קרא לי בשמך ביקורת סרט

Call me By Your Name Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קרא לי בשמך":
"חושני, אמיתי, מרגש וקורע לב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Call me By Your Name
משחק טימות'י צ'למט, ארמי האמר, מייקל סטולברג, אסתר גארל במאי/ת לוקה גוואדאנינו  
רומנטיקה
ביקורת סרט לקרא לי בשמך מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שלמות קולנועית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע48.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די46.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זוכרים את הפעם הראשונה שהתאהבתם בגיל הנעורים? זה היה מישהו בגילכם או מבוגר מכם? אולי זה קרה בחופשת קיץ בבית מלון, או בחופשה בחו"ל או בקייטנה? מקום מבודד שבו הייתם עם אנשים נוספים, אבל הרגשתם שרק שניכם שם. זאת התחושה שמעורר הסרט "קרא לי בשמך". כל מי שנשבר לו הלב בגיל הנעורים בגלל סיפור אהבה ראשונה, עתיד להתאהב בתוצאה היפהפייה והכול כך מוחשית של הבמאי האיטלקי לוקה גוואדאנינו. התוצאה היא חופשת קיץ שאפשר לחוש אותה בזמן שאתם יושבים באולם הקולנוע. לא תרצו לסיים את הסרט המופלא הזה.הסרט מבוסס על הרומן הראשון של אנדרה אסימן ומתרחש בקיץ 1983 בצפון איטליה. הקצב של הסרט הוא של חופשה, בה אנשים מאטים את חייהם ולוקחים פסק זמן לעצמם כדי ליהנות מהרוגע לפני שחוזרים לעיר הגדולה. הסרט מאפשר לנו לחוות את צפון איטליה הכפרית דרך עיניהם של גיבוריו. הצבעים של הטבע, הטעמים והריחות של האוכל, הצלילים של להיטי פופ אירופאים מראשית שנות ה-80 וכמובן המגע של עור גופם של גיבורי הסרט: אֶליוֹ ואוליבר. לחושניות המבעבעת מתוך המסך אחראי הצלם התאילנדי סיימו מוקדיפרום, שגם צילם את הזוכה בדקל הזהב בשנת 2010 "גלגוליו הקודמים של הדוד בונמה". זהו הפרויקט המערבי הגדול הראשון שלו והתענוג הוא פשוט מושלם.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
כאשר מחברים את כל הדברים האלה יחד "קרא לי בשמך" מצליח במשימה שסרטים רבים אחרים נכשלו בה: לשים על גבי המסך לב פועם בעוצמה של נער בן 17 המתאהב בפעם הראשונה בחייו ואיננו יודע כיצד להכיל את העוצמה של אותה אהבה, שבאותה תקופה עדיין לא הייתה דבר שבשגרה. אֶליוֹ פרלמן הוא צעיר יהודי ממוצא אמריקני-איטלקי הגדל במשפחה של אינטלקטואלים. הוא מבלה את זמנו בנגינה על פסנתר וגיטרה, מייצר עיבודים מוזיקליים לקלאסיקות, קורא ספרים ומבלה זמן רב עם חברתו לחופשת הקיץ הנוכחית, נערה צרפתייה בשם מרזיה. שום דבר לא מכין אותו למפגש עם אוליבר.אֶליוֹ רגיל להפעיל את גלגלי מוחו ולא להיסחף אחרי הלב והתשוקה, לכן גם אם הוריו האינטלקטואלים מקבלים אותו ומבינים אותו וסביבתו היא צבעונית ופלורליסטית, הוא עדיין חושש לחשוף את אשר על ליבו, במיוחד כאשר סטודנט אמריקני בן 30, בשם אוליבר מגיע לעבוד אצל אביו הפרופסור כדי לסיים את הדוקטורט שלו. לפתע אֶליוֹ מבין, שלמרות כל היומרנות האינטלקטואלית שלו, הוא לא מבין דבר בעניינים שבלב. מערכת היחסים הנרקמת באיטיות בין הנער הצעיר החריף לסטודנט האמריקאי הבטוח בעצמו סוחפת ומרגשת. זה מתחיל בחשדות, זלזול, חוסר בטחון, חרדות ומתפתח לאט לאט לסיפור אהבה מרגש, אהבה של קיץ שתיחרט על לוח ליבם לנצח.
אֶליוֹ, בגילומו של השחקן הצעיר טימותי שאלמה, היא דמות מהפנטת המורכבת משלל ניואנסים. מי היה מאמין בכלל שהוא ניו יורקי? הוא דובר צרפתית ואיטלקית והמבטא הצרפתי שלו פשוט מושלם. גם מערכות היחסים שלו כל כך טבעיות. נראה שהעובדה שהשחקנים בילו יחדיו חודשים רבים בכפר מבודד בצפון איטליה תרמה לכך. הכימיה בין שאלמה לשחקן ארמי האמר המגלם את אוליבר פשוט מושלמת. האמר גילם את התאומים בסרט "הרשת החברתית" וכיכב בסרטים "הפרש הבודד", "שם קוד: מ.ל.א.ך" ו"יצורים ליליים". הוא יוצר בסרט זה דמות מרתקת שהיא גם מושא תשוקה ואהבה, אבל גם דמות טראגית אמיתית שלא השכילה להתגבר על החשש שלה מפני החברה.מייקל סטולברג המגלם את אביו של אליו נפלא גם הוא ובסוף הסרט תורם את המונולוג המרגש ביותר של השנה. לא מפתיע כלל שפרסי השנה של תחרויות AFI ו-GOTHAM הוענקו לסרט. גם לא מפתיע שאיגודי מבקרי הקולנוע של בוסטון, שיקאגו, לוס אנג'לס וניו יורק בחרו בטימותי שאלמה כשחקן הטוב ביותר של השנה. מדובר בסרט מושלם ובשחקן שבגיל 21 עשה את עבודתו הקולנועית הטובה ביותר. עכשיו רק נותר לקוות שגם האדפטציה התסריטאית שנכתבה על ידי איש הקולנוע הוותיק ג'יימס אייבורי בן ה-90, שבעברו ביים את הסרט הקלאסיים "אחוזת האוורד", "שארית היום" ו"זכרונות אהבה מפירנצה", תזכה להכרה גם בפרס האוסקר.ההמלצה שלי לרוץ לראות את הסרט, להתמוגג מכל פיסת צבע, צליל ותחושה. קחו לעצמכם את הזמן להירגע, לנשום עמוק ולצלול לתוך הקצב האיטי ומשכר החושים של סיפור אהבתם המרגש של אליו ואוליבר. המלצה נוספת אל תקומו מהכסא, כאשר הקרדיטים מתחילים, הסרט ממשיך עם קלוז אפ מושלם ורב חשיבות על פניו של אליו, קומו רק כאשר התמונה נמוגה. התבוננו בפניו של הנער, ספגו את הרגשות והתחושות שהן מעבירות. תהנו מהחוויה הקולנועית, כבדו את היצירה הייחודית הזאת וגם את הצופים האחרים. איזה סרט נדיר ביופיו.
קרא לי בשמך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: agamגיל: 1325/04/2020 00:54:06
10/10אייקון ציון
מדהים. עצוב, מרגש, מצחיק... ממש כל החבילה. השחקנים מדהימים, המוזיקה מוסיפה בטירוף, העלילה סוחפת אותך לתוכה ולא משחררת. תכינו הרבה טישו. *ההתחלה קצת משעממת, (החצי שעה הראשונה) אל תוותרו בגללה. לגמרי שווה את זה.
שם: שיריגיל: 3431/07/2019 04:49:49
10/10אייקון ציון
וואו איזה סרט... מרגש בטירוף, עלילה סוחפת ומיוחדת על רקע של נופים מקסימים והמשחק של כל השחקנים ללא יוצא מן הכלל היה ממש משובח ואמין וברמה סופר גבוהה. פשוט נפלא! אני ממש שמחה שיצא לי לראות אותו בסוף
שם: מאורסיגיל: 2523/09/2018 12:24:43
8/10אייקון ציון
סרט מקסים(וארוך), נופים מהממים וסיפור אהבה סוחף. יהיו קצת חורים בעלילה ודברים לא ברורים (כמו הווידוי אהבה של הנער) בהחלט אפשר לקצר בחצי מאורכו, אבל הסיפור התאהבות סוחף עם המון אירוטיקה, תשוקה ומגע. צפיתי בבית ותוך שיחקתי בפלאפון כי זה אורכו התיש, אבל פנטזיית האהבה הייתה מקסימה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט