שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי ביקורת סרט

Three Billboards Outside Ebbing Missouri Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי":
"חריף, מותח, מצחיק, בוטה ובלתי נשכח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Three Billboards Outside Ebbing Missouri
משחק פרנסיס מקדורמנד, וודי הרלסון, אבי קורניש, סם רוקוול במאי/ת מרטין מקדונה  
דרמה
ביקורת סרט לשלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלאסיקה עכשווית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" היא יצירה קולנועית המבטאת באופן מושלם ביותר את הלך הרוח העכשווי בארה"ב. עם תסריט חד כתער שמצליח לגעת בכל הנושאים הכי רגישים האפשריים בחמלה ואכזריות בו זמנית, הסרט הזה יהדהד בזיכרונכם תקופה ארוכה מאוד ולכן הזכייה בפרס התסריט בפסטיבל ונציה האחרון היא מהמוצדקות ביותר שיש.

גם אם לא מדובר ביצירה שלמה, מדובר ביצירה קולנועית מושלמת שהתסריט שלה מושחז, הבימוי מדויק, הבחירות המוזיקליות משובחות וכל אחד ואחת מצוות השחקנים האלוהי נבחר בקפידה לתפקיד שלו ומגלם את הדמויות השונות בצורה לא פחות ממבריקה. מרטין מקדונה התסריטאי/במאי שמאחורי הסרט היוצא דופן הזה יזכה כנראה באוסקר השני שלו על הסרט. כבר יש לו אוסקר אחד על סרטו הקצר "Six Shooter" מ-2004.בסך הכל מדובר בסרט קולנוע שלישי במספר של מקדונה. הוא היה מועמד לפרס האוסקר על התסריט לסרטו הראשון "ברוז'", שהכיל את כל המרכיבים שהפכו לסימן היכר שלו: אלימות, הומור שחור, בימוי מדויק, תסריט רחוק מחוקי הפוליטיקלי קורקט. אחרי ההצלחה של סרט הקולנוע הראשון שלו הגיעה הנפילה הקשה עם "שבעה פסיכופטים". כישלון מביך ובלתי נסבל. בזמנו כתבתי עליו שהסרט סובל משנאת נשים והומופוביה. הסרט היה תחת התקפה של ארגוני נשים וארגונים להט"בים שקראו להחרימו. אבל אם יצא למקדונה דבר אחד טוב מסרטו השני זה ההיכרות עם השחקנים וודי הארלסון, סם רוקוול, אבי קורניש ו-זליקו איוואנק. אליהם מצטרפת זוכת האוסקר והאמי, פרנסס מקדורמנד שלאחרונה נראתה במיני סדרה המרגשת "אוליב קייטרידג'".
התפקיד שמקדונה כתב תפור למידותיה של מקדורמנד, שזכתה באוסקר על תפקידה הבלתי נשכח בקומדיית המתח השחורה "פארגו" (1996), ונראה שהשנה הפסלון יחרוג ממנהגו בשנים האחרונות ובמקום לנחות בידיה של שחקנית צעירה בראשית דרכה, הוא יגיע בצדק רב לזרועותיה של אחת השחקניות הוותיקות והמוערכות בהוליווד. מקדורמנד נועצת את שיניה בדמות העסיסית שנכתבה עבורה ויוצרת דמות נשית בלתי נשכחת המכילה כמויות עצומות של עצב, כעס, חרדה, חמלה והמון, אבל המון הומור שחור.הסרט כבר הספיק לזכות בארבעה פרסי גלובוס הזהב בפרס התסריט, שחקן המשנה, שחקנית ראשית וכמובן סרט הדרמה ועושה רושם שהוא יהיה גם בעל נוכחות רצינית בתחרות האוסקר המתקרבת. הוא סוג של מערבון עכשווי שבו אישה חריפה וממזרית יוצאת למלחמה נגד רשויות החוק הלא מתפקדות. מילדרד איבדה את בתה שנאנסה באכזריות ונרצחה. חלפו חודשים, הרוצח לא נתפס והמשטרה המקומית ניתקה את הקשר. מילדרד מחליטה לעשות מעשה מאוד לא שגרתי: היא שוכרת שלושה שלטי חוצות מחוץ לעיירה השקטה ובהם מפרסמת מודעה המאשימה את השריף הנערץ באפס עשייה. האקט הפומבי מעורר שורה של פעולות אלימות ובלתי צפויות ומעלה לדיון נושאים כמו גזענות, אלימות כלפי נשים, הומופוביה ולקיחת חוק לידיים.
את המשטרה המקומית מייצגים השריף ווילוובי בגילומו של וודי הרלסון בתפקיד מרגש ואנושי המזכיר לנו איזה שחקן דרמטי גדול הוא. השוטר הצמוד אליו ובן טיפוחיו הוא דיקסון, בגילומו של סם רוקוול. שוטר גזען, הומופוב ועם נטיות להתפרצויות זעם בלתי נשלטות. דיקסון, ששהה באקדמיה לשוטרים יותר מהרגיל כי נשאר שנה אחת, מבלה את זמנו בקריאת חוברות קומיקס לילדים, בשתייה לשוכרה בפאב המקומי מדי ערב והטרדת האנשים בסביבתו. הוא עדיין חי עם אמו בגילומה של סנדי מרטין המעולה. היחיד שרואה את הפוטנציאל הגלום בו הוא אותו שריף שלקח אותו תחת חסותו.שחקנים מופלאים נוספים המשתתפים בסרט הם פיטר דינקלג' ("משחקי הכס") המגלם את הגבר המאוהב במילדרד, לוקאס הדג'ס ("מנצ'סטר ליד הים") בתפקיד בנה המתמודד גם עם רצח אחותו וגם עם אם הנמצאת בהתמוטטות עצבים תמידית. ג'ון הוקס ("קר עד העצם") הוא הגרוש חם המזג של מילדרד, סמרה ווייבינג ("הבייביסיטר" של נטפליקס) האוסטרלית מגלמת את זוגתו בת ה-19 של הגרוש. קיילב לנדרי ג'ונס ("תברח") הקנדי הוא בעל שלטי הפרסום ואת מזכירתו מגלמת הבריטית קרי קון המוכרת יותר כ-Friday הקול בחליפה של איירון מן בסרטי "הנוקמים", "ספיידרמן" ו"קפטן אמריקה". כולם משלימים את הקאסט הנפלא של הסרט הזה.אבל אין ספק שלמרות כל השחקניות והשחקנים המעולים, הבחירות המוזיקליות והבימוי המדויק, הגיבור האמיתי של הסרט הוא התסריט החריף והשנון שמצד אחד מכניס לך סטירה ואגרוף ומצד שני מלטף בעדינות. מילדרד ודיקסון, הגיבורים המרכזיים של הסרט הם אנשים שאין להם הרבה מסננים לפני שהם פותחים את הפה. עובדה זו אפשרה למקדונה לכתוב מונולוגים ודיאלוגים שלוחי רסן הבועטים בתקינות הפוליטית, אבל במקביל לבנות דמויות שאנחנו נלמד לאהוב בסופו של דבר.

"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" הוא סרט על אנשים חזקים, נחושים וזועמים, אך שבורים לרסיסים מבפנים. זהו בעצם סיפורה של אמריקה הלבנה והגוססת שלא יודעת איך להתמודד עם השינויים המתרחשים בתוכה ולעיתים קרובות מעדיפה לשלוף אקדח או רובה במקום לחשוב לפני כן. סרט שהוא פנינה קולנועית עכשווית, מהמקרים הנדירים שיצירה קולנועית עכשווית נוצרת בזמן וברגע הנכון ומצליחה לפגוע בכל הנקודות המדויקות.
שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5020/11/2021 10:20:23
8/10אייקון ציון
עשוי לעילא ולעילא. טוב מכל בחינה שהיא למרות שלא מדובר בסרט שייכנס לפנתיאון. יש סיפור מעניין, דינמיקה וקצב מעולים, משחק נהדר ומוסר השכל אחד חשוב. מילדרד היא אישה קשוחה בעיירה קטנה, שביתה נאנסה ונרצחה והיא מחפשת צדק. לאחר שהמשטרה המקומית התרשלה במציאת הרוצח, היא שוכרת שלטי חוצות ובהם מפרסמת האשמות נגדם כדי להניע אותם להתחיל "לעבוד". במקביל אנו נחשפים לשתי דמויות מתוך המשטרה. מפקד התחנה שהוא חולה במחלה קשה ולשוטר אלים שחי עם אימו.הפרסומים משפיעים על שניהם ועל דרך התנהלותם.מעשה קיצוני של מילדרד מביא לאסקלציה נוספת. בסופו של דבר אנו מתכנסים למחשבה על השאלה, האם כעס ושינאה מובילים לאיזשהו מקום טוב? התשובה ברורה. מהנה בכל רגע ורגע.
שם: יוסי בגיל: 3423/09/2019 11:17:45
9/10אייקון ציון
סרט דרמה מצויין, עשוי טוב, משחק מעולה של כל קאסט השחקנים.
שם: איילתגיל: 6131/05/2018 22:36:07
9/10אייקון ציון
סרט מעולה,נושא מצויין,משחק מצויין של מקדורמנד שזכתה באוסקר.ביקורת חריפה על אלימות שוטרים בארה״ב,גזענות,שנאה,נקמה והתמודדויות שונות ומשונות עם אלה.מצבים אנושיים צובטילב.בהחלט יש מקום וצורך מיידי בשינוי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט