כל הכסף שבעולם ביקורת סרט

All the Money in the World Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כל הכסף שבעולם":
"סרטו הטוב ביותר של רידלי סקוט מזה שנים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר All the Money in the World
משחק מישל וויליאמס, כריסטופר פלאמר, מארק וולברג במאי/ת רידלי סקוט  
דרמה
ביקורת סרט לכל הכסף שבעולם מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סוחף ומרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רידלי סקוט חגג החודש 80. ברזומה העשיר והמרהיב שלו נמצאים הסרטים "הנוסע השמיני", "בלייד ראנר", "גשם שחור", "תלמה ולואיז", "גלדיאטור", "בלאק הוק דאון" ועוד שלל הצלחות וכישלונות. בפעם האחרונה שחיבבתי סרט שהוא ביים זה קרה בשנת 2003. מדובר ב"אנשי המזימות", סרט פשע קטנצ'יק וזניח, אבל מאוד מהנה. לעומת זאת נראה שסקוט נמשך בעיקר אל עשייה של מוצרים קולנועים גרנדיוזיים שלעיתים קרובות קורסים לתוך עצמם מרוב חשיבות עצמית, ביניהן החרפה "ממלכת גן עדן", החידוש המביך שלו ל"רובין הוד" או האדפטציה הקולנועית שלו ל"אקסודוס" - סיפור יציאת מצרים. כמובן שיוצא דופן היה שובר הקופות הדביק "להציל את מארק וואטני", שממש לא אהבתי אבל אני כנראה האדם היחיד בעולם.בחודש מאי סקוט סיפק לנו סרט נוסף בסדרת סרטי האימה "הנוסע השמיני: קובננט". מוצר סתמי לחלוטין שלא תרם דבר למורשת הקולנועית של הבמאי הוותיק. הציפיות שלי מ"כל הכסף שבעולם" היו נמוכות, אבל הסרט עורר בי סקרנות עצומה לא בגלל הסיפור שלו או השחקנים המשתתפים בו אלא בעיקר בשל השערורייה איתה הוא נאלץ להתמודד. השחקן זוכה שני פרסי האוסקר קווין ספייסי, שגילם את דמותו של ג'יי פול גטי, הואשם בשרשרת של הטרדות ותקיפות על רקע מיני. השערורייה הובילה להחלטה חסרת תקדים של סקוט ושותפיו: פחות מחודשיים לפני יציאת הסרט למסכים הוחלף ספייסי בשחקן כריסטופר פלאמר ("צלילי המוסיקה") וכל הסצנות שבהן השתתף צולמו מחדש.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
כאשר צופים בסרט אי אפשר להרגיש שרק לפני שבועות בודדים חלקים ניכרים ממנו צולמו שוב. המרוויח הגדול הוא פלאמר בן ה-88, שמצא את עצמו מועמד לפרס גלובוס הזהב בתפקיד משנה לשחקן בסרט קולנוע. האמת היא שהמועמדות מגיעה לו ואני לא אופתע אם הוא יהיה מועמד גם לאוסקר בקטגוריית שחקן המשנה, פרס שהוא כבר זכה בו בשנת 2010 על תפקידו הנפלא בסרט "בגינרס". הוא יוצר כאן דמות אנושית, מורכבת ורבת רבדים. האיש העשיר ביותר, על אף שיש לו ילדים ונכדים, חי בבדידות בטירות ענקיות ומתעניין רק ברכישת חפצי נוי ויצירות אמנות.עלילת הסרט מבוססת על אירועים אמיתיים שהתרחשו באיטליה בשנת 1973. התסריט של דיוויד סקרפה המבוסס על ספרו של ג'ון פירסון כתוב היטב ומצליח לשלב בין ההיבטים השונים סביב סיפור החטיפה. ג'ון פול גטי השלישי היה רק בן 16 כאשר נחטף על ידי המאפיה האיטלקית. מה הופך אותו ליעד המושלם לדרישת דמי כופר בשווי 17 מיליון דולר? הוא נכדו של האיש העשיר ביותר בעולם. הסרט מתמקד גם בניסיונותיה של אימו גייל לשכנע את הסבא המולטי-מיליונר לשלם את דמי הכופר. בד בבד מתוארת מערכת היחסים עם היועץ הבכיר של הסב בגילומו של מארק וולברג, שלראשונה מזה זמן רב מספק הופעה טובה. כמובן אנו גם רואים כיצד נער הפרחים הצעיר מתמודד עם החוטפים שלו ומערכת היחסים הנרקמת בינו לבין אחד מהם.
רידלי סקוט מצליח במשך 132 דקות ליצור דרמת מתח סוחפת ומרתקת. מישל וויליאמס המגלמת את האם מספקת כאן הופעה מסחררת נוספת. הפעם היא מגלמת אם אוהבת שתעשה הכל בשביל ילדיה, אבל לא תיכנע לרגשות ותשמור על איפוק בכל מחיר. היא אולי התחתנה עם בנו המתנכר, המנוכר והלא ממש מוצלח של ג'יי פול גטי, אבל היא לא נכנעת גם לכוחו של הכסף וגם לא לקשיש האדיש. האם היא תזכה במועמדות חמישית לאוסקר אחרי שהייתה מועמדת על תפקידיה בסרטים "מנצ'סטר ליד הים", "השבוע שלי עם מרלין", "הר ברוקבק" ו"בלו ולנטיין"? הסיכויים גבוהים.וולברג נטש את סרטי הפעולה הטיפשיים והקומדיות המביכות כדי לשפשף את כישורי המשחק שלו. פלטצ'ר צ'ייס בגילומו היא דמות אפרורית ולא זוהרת במיוחד. הוא האדם שאחראי לבצע את כל העסקים המלוכלכים והפחות כשרים של מר גטי. כאמור, הוא מספק כאן את הופעתו הטובה ביותר מזה זמן רב. התגלית האמיתית של הסרט היא צ'ארלי פלאמר, שחקן צעיר כריזמטי ויפה תואר, המגלם את ג'ון פול גטי השלישי, נער תמים ומרדן. אגב, אין קשר משפחתי בין השחקן הוותיק המגלם את הסב לשחקן הצעיר המגלם את הנכד למרות שם המשפחה הזהה."כל הכסף שבעולם" הוא מותחן דרמטי מכובד, מקצועי, עשוי בתנופה אלגנטית והתסריט שלו אינטליגנטי מספיק כדי שהתוצאה תהיה מכובדת ובוגרת. המסקנה המרכזית שלי אחרי הצפייה בסרט היא שמסתבר שכאשר לאולפן יש את כל הכסף שבעולם אפשר להוציא ברגע האחרון כוכב קולנוע מסרט, להחליפו בשחקן אחר, ועדיין התוצאה תהיה טובה מאוד.
כל הכסף שבעולם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1715/12/2018 15:45:54
8/10אייקון ציון
מותחן חכם מאוד עם הרבה דיאלוג, למי שאין הרבה סבלנות הסרט ממש לא מומלץ, ללא ספק בין הסרטים הטובים של רידלי סקוט בשנים האחרונות וכל השחקנים מביאים הופעה פנטסטית.
שם: anipoגיל: 4717/11/2018 10:17:44
8/10אייקון ציון
ראוי לצפייה ובהחלט מעניין אך גם ארוך מידי. פול גטי הוא נכדו של מיליארדר קשיש שנחטף ברומא במהלך שנות ה-70. החוטפים דורשים כופר של 17 מיליון דולר. אימו של פול מנסה להגיע לליבו הקר של הסב ולשכנעו לשלם את הכסף. הסבא,שהוא האב של אביו של פול, מסרב לשלם ומגייס למשימת איתור נכדו יועץ לענייני אבטחה.אותו יועץ ואימו של פול נהפכים עם הזמן לבני ברית בשעה שפול מוחזק בשבי וחייו בסכנה.כשהזמן דוחק צריך לחשוב מחוץ לקופסה. בסך בכל מותחן לא רע, ציון סופי 7.5.
שם: ברגיל: 2322/09/2018 11:36:04
7/10אייקון ציון
סרט נחמד שקיבל יחסי ציבור בעיקר עקב החלפת אחד השחקנים הראשיים ברגע האחרון. הסרט עצמו מעניין ומותח לפרקים אבל לא איזו יצירת מופת. נחמד לצפייה בבית.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט