סיפור כיסוי ביקורת סרט

Cherchez La Femme Movie Review

תמונת כתבשרון טהר על "סיפור כיסוי":
"פרודיה קצבית במיטבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Cherchez La Femme
משחק פליקס מואטי, קמילה ג'ורדנה, וויליאם לבגיל במאי/ת סו עבדי  
קומדיה
ביקורת סרט לסיפור כיסוי מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"מהנה ומוצלח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די4.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"סיפור כיסוי" הינו סרט קומדיה צרפתי חדש של הבמאית סו עבדי. זהו הסרט העלילתי הראשון של עבדי שהתעסקה עד כה בעיקר בסרטים דוקומנטריים ("SOS טהרן"). הסרט, שגם זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל הקולנוע האירופאי, נבנה על בסיס הידע הרב שיש לעבדי משנות חייה באיראן. את התסריט כתבה עבדי בעצמה, וחלק מההשראה בו קיבלה מסרטים כמו "חמים וטעים" ו"סירנו דה ברז'רק". לעבדי היה חשוב להעביר את המסר על הדיכוי המוסלמי בסרט, באמצעות הלבוש והדמויות בו. העלילה עוקבת אחר ארמן ולילה, זוג צעירים מאוהבים, שמתכננים לטוס יחד לניו יורק ללימודים. כאשר אחיה של לילה מחמוד, חוזר ממחנה איסלאם אדוק ודתי הוא אוסר עליה לפגוש את ארמן. נחוש בדעתו להיפגש שוב עם אהובתו, ארמן מחליט ללבוש ניקאב (רעלה מוסלמית מסורתית) ולהתחזות לאישה מוסלמית בשם שחרזדה. העניינים מתחילים להסתבך כאשר מחמוד מתאהב בשחרזדה ומבקש את ידה.
עבדי יצרה סרט שנע באופן מאוד קצבי, ולא מותיר את הצופה בו משועמם לרגע. הסצינות נעות לרגעי קיצון שבתוכם נכנסים דיאלוגים שמגחיכים את הסיטואציה כולה. מעבר לתסריט המשעשע, הדמויות כולן רצות ולא הולכות. לראות את הדמות הראשית ארמן, רץ או נוסע בסקייטבורד לבוש ניקאב, בהחלט לוקח את עניין הקרוס-דרסינג כמה צעדים קדימה. נושא הלבוש המוסלמי לנשים, הוא נושא חם מאוד בצרפת היום. עבדי לוקחת נושא רגיש מאוד ומצליחה ליצור סרט פרודי, מוצלח, מבלי לפגוע ברגשותיהם של אף אחד מהצדדים.פליקס מואטי ("רופא הכפר"), המשחק את ארמן הוא כוכב עולה בקולנוע הצרפתי. בנו של הבמאי והעיתונאי סרג' מואטי, ואף במאי בעצמו. דמותו של ארמן בסרט, לוקחת על עצמה להתלבש כאישה מוסלמית, עם נעלי עקב, להתאפר ולשוחח עם קול צפצפני נשי. כל זאת עושה פליקס בכישרון רב ובשם האהבה הגדולה ללילה. הפארודיה מקבלת מקום לא רק עבור ארמן, אלא גם שלושת החברים המוסלמים של מחמוד שמוצגים כבריונים מטופשים, אך בסופו של דבר מתוארים כאנשים טובים. מכל הבחינות, עבדי נמנעת מלפגוע בצדדים הפועלים בסרט.
בנוסף לכך, וכיאה לפרודיה צרפתית, גם התקרבותו של מחמוד לאיסלאם מתוארת בצורה רגישה מאוד. כאשר הוא מוצג כמי שלקח על עצמו את גידול אחיו לאחר מות הוריהם, הצופה משלים לעצמו, כיצד הכעס הרב שלו שימש כדלק עבור מרצים מוסלמים לקרבו לאסלאם ולהתנכר לעולם המערבי. למרות סיפורו של מחמוד, עבדי בוחרת להימנע מלעסוק בסיבות בגללן צעירים מוסלמים בוחרים להוקיע את החברה המערבית, או לתאר כיצד הם גדלים בה, ומצטיירים בתוכה כזרים. מחמוד הוא דוגמה לאוכלוסיה מוסלמית רחבה יותר, ולמרות שמצוינים קשיים חברתיים, זהו פרט מאוד שולי בסרט.בכל שלב ברור לגמרי לאיזה צד הסרט מריע. ומכיוון שעבדי בוחרת להציג את דמויותיה עם נימה אנושית, היא מצליחה ליצור סרט שהוא הרבה יותר מבדיחה אחת ארוכה, ובכך נותנת עומק לסיפורים האישיים ולנושאים הרגישים כל כך. ניתן לציין גם את אמו של ארמן, מהגרת איראנית שנלחמת למען זכויות נשים בצרפת. אחת הסצנות המוצלחות בסרט היא כאשר ארמן לבוש כאישה מתיישב מולה באוטובוס. היא לא מזהה אותו ומלהיבה את כל הנוסעים לקרוא לו להתמרד בלבוש המדכא לנשים. סרט מהנה ומומלץ מאוד.
סיפור כיסוי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שלומיגיל: 6820/03/2018 17:35:54
8/10אייקון ציון
סרט חביב הומוריסטי המתרחש בצרפת בין מהגרים מארצות ערב, הסרט קליל, מציג סצנות אבסורדיות, הנאה לאורך 90 דקות.
שם: ירוןגיל: 4712/03/2018 22:37:56
9/10אייקון ציון
קומדיה אקטואלית מהנה מאוד..
שם: ברקגיל: 3807/03/2018 11:49:11
8/10אייקון ציון
בסך הכל סרט חביב ולא יותר.סיפור אקטואלי על הנעשה בצרפת בשנים האחרונות בכל הנושא הקשור למהגרים,היחס ,הטיפול והבדלי התרבות בין העולמות השונים תוך התייחסות קומית. ציון 8
קישורים
חץ סיפור כיסוי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט