המקום ביקורת סרט

The Place Movie Review

תמונת כתבשרון טהר על "המקום":
"אניגמה מוסרית ללא תוכן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Place
משחק ולריו מסטאנדריאה, מארקו ג'אליני, אלבה רורוואכר, ויטוריה פוצי'ני, רוקו פפלאו, סילביו מוצ'ינו במאי/ת פאולו ג'נובזה  
דרמה
ביקורת סרט להמקום מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"חלול ואנמי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בכל יום וליל, יושב לו איש בבית הקפה "המקום" וכותב בתוך ספר עב כרס. בכל פעם, מתיישב מולו גבר או אישה אחרים ומבקשים ממנו את משאלות ליבם. האיש מוכן למלא את משאלותיהם ובתמורה לכך, נותן להם משימות. מיהו אותו איש מסתורי? מהו בית הקפה "המקום"? ויותר חשוב מאלו: כמה רחוק אתם הייתם מוכנים ללכת כדי להשיג את רצונכם?הבמאי האיטלקי פאולו ג'נבוזה פרץ לתודעה בזכות סרטו המצוין "זרים מושלמים", שיצא בשנת 2016. הוא זכה להצלחה מסחררת יחד עם שלל פרסים בלא מעט פסטיבלים, בינהם פרס התסריט בפסטיבל טרייבקה. אם זיהינו תיבול קומי ב"זרים מושלמים", יחד עם מארג של מערכות יחסים מורכבות ועמוקות, בסרט "המקום" תמצאו רק שלד מטאפורי מלא בחלקי סיפור שמדי פעם מוצאים חוט מקשר ביניהם.
בדומה לסרטו הקודם, גם כאן בוחר ג'נובזה לעסוק בטבע האנושי, ולהעלות לדיון את הבחירה בין טוב לרע. הוא מייצר שלל תהיות ושאלות מוסריות עבור הצופה, כמו למשל - כמה רחוק היה מסוגל ללכת כדי להציל את בנו ממחלת הסרטן? או לקבל את מאור עיניו? הצורך האנושי בנס שיגיע משמיים וישנה לחלוטין את גורלנו מעסיק אותנו לאורך כל הסרט דרך סיפורי הזרים החולפים על פני הגיבור.כמו בסרטו הקודם, גם "המקום" מצולם כולו במיקום אחד, בבית הקפה. גיבור הסרט, איש מסתורי שיושב וכותב בספרו, יושב כל יום וכל ערב בדיוק באותו השולחן. לא רואים אותו מגיע לביתו, או מהרהר על יומו בשום נקודת זמן. והבחירה הזו, שייתכן שהגיעה מתוך הרקע של ג'נובזה מעולם הפרסום, היא גם אמיצה מאוד.
היכולת לספר סיפור עגול בעל סיומת, בלוקיישן אחד, עם אותן זוויות צילום פעם אחרי פעם, משאירה את האלמנט הוויזואלי בסרט כמעט ולא נוכח, כל מה שנותר זה רק השיח בין האנשים. את המעט משחק עם זוויות צילום, והצגת מידע הנסתר מעיני הגיבורים ונגלה לעיני הצופה (כפי שעשה באופן מבריק ב"זרים מושלמים"), בוחר ג'נובזה כמעט ולא לעשות."המקום" הוא לא סרט שמתאים לכל אחד, הוא דורש מהצופה למלא הרבה מאוד חלקים חסרים בדמיונו. מדובר בסרט שבמקום דמויות יש בו דימויים, ובמקום עלילה יש שאלות פילוסופיות, ובסופו השאלות נותרות ללא תשובה. הסרט במידה רבה מתקיים בראשו של הצופה בלבד, וייתכן מאוד שזו בדיוק היתה כוונתו של הבמאי. לא מדובר בסרט מהנה, אלא יותר בסרט שהוא מסר לעולם, ואלינו כצופים. הבמאי מבקש מכל צופה, לעבור חשבון נפש מול עצמו בסרט, ולשאול את עצמו שאלות קשות. יחד עם זאת הסרט הותיר אותי מעט צינית כלפיו מאחר והוא אמנם מציג שאלות מוסריות, אך שוכח לספר סיפור, ולכן נותר חסר טעם מתחילתו ועד סופו.
המקום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Mגיל: 5929/09/2018 17:21:18
9/10אייקון ציון
מעניין מרתק מדכא מעורר מחשבה מפתיע אחר... אולי לא מדהים וסנסציוני כמו זרים מושלמים... אבל בהחלט מאותה ליגה !
שם: חגי הופרגיל: 4228/09/2018 02:02:29
9/10אייקון ציון
סרט מוזר ומרתק, מאת הבמאי המעניין שהביא לנו את "זרים מושלמים". בהתחלה קצת נרתעתי ממנו, בגלל המוזרות ועוד יותר בגלל הרוע – שכן הזר המסתורי מבקש מאנשים לעשות דברים נוראיים. אבל בהמשך הרתיעה התפוגגה, כי נוצר דיון מעניין על הרוע עצמו, ועל משאלות לבם של אנשים וכמה גבולות יהיו מוכנים לחצות כדי להגשים אותן. יש לסרט מוסר השכל רב, אבל גם צורת עשייתו מבריקה. יש כאן כמה וכמה סיפורים, שמשתרגים זה בזה באופן מופתי. ויש כאן מקוריות רבה, והסרט לא נראה דומה לשום סרט אחר, ורק על זה מגיע לו ציון לשבח. מבחינה קולנועית ההגבלות קשות, שכן כל הסרט מתרחש במקום אחד. כך שאפשר בקלות היה להעביר את העלילה גם בתיאטרון, ואפילו – בכתב. אבל כן יש כאן משחק משובח של כל המעורבים, ומעל הכול, כאמור – תסריט מבריק. לסיכום, סרט מרתק (והמבקרים שכתבו נגדו לא מבינים דבר). בהחלט מעורר ציפייה לסרטים הבאים של הבמאי המרתק הזה.
שם: מירבגיל: 2911/09/2018 16:36:55
9/10אייקון ציון
המקום סרט מעורר מחשבה כמה רחוק הייתם הולכים בשביל להשיג את מטרותיכם, אם ואיך זה משפיע על אנשים אחרים? פאולו ג''נובזה ממשיך בסרט נוסף לעורר ולהתבונן בחיינו בצורה אחרת.
קישורים
חץ המקום (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט