ואז הגיעה טלי ביקורת סרט

Tully Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "ואז הגיעה טלי":
"שרליז ת'רון בהופעה גדולה בסרט מציאותי ונוגע ללב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tully
משחק שרליז תרון, מארק דופלאס, מקנזי דייוויס, רון ליווינגסטון במאי/ת ג'ייסון רייטמן  
דרמה
ביקורת סרט לואז הגיעה טלי מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"מרגש ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חשבתם פעם עד כמה זה לא קל להיות הורה? אתה כבר לא צעיר כמו שהיית, אתה לא יכול לחיות בלי חשבון לאף אחד אחר, אתה צריך לפרנס אנשים אחרים - בקיצור, אתה כבול לעד. אולי זה נשמע קצת קיצוני, אבל בואו נודה שזהו חלק מאוד גדול מחייו של ההורה הממוצע. נשמע לכם קשוח? אז זה בדיוק מה שמרגישה מרלו, דמותה של שרליז ת'רון בסרט "ואז הגיעה טלי", וסביר להניח שגם הרבה מעבר לזה. כנראה שככה נראית ההורות האמריקנית הטיפוסית: אתה חסר מנוחה 24/7, וזה מה שיש - שיהיה לך בהצלחה!מרלו היא אישה בסוף שנות ה-30/תחילת שנות ה-40 של חייה, ואמא לשני ילדים - והשלישי בדרך, אל תדאגו. מרלו מתקשה מאוד למצוא את עצמה בעולם שלה. פעם היא הייתה נפש חופשיה, בחורה יותר משוחררת (מכל הבחינות), אבל כעת יש לה כמה סיבות די חשובות להתמתן עבורן, וזה לא קל לה. היא עלתה המון במשקל, היא לא מתאפרת, היא לא יוצאת לבלות ובעלה (רון ליווינגסטון בהופעה לא רעה בכלל) בקושי נמצא איתה, וכשכהוא כן לצידה הוא לא באמת מתעניין בה, אלא במשחקי הווידאו שלו. כל אחד וסדרי העדיפויות שלו.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
היא נמצאת רגע לפני לידה, ואחיה (מארק דופלאס בתפקיד משעשע בביצוע שרירותי לחלוטין), שכסף הוא לא ממש הצד החלש שלו, מציע לשכור עבורה אומנת שתטפל בתינוקת בשעות הקטנות של הלילה. מה זה אומר? שמרלו תוכל לישון בלילה כמו בן אדם, והאומנת תטפל בתינוקת גם כשהיא בוכה וגם כשהיא רעבה.

נשמע כמו אחלה פתרון? לא בעיניי מרלו, שהדבר נראה לה מוזר מאוד. כמובן שהיא משנה את דעתה במהירות (כנראה בעיקר בשל הטיפול בבנה הלוקה באוטיזם), ואז נכנסת לחייה טלי, אותה אחת משם הסרט, ומהנקודה הזו הסיפור מתחיל לצבור תאוצה.טלי (מקנזי דייוויס המקסימה, שחייבת כבר להפוך לכוכבת) היא צעירונת חמודה, מתוקה וחברמנית ועושה הכול בבית. היא האומנת המושלמת עבור כל הורה, בטח ובטח עבור מרלו. כעת, כשהיא כבר לא סחוטה מעייפות, מרלו יכולה לחזור, אפילו חלקית, לשגרת חיים יותר רגועה.

אל תטעו לחשוב שמדובר, אולי, בקומדיה משוגעת או בקומדיית טעויות טיפשית, אלא בקומדיה-דרמטית לכל דבר. אתם לא תפלו ממנה מצחוק, הסיפור והרגעים הדרמטיים שבו לא יאפשרו לכם לעשות זאת, אבל הוא כן יעלה לכם חיוך על הפנים וגם ייגע לכם בלב, אפילו אם אתם לא הורים בעצמכם.
פה עומד ליבו של הסרט. כל אדם משתנה, אנשים מתנהלים בצורה אחרת לגמרי כיום מבעבר, וזה משהו שאנחנו חייבים להבין כשאנחנו מתבגרים. יש דברים שרצינו ולא יקרו, וזה כואב בפנים. אתה מוגבל לעשות דברים שאתה באמת רוצה בגלל אהבה ענקית שיצרת - כך שזהו מקרה של חמוץ-מתוק. כל זה מכביד על מרלו, וטלי עושה עבודה מצוינת במיוחד - כי היא מתחילה לעזור למרלו לשחרר מהעול שהיה עליה. הן הופכות לחברות הכי טובות, ורגעי חשיפת הלב שלהן אחת בפני השנייה הם מהטובים ביותר בסרט - וזה די נוגע ללב.ההצלחה של הסרט נובעת משיתוף הפעולה המוצלח של הבמאי ג'ייסון רייטמן והתסריטאית דיאבלו קודי, ששיא הזוגיות המקצועית הזו הגיעה ב"תקועה" וב"ג'ונו", עליו קודי זכתה באוסקר. "ואז הגיעה טלי" מזכיר יותר את "תקועה" מכיוון שגם הוא עוסק במשבר אמצע החיים של הדמות הראשית שבו וגם שם, כזכור, כיכבה ת'רון. בסיס הסיפור די טיפוסי, "לאמא ואבא אין חיים עכשיו כשהם הורים", אבל התסריט של קודי מדויק כל כך שהוא מרגיש רענן לחלוטין. גם רייטמן עושה עבודת בימוי מלאה ברגישות אפקטיבית במיוחד, ויחד הם יצרו סרט לא שגרתי על הסיפור הכי שגרתי שיש.ת'רון מצליחה לפצח את הניואנסים של מרלו ללא מאמץ, ונותנת תצוגה כובשת עם פשטות נעימה. מרלו שלה היא דמות שאי אפשר שלא להתחבר אליה ורק לרצות בטובתה. היא, יחד עם רייטמן וקודי, הביאו לעולם סרט שלא עושה נעים בגב, אלא מציג מציאות שרבים חיים אותה. ואם כבר מישהו מציג בפנים שלנו את המראה הזו, טוב שזו השלישייה המדוברת כי החיבור ביניהם מרגיש כנה לחלוטין. הסרט הזה אולי לא יפיל אתכם מצחוק, אבל בטוח ייגע בכם במקומות עמוקים בתוך הנפש שלכם - וזה יעשה לכם טוב.
ואז הגיעה טלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4727/04/2019 17:44:45
6/10אייקון ציון
פרווה. מדבר בעיקר לנשים נשואות עם ילדים קטנים,כשהשיגרה משתלטת והמטלות הרבות מתחילות להתיש ולהעיק על החיים. מרלו הנשואה נמצאת בהיריון עם ביתה. כרגע יש לה שני ילדים כשאחד מהם הוא ילד בעייתי, שדורש ממנה הרבה תשומת לב והוצאת אנרגיה. עם הולדת ביתה, אחיה של מרלו שהוא איש אמיד, מציע לממן עבורה מטפלת שתסייע בגידול התינוקת החדשה. המטפלת החדשה ששמה טלי, היא בחורה צעירה ואנרגטית, אסרטיבית ומלאת חיים. בינה ובין מרלו נוצר קשר מיוחד ואינטימי, שהוא הרבה מעבר לתפקיד אותו טלי ממלאת. בעלה של מרלו נדחק אל הפינה כאשר את מקומו תופסת במידה מסויימת טלי. בסופו של דבר,טלי הגיעה לפרק זמן מסויים ומתישהו מרלו תצטרך להתרגל לרגע שבו היא תעזוב. הרבה דיאלוגים בסרט לא גרוע, אבל גם לא כזה שמתאים לכל אחד.ציון סופי 6.5.
שם: ערןגיל: 4720/12/2018 18:46:43
7/10אייקון ציון
אמא לשלושה שרק ילדה מדמיינת מטפלת המסייעת לה בשעות הערב , רק כדי להשאר שפויה. מעניין ושונה
שם: ברגיל: 2321/07/2018 13:23:59
6/10אייקון ציון
סרט נחמד...רעיון יפה אבל די חוזר על עצמו בהרבה סרטים אחרים. הסרט בסופו של דבר אפילו קצת מבאס וכבד למרות שהוא לא אמור לשבת על נישה כזאת בכלל. השחקנים טובים, יש סצנות יפות שמציגות מצבים חזקים מהחיים אבל זה לא מספיק והסרט נשאר בגדר החביב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט