אישה פנטסטית ביקורת סרט

A Fantastic Woman Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אישה פנטסטית":
"דיון מרתק בטרנסג'נדריות בימינו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Fantastic Woman
משחק דניאלה וגה, פרנצ'סקו רייס, לואיז נקו במאי/ת סבסטיאן לליו  
זר
ביקורת סרט לאישה פנטסטית מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אגרוף מלטף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סבסטיאן לילו הרשים אותי מאד בסרטו הקודם שהוקרן בארץ, "גלוריה", שבו חשף ללא כחל וסרק את עולמה של אישה בת חמישים פלוס כשהיא מחפשת אהבה בצ'ילה של ימינו. סרטו הנוכחי "אישה פנטסטית" ממשיך את עיסוקו הכן והמרגש, ללא פילטרים, בנושאים של חום ומגע אנושי ומערכות יחסים ותוצאותיהן.מרינה היא טרנסג'נדרית המופיעה כזמרת ומאוהבת בחברה אדוארדו. לאחר ליל אהבים, מרינה מבהילה את אהובה שחש שלא בטוב לבית החולים ושם הוא נפטר כתוצאה ממפרצת. מעבר למות היקר לה מכל, על מרינה להתמודד כעת עם גרושתו של אדוארדו, עם בנו וגם עם המשטרה שמאוד מתעניינת בטרנסג'נדרית שהגורל רצה ובן זוגה נפטר ללא התרעה מוקדמת אחרי קיום יחסי מין.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
חייה של מרינה אינם קלים ומתקן האגרוף בדירתה שהיא חובטת בו מלמד על חייה שהם מאבק מתמיד בחברה שלא בדיוק יודעת איך להתייחס אליה. הרופא בבית החולים, חוקרת עבירות המין מהמשטרה - כולם על פניו סימפטיים ואדיבים אבל בעצם מרינה מרגישה שהיא עוף מוזר בעיני החברה ובמיוחד בעיני משפחתו של אדוארדו, שברגע שהוא נפטר מסירה את המסכות ודורשת ממרינה להיעלם כמה שיותר מהר מהשטח.דניאלה וגה מדהימה בתפקיד מרינה. דניאלה היא טרסג'נדרית בפני עצמה שסבלה בעברה מהתנכלויות. היא מציגה דמות של אישה יפה וכואבת שמבטה המפלח את המסך הוא של עצב ותוכחה תמידית כלפי חברה שלא מסוגלת להכיל את האחר והשונה.
ליילו מתעתע בצופה ומדלג בין סצנות סופר ראליסטיות קשות (כמו הסצנה שבה מתנכלים קרובי משפחתו של אדוארדו למרינה ברכב), לבין סצנות על גבול הסוראליזם כמו הסצנה שבה נאבקת מרינה ברוח או הסצנה שבה היא מביטה על מראה ברחוב. הסצנות ה"פנטסטיות" אינן מעודנות ואמנותיות למפרע כמו אצל אלמודובר, אך גם הן מתחברות לכדי תחושה קשה של מועקה העולה מהסרט.בסצנה התובענית ביותר בסרט, מתבקשת מרינה לחשוף את גופה בתחנת משטרה לצורכי צילום ותיעוד. חלק גופה התחתון נותר מחוץ לפריים ושוב ליילו נע בין חשיפה מוחלטת לצנעת הפרט ומשאיר את הצופה בתהייה לגבי אברי המין של מרינה."אישה פנטסטית", שהוא הפייבוריט שלי לזכייה באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, הוא יצירה לא פשוטה שנשארה איתי זמן רב אחרי שצפיתי בה. מרינה לא נותנת לי מנוח ואני שב וחושב עליה ועל העצב שלה, אשר ליילו מצליח להעביר בסרט המשלב בין קשיחות לרכות ובין שנאה לחמלה.
אישה פנטסטית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5005/05/2022 09:54:05
7/10אייקון ציון
איטי במובן הטוב של המילה. מאפשר להתחבר ולספוג את האווירה. מרינה היא זמרת ברים טרנסג''נדרית. כשבן זוגה אורלנדו המבוגר ממנה בהרבה הולך לעולמו לפתע, עולמה עובר טלטלה. היא נאלצת להתמודד עם חשדות של המשטרה כלפיה בנוגע לנסיבות המוות,אבל גרוע מכך, עם בני משפחתו של אורלנדו שלא מקבלים אותה כפי שהיא.עליה לגלות חוסן מנטלי ולצלוח את הגל העכור שעובר עליה. לא סרט גדול, אבל בהחלט אמיץ, עשוי טוב ושווה צפייה.ציון 7.5.
שם: שרהגיל: 4228/03/2018 15:48:25
8/10אייקון ציון
סרט מרגש על קבלה והכלה של השונה, תוך כדי תהיה מי בעצם השונה. הסרט קצת איטי, אבל יפה ועדין.
שם: אילתגיל: 4821/03/2018 17:38:22
8/10אייקון ציון
נשארתי קצת עצובה. הסרט פותח עם שני אנשים שמתחברים בקשר של הערכה הדדית, שמרגישים ומרגשים זה את זה. אז למה כל כך חשוב לחברה שהם יהיו באותו גיל, ומה זה משנה לאחרים איך הם מסתדרים ביניהם במיטה? בנסיבות שבהן הסרט מתחיל להתגלגל, אפשר היה לצפות לחמלה ולסובלנות. אבל לא, אפילו בתוך האבל על אובדן בלתי צפוי - נשיות לא שגרתית וזוגיות לא שגרתית עדיין מוציאות מבני אדם את הרע שבהם. אפילו אנשי רפואה וחוק מצמצמים עצמם למוסכמות צרות. סרט עם אמירה חשובה.
קישורים
חץ אישה פנטסטית (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט