להתראות שם למעלה ביקורת סרט

Au revoir la haut Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "להתראות שם למעלה":
"מרהיב, ססגוני, קולח ונבון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Au revoir la haut
משחק אלבר דיפונטל, לוריין לאפיט, מלאני טיירי במאי/ת אלבר דיפונטל  
זר
ביקורת סרט ללהתראות שם למעלה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מתוחכם ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע88.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די6.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
במלחמת העולם הראשונה מתו מיליון וארבע מאות אלף חיילים צרפתים. 27 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת של הגברים השתתפו במלחמה הזו. כל חייל רביעי מת. כל חייל שלישי נפצע. המלחמה ההיא היא הטראומה המרכזית של הצרפתים במאה ה-20. בטראומה הזו עוסקת באופן נרחב התרבות הצרפתית בכלל והקולנוע הצרפתי בפרט.הסופר המוכשר פייר לומטרה כתב ספר שעסק בחיילים החוזרים מהמלחמה, בהנצחה ובהתמודדות עם שדי הקרבות. הספר זכה לפני חמש שנים בפרס "גונקור", הפרס הספרותי החשוב ביותר בצרפת, והפך לתופעה. אלברט דופונטל במאי הסרט (שגם מככב באחד משני התפקידים הראשיים), קרא את הספר והחליט כי הוא לוקח על עצמו את משימת עיבוד הספר לסרט והתוצאה המרהיבה והנבונה עולה על המסכים בימים אלו.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
אדואר (השחקן נאיואל פרז ביסקאיר) ואלבר (הבמאי אלברט דופונטל) נפגשים בחפירות במלחמת העולם הראשונה. אדואר נפגע בפניו ואלבר סועד אותו. אדואר הופך ל"איש ללא פנים" ומשפחתו בטוחה כי הוא נפטר. שני הלוחמים הוותיקים מנסים לשרוד בעולם שמלקק את פצעיו ושכולו הטעיות, מסכות והעמדת פנים.דופונטל מציג עולם מרהיב וססגוני שנע בין סצנות ראליסטיות עד כאב לבין סוראליזם פיוטי שמובלט על ידי המסכות שמחליף אלבר ההופך לאמן מצליח ומסתורי, אהוד על החברה הגבוהה הפריזאית. המיזנסצנה מתפקעת בפרטים שונים ומשונים ואווירת האבסורד שורה על התסריט הקולח. ממש "אמלי" של שנות ה-20 העליזות.
מתחת לפני השטח, הצבעים וההדר, מסתתר כאב גדול של אומה שאיבדה את מיטב בניה ורוצה להתאבל. צרפת מסתכלת במראה ורואה איש ללא פנים ותמהה לאן היא הולכת לאחר אובדן כה גדול. האמן הפגוע בפניו (בדמות שמזכירה את הסרט "מועדון הקצינים") מחליף מסכות לפי מצבי רוח, והצופה נסחף לעולם של תעתוע ולעתים הולך לאיבוד. ההפתעה של הסרט היא השחקן לורן לפיט שמגלם את הרשע, קצין במלחמה שעוסק בקבורה ומתעשר על חשבון משפחות שכולות. בכלל כל הדמויות בסרט מרתקות ורב ממדיות.סרטים רבים וביניהם "שבילי התהילה" ו"במערב אין כל חדש" וגם "קפטן קונאן" המצוין ניסו להתמודד עם הטראומה של מלחמת העולם הראשונה. "להתראות שם למעלה" מצטרף ליצירות אלו ומהווה עוד נדבך בניסיון הקולנועי להבין ולפרש מציאות קשה מנשוא.
להתראות שם למעלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1512/09/2018 02:04:09
7/10אייקון ציון
סרט יצירתי ומשתדל מידי. המשחק נהדר, הצילום יפהפה ומרשים במיוחד, הפס-קול מצויין ומוסיף המון לאווירה, עיצוב התלבושות והאיפור נפלאים, העריכה לא רעה בכלל, הדיאלוגים עשויים היטב והתסריט והעלילה מקוריים וחכמים יחד עם זאת שהם גם בעלי קצב איטי, לא מפוקסים, לפעמים מבולגנים, לעיתים רדודים וממומשים חלקית. בקיצור, אפשרי לצפייה ואפילו שווה לנסות.
שם: ישראלגיל: 5408/06/2018 22:37:10
9/10אייקון ציון
סרט דרמה נפלא. משחק מצוין. מומלץ בחום לפני שירד מהמסכים !!
שם: א.ח.דגיל: 6705/06/2018 23:20:16
9/10אייקון ציון
דרמה מיוחדת על יחסי אנוש, חברות לקרב, משפחה, ירושה, יצרים עם תערובת של יחסי הון -שילטון- שחיתות והאזרח הקטן שנדרש לשרוד. גם אם עברו מאז מלחמת העולם הראשונה כמאה שנה, דבר לא השתנה. סרט מרתק.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט