האמן הגדול מכולם ביקורת סרט

The Greatest Showman Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "האמן הגדול מכולם":
"מיוזיקל מרגש אבל מאוד בסיסי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Greatest Showman
משחק רבקה פרגוסון, יו ג'קמן, זאק אפרון, מישל וויליאמס במאי/ת מייקל גרייסי  
מוזיקלי
ביקורת סרט להאמן הגדול מכולם מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר ורדוד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
באמצע המאה ה-19 פ.טי. ברנום היה איש עסקים צעיר תאב בצע וכוח, שהיה למיליונר הראשון שעשה את כל ממונו מעולם הבידור והתרבות. הוא זיהה את הפוטנציאל הגדול של ה"שואו" והפך אותו ל"ביזנס". הוא גם האיש שהבין שהקהל הרחב רוצה לראות לא רק מחזות, ליצנים, לוליינים וחיות. הקהל הרחב נמשך דווקא למוזר, למזעזע והלא שגרתי. אנשים אוהבים את החדשות שהופיעו בצהובונים על גמדים, אנשים שמנים, נשים עם זקן, תאומים, ענקים ושלל טיפוסים שנקראו באותם שנים "פריקים". המופעים של פ.טי. ברנום התמקדו בתחום הזה בדיוק. הוא אסף אותם סביבו והפך אותם לחלק מעולם הבידור ורשת הקרקסים המצליחה שלו.גיבור הסרט "האמן הגדול מכולם", פ.טי. ברנום, היה המון דברים: איש עסקים מצליח, אדם שניצל את האנשים הנמצאים בתחתית הסולם החברתי כדי להרוויח המון כסף בעוד שהם נשארו עניים מרודים, הוא היה בדרן ראוותני, ידע להפוך את הבידור לביזנס והראשון לעשות מזה המון כסף, אבל "אמן"? לא ממש. לכן השם העברי של הסרט החדש המתבסס באופן רופף על סיפור חייו, רחוק מלהיות מדויק, כמו הסרט עצמו, שיוצריו נטלו לעצמם חופש אמנותי גדול. נראה שהמציאות האפלה והטראגית נשכחה כמעט לחלוטין רק כדי לספק לקהל הצופים מיוזיקל מצועצע, עשיר ויזואלית, עם שירים קליטים בעלי סאונד עכשווי ומסר משפחתי לקבלת השונה והאחר.
פ.טי. ברנום מוצג בסרט כאיש משפחה נאמן, אך הרומן בינו לבין הזמרת ג'ני לינד הוא עובדה מוכחת במציאות והיא לא הפסיקה את סיבוב ההופעות, אלא סיימה אותו בהצלחה אדירה. ברנום היה אויב ידוע של השמרנות ושל הכנסייה ואף ישב חודשיים בכלא לאחר שפרסם מאמרים בעיתון שעמד בראשותו נגד הכנסייה. סיפור האהבה בין להטוטנית אפרו-אמריקאית (הזמרת/שחקנית, זנדיה) למחזאי צעיר ולבן (זאק אפרון) העובדים בקרקס, נראה מתאים כמו כפפה ליד לעולמו הליברלי של ברנום ובהחלט מדובר במסר חשוב בתקופה שבה טראמפ מנהל את הבית הלבן.בסופו של דבר "האמן הגדול מכולם" חוטא למציאות, שהייתה מורכבת יותר, אפלה ולא ידידותית לסביבה. הפוטנציאל הגדול שעומד מאחורי הסיפור האמיתי של ברנום לא מתממש כי נראה שיוצרי הסרט התעקשו ליצור מוצר קולנועי המיועד לכל המשפחה המתאים לתקופת החגים. התסריט של ג'ני ביקס וביל קונדון דידקטי יתר על המידה ומתעלם כמעט לחלוטין מהדמויות בעלות הפוטנציאל הרב שהיו יכולות להיות הרבה יותר מורכבות ובוגרות. הם אפילו לא מגרדים את קצה הקרחון למה שכן היה יכול להפך לאירוע קולנועי אמיתי ולא רק חוויה קולנועית חביבה שנשכחת במהרה.
לטובה אפשר לציין את העושר הויזואלי של הסרט, המחוות למיוזיקלס ההוליוודיים של פעם, את הקאסט המרשים המבצע היטב את קטעי המחול, הפעלולים והשירים. כל אלו מחפים על דמויות שדופות ונטולות עומק ועלילת טלנובלה נדושה נטולת מתח אמיתי. עדיין נהניתי מהממתק הקולנועי, אך לכל אורך הסרט חשתי תחושת פספוס עצומה ובסופו של דבר טעמו של המוצר התפוגג ונשארה רק תחושה של טעם לוואי.
האמן הגדול מכולם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הודגיל: 2429/04/2018 16:20:23
8/10אייקון ציון
מחזמר מקסים עוצר נשימה עם סיפור אמיתי יוצא דופן עוצר נשימה כל הכבוד אבל זה הרחיק לכת בהיסטוריה של פ.טי. ברנהום לא היו שירים כאלה כי אנשים רוצים שיהיה לזה הכנסות רבות אבל היה בקיצור מאוד אהבתי
שם: ערןגיל: 4712/04/2018 23:02:47
9/10אייקון ציון
דרמה מוסיקאלית מצויינת , קצבית , מהנה ומרגשת על יזם הבונה מחזמר מאנשים בעלי מוזרויות. פשוט תענוג !
שם: ברגיל: 2301/04/2018 16:42:49
2/10אייקון ציון
סרט פשוט מחריד ומשעמם ברמות! לא ברור איך זה מקבל ביקורות גבוהות אני מנסה להבין את ההיגיון כאן כי זה באמת איום ונורא, העלילה רצה עם קו עלילתי מופרך והזוי. שעמום טוטאלי. סרט מייאש שלא מתקדם לשום מקום וכלום לא קורה בו. לא מובן לי בשום צורה למה הוא מקבל כאלו שבחים. הזוי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט