משפחת סופר על 2 ביקורת סרט

The Incredibles 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משפחת סופר על 2":
""משפחת סופר על" חוזרת בסרט המשך חביב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Incredibles 2
דיבוב סמואל ל. ג'קסון, הולי האנטר, קרייג ט. נלסון במאי/ת בראד בירד  
אנימציה
ביקורת סרט למשפחת סופר על 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר וממחזר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע55.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "משפחת סופר על" לצד "צעצוע של סיפור" הוא אחד מאבני היסוד של אולפני "פיקסאר". הוא גם אחד הבודדים שעדיין לא נוצרו לו סרטי המשך והציפייה לסרט השני במספר, אחרי כל כך הרבה שנים, הייתה גבוהה במיוחד. מי שהיו לפני 14 שנה ילדים שאהבו את הסרט המקורי והיום בני עשרים פלוס יוכלו להתענג מסרט ההמשך שההומור בו בוגר ויש בו גם מספיק סצנות פעולה מרשימות שיחזיקו את הקהל על קצה הכיסא. אבל העולם השתנה מאז יצירת הסרט המקורי, והשאלה הגדולה היא האם הסרט החדש התאים את עצמו למציאות הקולנועית עמוסת סרטי הקומיקס?חלפו 14 שנה מאז שחברי "משפחת סופר על" צצו להם על גבי המסך הגדול. הקונספט היה מקורי ורענן. הסרט, כמובן, הפך ללהיט שובר קופות היסטרי, כמעט כמו כל סרט אנימציה של פיקסאר, עם ביקורות נפלאות וזכייה בשני פרסי אוסקר, ביניהם לסרט אנימציה ועריכת סאונד. הסרט המקורי אף היה מועמד לפרס אוסקר לתסריט מקורי. אבל חלפו כמה שנים טובות מאז ואולפני דיסני צירפו לחיקם את אולפני Marvel, אולפני וורנר את DC ואולפני FOX השקיעו את מיטב זמנם בסרטי "אקס-מן" ו"ספיידרמן". בתי הקולנוע וגם הטלוויזיה מוצפים בסרטים וסדרות שבהם גיבורי על אינם חוקיים ונרדפים על ידי שלטונות החוק ומה שנראה מקורי ומגניב לפני 14 שנה, מרגיש ממוחזר בשנת 2018.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
בראד בירד, היוצר של הסרט המקורי, שגם כתב את התסריט וביים את הסרט השני במספר, כבר הוכיח שהוא מסוגל לנפק יצירות קלאסיות כמו "רטטוי", אבל גם אסון ביקורתי וכלכלי כמו "בחזרה למחר" הבלתי נסבל. נראה ש"משפחת סופר על 2" הולך לזכות בהצלחה כלכלית וגם ביקורתית בשל הנוסטלגיה העצומה שהקהל רוכש לסרט המקורי, והתוצאה בהחלט מבדרת. אבל האורך המוגזם שלו בן 117 דקות, דיבורי סרק מיותרים בין שלל הדמויות המאוירות, הטוויסט העלילתי הרחוק מלהפתיע והכישלון המביך להתאים אותו לעידן ה-Me too – הופכים את מוצר ההמשך למיושן ולעיתים מתיש.העלילה מתמקדת הפעם באמא הלן (בדיבובה של הולי האנטר), שמוצאת את עצמה באור הזרקורים, כאשר אח ואחות עשירים כקורח מנסים לשנות הגזרה ולהחזיר את גיבורי העל לכותרות. הם מעוניינים לשנות החוק כך שפעילותם של גיבורי העל תהיה חוקית. היא משאירה את בוב (קרייג טי נלסון) בבית עם הילדים. לראשונה גיבור העל המפורסם בעולם צריך להתמודד עם חיי היומיום המשפחתיים והוא עתיד לגלות שמדובר במשימה מאוד לא פשוטה. לא יעזור לו שג'ק-ג'ק התינוק מפתח כוחות על בלתי נשלטים שכוללים קרני לייזר מהעיניים, היכולות לשכפל את עצמו, להפוך לרואה ובלתי נראה, לכדור אש או מפלצת.
ההצלחה העצומה של הלן במניעת אסונות ותפיסת נבלים תעורר את קנאתו של בוב, שמגלה שלהיות עקר בית זו משימה הרבה יותר מורכבת וקשה ממה שהוא דמיין לעצמו. הוא יבין על בשרו שהלן היא גיבורת על אמיתית. אבל כאשר נבל חדש מופיע ומשבש להלן את התכניות, בני משפחתה יגיעו לעזרתה. אז נכון שהלן זוכה לסצנת פעולה סוחפות במרדף אחרי רכבת, מסוק שיוצא משליטה ועוד. אבל עדיין היא זקוקה להמון עזרה מהסובבים אותה ברגעי השיא של הסרט, שזה מבאס במיוחד כאשר מתגלה זהותו של הנבל האמיתי.העלילה הלא מקורית והרחוקה מלהפתיע של "משפחת סופר על 2" ניצלת בעיקר בזכותו של ג'ק ג'ק התינוק, שכוחות העל שלו לא מפסיקים לשעשע ולעורר פרצי צחוק מהקהל. העובדה שדמות משנית לחלוטין של תינוק הופכת למרכז העניין בסרט ולא גיבוריו הבוגרים והאמיתיים, היא גם ההוכחה לבעייתיות של התסריט שלא מצליח לחדש ובעיקר נשען על הגימיק המתוק והמוצלח של תינוק שאיננו מודע לכוחותיו ולא מסוגל לשלוט בהם. לא סתם סצנת הקרב של ג'ק ג'ק עם בואש שמגיע לחטט בזבל הופכת לאחת המצחיקות והמוצלחות בכל הסרט.זה עניין של זמן עד שאולפני פיקסאר/דיסני יכריזו על סרט שלישי במספר. כולי תקווה שהתוצאה תהיה קצת יותר מורכבת ועדכנית ממה שהסרט השני מציע לצופים שלו. בינתיים מדובר בסרט אנימציה מושלם לימי חופשת הקיץ עם תינוק אחד שגונב את ההצגה. התוצאה מבחינה טכנית, כמו בכל סרטי פיקסאר, מרהיבת עין אבל התסריט לא מחדש דבר. לפעמים גם זה מספיק כדי לברוח אל המיזוג. תנמיכו ציפיות, ומאוכזבים לא תצאו מהאולם.
משפחת סופר על 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הארוויגיל: 1728/11/2019 00:56:41
9/10אייקון ציון
סרט כיף. האקשן מהנה, הדיבוב טוב. יש פיק בסוף שלא כל כך אהבתי, אבל אפשר להתגבר על זה. עוד סרט טוב של פיקסאר לרשימה.
שם: s232גיל: 2105/10/2018 13:22:02
9/10אייקון ציון
סרט אנימציה מעולה, קלאסיקה. מצחיק, מקורי, אנימציה מרשימה ואפילו מעביר מסר. לדעתי עולה על המקורי.
שם: אלדדגיל: 3611/08/2018 09:31:06
6/10אייקון ציון
אנימציה מפעימה, קצב מהיר, עלילה ממוחזרת מהסרט הראשון. עובר מהר אבל לא מסעיר ומקורי כמו הקודם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט