מוטלים בספק ביקורת סרט

Doubtful Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מוטלים בספק":
""פיגומים" על ספידים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Doubtful
משחק רן דנקר, אדר חזאזי גרש, אוראל ספיר במאי/ת אלירן אליה  
דרמה
ביקורת סרט למוטלים בספק מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מחוספס ואותנטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע45.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די51.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
למרות הייצוג השכיח של דמות המורה בקולנוע העולמי, הרי עד לפני שנה רוב דמויות המורים בקולנוע הישראלי היו סטראוטיפיות וחד ממדיות. אולי במקרה ואולי בשל המנעד הרחב של הקולנוע הישראלי בימינו הדבר השתנה בשנה שעברה. בשנת 2017 נעשו בישראל שני סרטים שתיארו יחסים של מורה ותלמידים בישראל של ימינו. סרטים חזקים,מרתקים שבעיקר הציגו את דמות המורה כדמות רב שכבתית. בשני המקרים הסרטים שיקפו את ניסיונותיהם האישיים של הבמאים. מתן יאיר, במאי "פיגומים" שהוא עדיין מורה להיסטוריה ואזרחות, ביים את תלמידו אשר לקס ואלירן אליה, במאי "מוטלים בספק", משחזר את התקופה שבה לימד בבאר שבע קולנוע נערים שהיו במעצר בית.העלילה עוקבת אחר אסי (רן דנקר), צעיר שנשלח לרצות עבודות שירות עם קבוצה של תלמידים מהצד הלא נכון של פסי הרכבת. הם עוקצניים ותוקפניים והוא תל אביבי עדין משהו ובכל זאת דרך יצירת סרטונים מצליח אסי לחדור לליבם של הנערות והנערים (כולם כמו ב"פיגומים" נון-אקטורס) ובמיוחד לפתח מערכת יחסים עם תלמידו מלא הזעם עדן.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
בעוד שמתן יאיר בחר בדרך מעודנת יחסית המתובלת בהרבה ספרות מופת והומור, אלירן אליה המוכשר הולך בדרך מחוספסת וקשה לעיכול. האלימות נוכחת בכל סצנה והכול בסרט נדמה מתפורר וחלוד, כאשר אסי בעצמו גר בדרום תל אביב באזור מוזנח שמתכתב עם מקום המגורים של תלמידם באותה עיירת פיתוח אי שם בישראל ג'.הסרט, שמבוסס על סיפור אמיתי, מתאר ללא כחל וסרק את ישראל האחרת, זו שאף אחד לא נותן לה סיכוי (והיא "מוטלת בספק"). עדן הגיבור הטראגי ימלא את תפקידו בתיאטרון האבסורד של החיים וסצנת הסיום המדהימה רק ממחישה את הדיסוננס בין ילד רגיל לבין המפלצת שהוא מתחפש אליה לפעמים.
בעיניי רן דנקר כאסי המורה הוא החוליה החלשה של הסרט ודמותו אינו מצליחה להמריא ואף נדמית כמופרכת לעיתים. מי שמעלה את הסרט לגבהים הם חבורת הצעירים המוכשרת שעושה נפלאות ונדמית אותנטית לחלוטין. הרצון אחרי הסרט הוא להישטף ומהר מכל הלכלוך שניבט מן המסך, אבל בעולם של "מוטלים בספק" הלכלוך אינו יורד אפילו לרגע ומלחמת הקיום האכזרית נמשכת.
מוטלים בספק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1523/09/2018 03:41:51
8/10אייקון ציון
סרט סוחף ועוצמתי. המשחק נפלא, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה, העריכה נהדרת, הדיאלוגים חכמים ועמוקים והתסריט והעלילה מרשימים ודי מדוייקים אך עם זאת הם גם לעיתים ממומשים חלקית (מבחינת עיצוב הדמויות, מבחינת קווי העלילה ומבחינת ההתעמקות שלא ניתנה לסיפורי המשנה). בקיצור, כדאי לצפות.
שם: אורנהגיל: 6020/05/2018 16:44:59
5/10אייקון ציון
ההשוואה הבלתי נמנעת עם"פיגומים" גרמה לי לביקורת גבוהה יותר כלפי הסרט. הסרט בינוני ופחות מזה. הרעיון טוב השחקנים טובים והסך הכל,פחות מלהיב. לא מצדיק השקעה של זמן בבית-קולנוע. בבית, הסרט מתאים יותר לצפייה.
שם: מאירגיל: 3422/04/2018 19:31:21
7/10אייקון ציון
סרט מעורר מחשבה. סיום מוזר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט