הלומים ביקורת סרט

Beneath the Silence Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הלומים":
"סרט מרגש בנושא הלם קרב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Beneath the Silence
משחק עמוס תמם, אדוה בולה, רועי פינק, ערן איוניר במאי/ת ארז מזרחי, סהר שביט  
ישראלי
ביקורת סרט להלומים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"חשוב ומטלטל"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
Eight to ten years after coming home Almost eight-hundred-thousand men Are still fighting the Vietnam War פול הרדקסל ,19

"הלומים", סרטם של צמד היוצרים ארז מזרחי וסער שביט, מתאר איך תא משפחתי נקרע מבפנים כשהבעל/אב סובל מהלם קרב ופוסט טראומה בעקבות הקרבות שהשתתף בהם כחייל.רק בשנות השמונים של המאה הקודמת העז הקולנוע הישראלי להתייחס לצלקות המלחמות והשפעתו על נפשו של הגבר הישראלי שיצא לקרב. תופעת הלם הקרב הוצגה בסרטים כ"בובה" של זאב רווח וב"רסיסים" של יוסף זומר וכעת יוצא לאקרנים "הלומים" שכולו תיאור התמודדות ההלום ומשפחתו וגם יחס החברה והצבא אליו.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
השנה היא 1973, קצת לפני מלחמת יום הכיפורים שתפרוץ עוד מעט. שש שנים אחרי מלחמת ששת הימים. מנשה חי חיים של תלישות ובדידות. הוא עובד בהסעת בקבוקי משקה ברחבי הארץ ומתקשה לקיים מערכת יחסים עם אשתו ובנו הקטן. בשכונה הוא נתפס כטיפוס קצת מוזר. מנשה סובל מהלם קרב בתקופה שעדיין לא נתנו שם ולא התייחסו בכובד ראש לתופעת הפוסט טראומה. תקופה שבה עדיין מיתוס יפי הבלורית היה חי וקיים, תקופה של ללכת בתלם ולציית לפקודות. צבא שיש לו מדינה.אשתו של מנשה מנסה לסייע לו. היא פונה לצבא, מנסה לקבל עזרה ומתחננת שלא יגייסו יותר את בעלה הסובל - אך לשווא. מנשה נראה (ולפעמים מתנהג) רגיל. על פני השטח הוא "בסדר" ואין סיבה שהצבא יוותר על חיילים במערכה הבאה.
צמד הבמאים יוצרים סרט מהורהר ואיטי במתכוון עם שחזור תקופתי מוקפד. את הזעקה שחש הצופה מהסיטואציות ומהאיוולת שבה מתייחסים למנשה מחליפה שתיקה מעיקה. במהלך הצפייה מצאתי את עצמי מתכווץ בכיסא יותר מפעם אחת. "הלומים" הצליח לגעת בי ולזעזע אותי לחלוטין.צוות השחקנים מפגין יכולות אדירות. עמוס תמם הוורסטילי יפה תואר ודיכאוני בשתיקותיו ומבטיו האבודים ורועי פינק משכנע כבנו הדואג, המבין שאביו מאבד את שפיותו למול עיניו. אבל בעיני התגלית של הסרט היא אדוה בולה כאשתו הדואבת של מנשה שמנסה לאחות את הקרעים. דפנה היא היא הדמות שנדמה סובלת הכי הרבה כשבחברה מאצ'ואיסטית מצופה ממנה להיות הרעייה הקטנה והנאמנה והיא בעל כורחה הופכת למנהלת הבית ומנסה לנווט את התא המשפחתי לחוף מבטחים. בולה בתפקיד פנטסטי אותנטית וחורכת את המסך במבטה ובהתנהלותה מול המצלמה. אני בטוח שצפוי לה עתיד גדול בקולנוע הישראלי."הלומים" הוא סרט חשוב על אחד הנושאים הכואבים בחברה הישראלית. ההתמודדות האישית עם מה שקרה בעקבות ההתגייסות לקולקטיב - או בעברית - איך מתמודדים עם השלכות האיומות של מלחמה. האם יש לכך בכלל תשובה? היופי בסרט שהוא לא מנסה לתת תשובה חד משמעית לכך.
הלומים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4819/09/2020 10:19:04
6/10אייקון ציון
מונוטוני. ארוך ומשעמם. אומנם בחלק האחרון מתחילים לקרות דברים אבל הסך הכל הוא משמים, למרות שמדובר בנושא שבהחלט ראוי לנגוע בו. מנשה הוא הלום קרב ממלחמת ששת הימים. אנו פוגשים אותו כעבור 6 שנים. הוא נשוי לדפנה ולשניים יש ילד קטן בשם שלומי. מנשה מסתגר בתוך עצמו, מתנהג באופן מוזר ובעצם לא מתפקד באופן רגיל. מצבו משפיע על דפנה ,שפונה לצה"ל כדי לקבל עזרה עבורו ,אבל מקבלת מהם כתף קרה. חוסר התפקוד של מנשה משפיע גם על שלומי. השיא מגיע לקראת יום כיפור של 1973. המשחק טוב וגם הצילום יפה, אבל הסרט לא מצליח להתרומם, חוץ מהדקות האחרונות שלו.ציון 6.5.
שם: סיוגיל: 3512/01/2018 10:21:24
10/10אייקון ציון
סרט מרגש !! עמוס תמם פשוט נפלא. סרט שנותן הצצה אמיתית ורגישה בנושא שכמעט לא עסקו בו. השחקנים נותנים הופעה מדהימה ואמינה. אי אפשר להוריד את העיניים מהמסך. מומלץ בחום !!
שם: איתיגיל: 4812/01/2018 00:14:31
7/10אייקון ציון
סרט מטלטל - התוכן הופך אותו למעט קשה לצפייה. משחק טוב מאוד של עמוס תמם, אדוה בולה ושל הילד רועי פינק.
קישורים
חץ הלומים (עמוד סרט)
עמוס תמם
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט