו של אובה בעזרת אותם פלאשבקים ולהסביר לצופה למה הוא נהפך בערוב ימיו לממורמר ועצבני לא מרגישים אמינים. לא מוסבר איך מנקה רכבות הופך למהנדס מצטיין ולאביר התקנות העירוניות. אפילו הסוד האיום הקשור במות אשתו מתגלה כאנטי קליימקס מאכזב. גם תיאור מערכת היחסים בין אובה לבין שכנו משכבר הימים שבעבר היה חבר קרוב וכעת הם אינם מדברים מרגיש מפוספס במידה.רולף לסגרד כאובה עושה עבודה טובה, אבל מה שהכי הרגיז בסרט היא הדמות הרדודה והסטריאוטיפית של השכנה האיראנית שתפקידה מתמצה בלגלם מהגרת טובת לב ובהריון (כי ידוע שלמהגרים יש הרבה ילדים...). "איש ושמו אובה" הוא סרט חביב פלוס והוא לוחץ על בלוטות הרגש היטב, זאת כנראה גם הסיבה שטום הנקס רכש את הזכויות לגרסה האמריקאית שבה הוא יגלם את הזקן הנרגן, אבל בסיכומו של דבר מדובר בסרט קטן ומקסים, לא יותר מזה.
איש ושמו אובה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4606/10/2018 10:03:51
8/10אייקון ציון
כשבסוף רוצים שזה יימשך עוד קצת אז זה אומר הכל. מצחיק ובעיקר מרגש.אובה בן ה-59 הוא איש מהיר חימה, אטום ריגשית ומתקשה לתקשר עם הסביבה. האדם היחיד שיש לו בעולם זו אישתו המנוחה שאת קיברה הוא מבקר לעיתים קרובות ומספר לה את מה שיושב על ליבו. אחרי שהוא מפוטר מהמפעל בו עבד שנים רבות הוא מנסה לשים קץ לחייו במגוון דרכים וכל פעם נכשל מסיבה אחרת. הזיכרונות מציפים אותו ותך כדי פלאשבקים לעבר אנו נחשפים לסיפורו החל מהיות ילד ועד שהפך לגבר והכיר את אישתו לעתיד. במקביל בהווה,אנו נחשפים למריבות החוזרות ונישנות שלו עם שכניו במיוחד על רקע של הפרת כללי התנהגות. השינוי מתחיל כאשר לשכונה מגיע משפחה צעירה. אובה מתיידד עם האישה ובנותיה ומתחיל תהליך של "התרככות".זהו סרט שממנו ניתן לפתח מספר דיונים:על כמה שאנחנו קורבן של חיינו והדרך בה גדלנו, האם ניתן להשתנות גם בגילאים מתקדמים,על כך שבכל אחד מאיתנו יש צדדים טובים ורעים, על הזיקנה ועוד. המוסיקה המוצלחת בסגנון של אניו מוריקונה מגדילה את עוצמת הרגש.
שם: חגי הופרגיל: 4231/07/2018 15:51:38
9/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד. והחתולים יפיפיים... אובה הוא זקן נרגן, וגם השבדים הצפוניים לא ידועים בהפגנת רגש והם די קרים. אבל דמות אישה פרסייה מכניסה חום אנושי רב לסרט, וגם אשתו של אובה בתמונות מהעבר חייכנית וחמימה. הסיפור עצמו מוכר, איך אדם קשה לומד לאהוב את החיים ואת בני האדם, ובכל זאת הביצוע יפה, יש רגעי צחוק ודמע, וסך הכול התוצאה ראויה בהחלט.
שם: אביטלגיל: 3026/07/2018 07:56:44
9/10אייקון ציון
סרט נוגה ועצוב על חיים של בנאדם. סרט טוב ומרגש לא מבינה את המשמיצים- לא כל סרט חייב להיות קומדיה! יש גם דברים אמתיים בקולנוע
קישורים
חץ איש ושמו אובה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט