מועדון גרנזי לספרות ולפאי קליפות תפודים ביקורת סרט

The Guernsey Literary Society Movie Review

תמונת כתבמעיין הררי על "מועדון גרנזי לספרות ולפאי קליפות תפודים":
"דרמה רומנטית בעלת חשיבות היסטורית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Guernsey Literary Society
משחק לילי ג'יימס, מייקל האוסמן, ג'סיקה בראון פינדלי, מתיו גוד, פנלופה ווילטון, טום קורטני במאי/ת מייק ניואל  
ביקורת סרט למועדון גרנזי לספרות ולפאי קליפות תפודים מאת מעיין הררי | כתב קולנוע
ציון המבקר
"מהנה ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט בעל השם הארוך עד מאוד " מועדון גרנזי לספרות ולפאי קליפות תפודים" הוא דרמה רומנטית בבימויו של מייק ניואל ("4 חתונות ולוויה אחת"), המבוססת על ספר בעל שם זהה שנכתב ע"י מרי אן שייפר ואחייניתה אנני בורוז. העלילה מספרת על ג'ולייט אשטון (לילי ג'יימס, "אחוזת דאונטאון") סופרת ועיתונאית אשר מתגוררת בלונדון של שנות ה-40 ונמצאת במשבר יצירתי. ג'ולייט חיה חיים לא מספקים, יש לה מערכת יחסים פושרת עם מארק, איש הצבא האמריקאי אשר מחזר אחריה ללא הרף, והיא לא מצליחה למצוא נושא לספר הבא שלה.יום אחד היא מקבלת מכתב מדוסי אדאמס (מיכיל האוסמן, "משחקי הכס"), חוואי ותושב האי גרנזי, אשר מבקש ממנה לרכוש עבורו ספר ילדים של שייקספיר בלונדון, לאחר שהתגלגל לידיו ספר שהיה ברשותה בעבר. ג'ולייט נענית לבקשה והשניים מתחילים להתכתב. עד מהרה היא מוצאת את עצמה נסחפת לתוך סיפורו האישי של דוסי ומועדון הקריאה המחתרתי בו היה חבר בעבר: "המועדון לספרות ולפאי קליפות תפודים". סיפור ההקמה הלא שגרתי של מועדון החברים, שהוקם בעת פלישת הצבא הנאצי לאי גרנזי שבין אנגליה לצרפת, מסקרן את ג'ולייט שבמקביל מחפשת השראה לספרה החדש ומביא אותה לצאת לביקור באי המסתורי.
עוד משחקים בסרט: טום קורטני בתפקיד איש הדואר החביב והוגה פאי התפודים, מתיו גוד בתפקיד המוציא לאור של ג'ולייט וקתרין פרקינסון בתפקיד משנה משעשע וצבעוני של אייסולה, יצרנית ג'ין בלתי חוקי אשר מצליחה בעזרת קסמה האישי לגרום להעלמת עין מצד הרשויות. מי שמצפה לדרמה תקופתית עם תגליות היסטוריות מרעישות עלול להתאכזב, הסרט אמנם עוסק בטראומת המלחמה והכיבוש דרך סיפורה הטראגי של מייסדת המועדון אליזבת', אך המלחמה משמשת כסיפור רקע לסיפור המרכזי שלו שהוא התהליך האישי שעוברת ג'ולייט שמתאהבת בחיי הפשטות שבכפר ומחליטה בסופו של דבר להשאיר את חייה הבורגניים בלונדון מאחור.אחת הבעיות של הסרט היא שהוא מנסה לעסוק בכמה קווי עלילה במקביל - חייה הפרטיים של ג'ולייט, סיפור הקמת המועדון והחקירה אחר היעלמותה המסתורית של אליזבת' המייסדת. ריבוי הסיפורים מביא לבעייתיות בתסריט, כאשר הרבה מהדמויות לא מקבלות את העומק הנדרש למרות שמדובר בדמויות מפתח, מה גם שחסרה התייחסות יותר מעמיקה לסיפור הקמת המועדון וכיצד הצליח לשרוד תחת עיניו הבוחנות של הצבא הגרמני.
גם הקונפליקט של חברי המועדון אם לחשוף את סיפורה של אליזבת' אותו הם מנסים להסתיר מג'ולייט נפתר בקלות ולא מקבל את ההתייחסות הנדרשת. כל אלו מביאים לעלילה מדשדשת שרובה צפוי מראש, וללא השחקנים החביבים - בראשם לילי ג'יימס הנפלאה – העלילה הייתה מעוררת הרבה פחות עניין.עם זאת הסרט מהנה עם אווירה מתקתקה, נופים פסטורליים וסיפור אהבה בסגנון הוליוודי ולמרות העיסוק הדל בכיבוש האי, הוא חושף פרטים מעניינים על החיים באנגליה של תקופת מלחמת העולם השנייה. מתאים לחובבי רומנטיקה בניחוח תקופתי.
מועדון גרנזי לספרות ולפאי קליפות תפודים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4723/03/2019 17:12:06
7/10אייקון ציון
החצי הראשון איטי ומסורבל אך החצי השני מעניין.ג''ולייט היא סופרת אנגליה צעירה מיד אחרי מלחמת העולם השנייה. לאחר שהיא מתכתבת עם אדם בשם דוסי, היא מגיעה לפגוש אותו באי גרנזי,שהיה תחת כיבוש נאצי בזמן המלחמה.לפני נסיעתה, ג''ולייט מתארסת לגבר אמריקני אמיד.באי גרנזי,היא נחשפת לסיפורם של קומץ אנשים שהקימו בתקופת המלחמה חוג, בו הם קוראים יחד ספרים. אותו חוג היה גם מסווה לפעילותם האמיתית בימים קשים ובתקופות של עוצר גרמני,אך גם פלטפורמה לשמור על שפיות.עם הזמן, התמונה של מה שקרה נחשפת. במרכז העניינים עומד סיפורה של אליזבת, שהיתה חלק מהקבוצה ושעקבותיה נעלמו לאחר שהרתה לקצין גרמני באי. הסיפור של אליזבת נותן השראה לג''ולייט וישפיע באופן דרמטי על המשך חייה. הסרט דורש הרבה סבלנות והוא פורע את השטרות במידה מסויימת, אבל לא מדובר על סרט גדול. ציון סופי 7.5.
שם: מאיגיל: 2629/08/2018 21:47:55
6/10אייקון ציון
חביב, קצת קלישאתי ובנאלי, לא מעבר.
שם: רוניתגיל: 4502/07/2018 00:13:18
10/10אייקון ציון
סרט חמוד...רומנטי עם HAPPY END
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
ביקורות נוספות של סרטי ביוגרפיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט