3 סיפורי ערבה ביקורת סרט

Arava Stories Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "3 סיפורי ערבה":
"מקבץ של סרטים קצרים מוצלחים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Arava Stories
משחק מנשה נוי, ליאור אשכנזי, רותם קינן, שחר נץ, ששי מטו במאי/ת משה רוזנטל, בעז פרנקל, דוד וולך  
דרמה
ביקורת סרט ל3 סיפורי ערבה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"קצר ולעניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע44.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דינם של סרטים קצרים בישראל ובעולם מסתכם במקרה הטוב בסבב פסטיבלים ברחבי העולם בלי שהם נחשפים לקהל הרחב בבתי הקולנוע. בסוף השבוע יצאה באופן נדיר לאקרנים בבתי הקולנוע לב אסופת סרטים קצרים בשם "3 סיפורי ערבה" (בהפקת טינקר ואייל שיראי), המאגדת שלושה סרטים מפרויקט הדגל של פסטיבל הסרטים הבינ"ל בערבה – "קצר במדבר".הראשון בסדרת הסרטים המדבריים הוא "בדרך חזרה" של משה רוזנטל העוקב אחר אורי (ליאור אשכנזי), איש משפחה תושב הערבה בן 50, המנהל מערכת יחסים סודית עם בחור צעיר בשם עודד (שחר נץ). במהלך טיול משותף של השניים במדבר ובעקבות פציעה ממנה סובל עודד, נאלץ אורי לבחור במה הוא מעדיף – את הסיכוי שהקשר בין השניים יתגלה או להותיר את עודד שותת דם בשטח המדברי?
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
רוזנטל מצליח ב-25 דקות בלבד לשרטט את הקו הדק שבין אהבה רומנטית בין שני גברים בעלי פער גילאים משמעותי לבין הרצון להגן על משפחתך והפחד ממה הסביבה תחשוב עליך בשל קיום מערכת יחסים חד מינית מחוץ לנישואים. ליאור אשכנזי כהרגלו מצוין בתפקיד אב המשפחה הנע בין שתי העולמות והנוף המדברי האינסופי מחדד את הקטנוניות והאנוכיות של בני האדם השבויים במוסכמות חברתיות.הסרט השני הוא "קילומטר 147" של הבמאי בעז פרנקל. הסרט מתחיל לאחר שגופת גמל מוטלת באמצע כביש הערבה, בדיוק על הקילומטר ה-147, על גבול בין שני יישובים. אף אחד מהם לא מסכים לקחת עליה אחריות וריב בין שני חקלאים (מנשה נוי ורותם קינן) מסלים באופן קומי ואלים המזכיר במידת מה את סצנת ריב הנהגים ב"סיפורים פרועים". זהו הסרט המשעשע בחבורה והוא מדויק מאוד מבחינת הדיאלוגים הקנטרניים בין המושבניקים וישראלי במיוחד בהומור (בדגש על חבורת התאילנדים היושבת בצד כמעין מקהלה יוונית) ובאופן בו האלימות הטבועה בחברה מתפרצת על לא כלום.
הסרט השלישי במקבץ "חמורים" של דוד וולך ("חופשת קיץ") הוא גם הקצר מבין השלושה – באורך של 5 דקות בלבד. הוא בעיקר מהווה תרגיל יפהפה בצילום ובאנימציית תלת מימד ונראה יותר כקליפ ויזואלי מושקע ומרשים במיוחד מאשר סרט קצר בזכות עצמו.גם אם אף אחד מהסרטים במקבץ אינו יוצא דופן באיכותו, כולם טובים, ובעידן בו חוסר הריכוז של הצופים גדול מתמיד, יש בהחלט מקום לאסופות סרטים קצרים כמו "3 סיפורי ערבה" שיוצאות באופן מסחרי, במיוחד כאשר לעיתים ההשקעה והדיוק שבסרט קצר לא פחות טובים וראויים לצפייה מפיצ'ר באורך מלא. במחיר של 10 שקלים לכרטיס – זה בהחלט מקבץ שנותן מענה ראוי למחיר הזעום.
3 סיפורי ערבה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט