יום נפלא ביקורת סרט

You Were Never Really Here Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "יום נפלא":
"מסע אל לב המאפליה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר You Were Never Really Here
משחק חואקין פיניקס, אלסנדרו ניבולה, אלכנס מאנט, ג׳ון דומן, ג׳ודית רוברטס, קטרינה סמסונוב במאי/ת לין רמזי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ליום נפלא מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מהפנט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות34.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"יום נפלא" (איזה שם ציני לסרט מדכדך), בכיכובו של חואקין פיניקס מציג דמות גברית גדולה, מחוספסת ומיוסרת שמרבית הזמן ממלמלת מתחת לזקנה. פיניקס הוא ג'ו, חייל וסוכן FBI לשעבר שעבד במשימת חילוץ כנגד רשתות של סחר בנשים. ג'ו מקבל את משימתו האחרונה והיא חילוץ בתו הצעירה של סנטור ניו-יורקי. במשימה זו הוא יגלה שכולם מושחתים וישלם מחיר אישי כבד מנשוא, אבל ידבק במשימתו.רמזי מציגה את ג'ו כנפש מיוסרת שפיניקס מיטיב לגלם. הוא נוהם, ממלמל ובעיקר הורג את הרעים בקור רוח שלא היה מבייש את מיטב גיבורי הפעולה של ימינו. הסרט הושווה כבר ל"נהג מונית" בהציגו את ניו יורק כעיר רקובה ללא רחמים שבה מסתובב ג'ו כמלאך נוקם המנסה להציל את הנפשות התמימות שנסחפו לתוך מעגל הסמים, הזנות והלכלוך העוטף את העיר. המים שבהם ינסה ג'ו להתאבד מרמזים על ניסיונו של הגיבור הטראגי להתנקות מכל הזוהמה שסביבו.
רמזי היא במאית שמאתגרת את צופיה. ב"חייבים לדבר על קווין" הסתתרה מפלצת בעלם חמודות מתבגר שבכלל לא ברור לו מדוע רצח את משפחתו ואת חבריו. ב"יום נפלא" בונה רמזי קלסתרון של גיבור מעורער שמנסה להתמודד עם הרוע האנושי ולא בטוח שיוכל להכניע אותו.כמעט כל במאי אחר היה הופך את "יום נפלא" לסרט ניצול פשטני, אבל רמזי בדרכה שלה מגישה לצופה סרט אפל בנוסח המאה ה-21 שמצליח להפתיע שוב ושוב. כמו סצנת הפריצה לבית הבושת שמצולמת על ידי מצלמות טלוויזיה במעגל סגור ומייצרת ניתוק מהמציאות ולו לרגע אחד.
זהו סרט לא מתחנף ובעל דימויים מטרידים, סרט שלא מתאים ליפי נפש ונשאר עם הצופה הרבה אחרי סיומו. רמזי מרבה במעשים וממעטת בדיבורים וטוב שכך. היא נותנת לפס הקול ולתמונות להפנט את הצופה.בפסטיבל קאן האחרון שבו צפיתי בסרט הריע הקהל במשך דקות ארוכות לאחר סיום ההקרנה. טוב שיש במאים כמו לין רמזי שהולכים עם האמת שלהם עד הסוף. "יום נפלא" – ברוכים הבאים ללב המאפליה של לין רמזי.
יום נפלא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: NYPDגיל: 4720/08/2019 22:40:36
2/10אייקון ציון
באמת שם ציני לסרט סרט כבד מאוד מאוד מעט מתח ללא פעולה
שם: anipoגיל: 4726/04/2019 10:13:30
6/10אייקון ציון
קשה לעיכול. סרט עם הרבה אלימות ומראות קשים, מעט דיאלוגים ועלילה איטית ומוזרה. ג''ו הוא גבר שרדוף על ידי עברו, חי בגפו ומנסה לשמור על קשר עם אימו הקשישה. הוא מתפרנס מחילוץ אנשים שהסתבכו עם העולם התחתון. כשהוא חמוש בפטיש שאיתו הוא מרצץ גולגולתיהם של אנשים, הוא יוצא למבצע חילוץ נוסף. הפעם מדובר בביתו הקטינה של סנטור אמריקני, שנחטפה ומוחזקת בבית ששמור ומאובטח היטב.הפעולה הזו מסבכת אותו והוא משלם על כך מחיר אישי יקר. לסיכום: למרות שמדובר בסרט קצר, לא חייבים.
שם: איציק גורגיל: 4016/03/2019 23:57:40
7/10אייקון ציון
נסיון קולנועי נחמד לחובבי סינמטק ותלמידי קולנוע. הגעתי עם ציפיות אחרי הסרט הקודם של לין רמזי "חייבים לדבר על קווין" אבל התבדיתי..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט