12 לוחמים ביקורת סרט

Twelve Strong Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "12 לוחמים":
"סרט אקשן אולד סקול חד מימדי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Twelve Strong
משחק כריס המסוורת, מייקל שאנון, מייקל פניה, טיילור שרידן במאי/ת ניקולאי פוגסליג  
מלחמה
ביקורת סרט ל12 לוחמים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"פטריוטיות לשמה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטים על כוחות מיוחדים זכו תמיד לפופולריות, ובתוך סרטי האקשן בכלל והלחימה בפרט קיים ממש תת-ז'אנר שעוסק בגיבורי העל ללא הכנפיים שפועלים לטובת העולם החופשי ומצילים אותו שוב ושוב. תוסיפו לכך שרוב המבצעים של היחידות הללו סודיות ומלווים בהילה של מסתורין וקיבלתם מתכון מושלם לסרט פעולה.ביום שלאחר ה-9/11 התארגנה יחידת 595 של הכוחות המיוחדים האמריקאים (שהורכבה ברובה מאנשי "הכומתות הירוקות") ויצאה להכות בחזרה באלו ששלחו את מבצעי הפיגועים. הפעילות שלהם בעומק האויב האפגני כבר נחשפה בסרט תיעודי מבריק וכעת מגיע העיבוד העלילתי "12 לוחמים" שנקרא באנגלית " 12 חזקים- סיפורם של לוחמי הסוסים" ומספר על שהיית היחידה הקטנה באפגניסטן במשך שלושה שבועות שבהם הצליחו לכבוש מעוז חשוב של הטאליבן.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
הסיפור המדהים הזה זוכה לטיפול חסר השראה. למרות העובדות שלא ייאמנו שמראות איך יחידה של 12 חיילים בסיוע אנשי ה"ברית הצפונית" האפגנית הצליחו להביס אלפי לוחמי טאליבן, הסרט לא מצליח להתרומם מעל הצפוי והבנאלי. הרעים רעים מאוד הטובים נהדרים, הקרבות מקצועיים ולא למעלה מכך והכל מרגיש מאד אולד-סקול ומזכיר תקופות שבהם סרטי האקשן לא התיימרו לשאול שאלות וגיבוריהם לא הרהרו לרגע לגבי צדקת דרכם.כריס המסוורת' החתיך הוא מפקד הכוח שמשאיר בבית אישה דואגת וילדה חמודה. מייקל שאנון הנפלא הוא הנגד הבכיר שבעצם ממשיך את תפקידו מ"מגדלי התאומים" של אוליבר סטון, שם הוא חזר לצבא אחרי הפיגועים במגדלי התאומים. עוד בצוות מייקל פניה (שגם כיכב ב"מגדלי התאומים"), טרונטה רודס הזכור לטובה מ"אור ירח" הוא האפרו-אמריקאי של הצוות ונביד נגאבן, הזכור כאב העצבני מ"באבא ג'ון" הישראלי הוא הגנרל האפגני שאיתו הצוות משתף פעולה. כולם עושים תפקידם בנאמנות, אולם גם הם נאבקים בתסריט דל שאינו משאיר מקום למחשבה שאף מוסיף לסרט לא מעט דקות מיותרות שפוגמות בו.
לזכות הסרט ייאמר כי הוא מצליח להראות איך מתנהלת לוחמה במאה ה-21 כולל שימוש באמצעי לחימה אוויריים במקביל למבצע קרקעי. הנופים יפהפיים ועם עוד קצת תעוזה גם הסרט היה יכול להיות הרבה יותר מעוד סרט אקשן. מייקל ביי הפיק את הסרט וטביעת ידו הגרנדיוזית ניכרת בכל סצנה, אולי עדיף שהוא היה מביים את הסרט ולא ניקולאי פוגסליג האלמוני (ביי ביים סרט מדהים בשם" הלוחמים הסודיים של בנגזי" שיש בו את כל מה שב-"12 לוחמים" אין).צפיתי בכמה וכמה ראיונות שהעניקו חברי הצוות המקורי שכעת עוזרים לקדם את מכירות הסרט. הסיפור שלהם הוא לא פחות ממדהים והיה ראוי לסרט הרבה יותר טוב, וכן גם כשמדובר בפעולת תגמול על פיגוע הטרור הגדול בכל הזמנים מותר ואפשר לשאול שאלות. אכן אל קאעידה מצטייר כ"רשע הגדול", אבל תמונת המצב אינה כה פשוטה כפי שהסרט מציג אותה.בסך הכול מדובר בסרט אקשן סביר ולא מעבר לזה. הוא יישכח די מהר, טוב שהסיפור של 12 לוחמים יישאר מונצח לעד באנדרטת החייל הרכוב על הסוס שהוצבה בעקבות המבצע בגראונד זירו.
12 לוחמים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסי בגיל: 3423/09/2019 10:22:08
7/10אייקון ציון
סרט אמריקאי קלאסי על ניצחון הטוב על הרע. מעט קלישאתי אך עמוס באקשן לאורך רוב הסרט
שם: ערןגיל: 4721/04/2018 07:54:38
8/10אייקון ציון
סרט מלחמה מרתק על מלחמת האמריקנים בטאליבן באפגניסטאן , לאחר אסון התאומים.קצת ארוך וקלישאתי אבל אקשן כמעט כל הזמן. לא יצירת מופת אבל שווה
שם: פאוורגיל: 3105/04/2018 18:10:01
9/10אייקון ציון
סרט מטורף! מלא אקשן! משחק מעולה! אהבנו. ועוד היה סיפור אמיתי-מטורף.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט