עולם היורה: נפילת הממלכה ביקורת סרט

Jurassic World Fallen Kingdom Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עולם היורה: נפילת הממלכה":
"סצנות אקשן סוחפות בסרט שכתוב ומשוחק רע להפליא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jurassic World Fallen Kingdom
משחק ברייס דאלאס הווארד, כריס פראט, ג'ף גולדבלום, ברייס דאלאס הווארד, טובי ג'ונס במאי/ת חואן אנטוניו ביונה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לעולם היורה: נפילת הממלכה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נפילת הפרנצ'ייז"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
גם בסרטי פעולה או פנטזיה העולם של הסרט אמור להישען על היגיון כלשהו, במיוחד כאשר הוא מתיימר להתרחש במציאות העכשווית. להפתעתי הסרט החמישי בסדרת "פארק היורה" הותיר אותי עם שאלה אחת גדולה לא פתורה, שאלה שלא קיבלתי עליה תשובה לאורך כל הסרט: מדוע אנשים עשירים, מבריקים ותאבי בצע יקימו פארק שעשועים כל כך יקר בעלות של מאות מיליוני דולרים על אי שיש בו הר געש עם פעילות וולקנית שעלולה לעורר אותו לתחייה ולסכן את כל הכסף שהושקע בדינוזאורים החיים בו? וזאת רק שאלה אחת מתוך שאלות רבות וגדולות העולות במהלך הסרט.את התסריט המרושל להפליא כתבו קולין טרוורו, במאי הסרט המקורי ושותפו ליצירה דרק קונולי. מזמן לא צפיתי בסרט עם הומור שאיננו עובד לרגע וחורים עלילתיים בגודל חור שחור הבולעים כל היגיון בריא ומשאירים את הצופה עם תחושה של מה לעזאזל היוצרים חשבו לעצמם? אפילו החלטה של גיבורי הסרט בסוף הסרט אידיוטית למדי והיה ניתן לפתור את הבעיה שנוצרה בדרך אחרת לחלוטין, אבל ככה זה כאשר אולפני וורנר וסטיבן שפילברג כנראה בונים על סרט שלישי במספר שמתוכנן לשנת 2021.
בנוסף לעלילה הקלושה והבלתי הגיונית בעליל, התסריט המביך לא מספק הרבה אופציות לשחקנים המסכנים שנאלצים להתמודד עם דמויות רדודות נטולות אופי, כולן פועלות ללא שום היגיון והאמינות שלהן כבני אדם בוגרים שלא נדבר על מדענים בינלאומיים או אנשי עסקים בכירים - שואפת לאפס. הטקסט האיום והלא אמין שהם צריכים להוציא מפיהם פשוט מביך. מזמן לא ראיתי כזאת תצוגת משחק גרועה של אנסמבל שלם: כריס פראט, ברייס דאלאס הווארד, טובי ג'ונס, טד לווין, רפה ספל, בי די וונג, ג'סטיס סמית, דניאלה פינדה ואפילו ג'רלדין צ'פלין הוותיקה - כולם מתחרים ביניהם מי יספק תצוגת משחק עילגת יותר. השחקנים הטובים ביותר בסרט הזה הם הדינוזאורים, שנוצרו על ידי אנימציית מחשב.העלילה של הסרט מתרחשת ארבע שנים לאחר שפארק השעשועים ואתר הנופש היוקרתי "עולם היורה" הושמד על ידי דינוזאורים. אוון (כריס פראט) וקלייר (ברייס דאלאס הווארד) חוזרים אל האי איסלה נואבה הנטוש שמאוכלס רק על ידי הדינוזאורים כדי להצילם מהר הגעש הרדום שהחליט להתעורר. להפתעתם (אך לא ממש להפתעת הקהל) השניים הם בעצם קורבן של רודפי בצע, שרוצים להפוך את הדינוזאורים לכלי נשק ובסך הכל מנצלים את צמד המדענים שהחליטו לסכן את חייהם ולחזור לאי.
הדבר היחיד החכם שהמפיק ובמאי שני הסרטים הראשונים סטיבן שפילברג עשה הוא בבחירה של הבמאי, חואן אנטוניו ביונה. איש הקולנוע הספרדי הידוע בעיקר בזכות סרט האימה "בית היתומים", סרט הצונמי "הבלתי אפשרי" שסיפק לנעמי ווטס מועמדות לאוסקר וגילה לעולם את טום הולנד ("ספיידרמן") וכמובן סרט הפנטזיה המרגש, "7 דקות אחרי חצות", שלא זכה להצלחה מסחרית גדולה אבל זכה לאהבת הביקורת. ביונה המיומן יודע לביים סצנות פעולה סוחפות וישנן כאלו בשפע בסרט. אז כן יש סצנות פעולה מגניבות, דינוזאורים מוצלחים ואיכות הפקה גבוהה ומרשימה, אבל כל אלו לא מצליחים לחפות על העובדה שאפילו במאי מוכשר כמו ביונה לא יכול להציל סרט אם התסריט שלו פשוט גרוע. ההמלצה שלי אם אתם הולכים לסרט הזה, לכו בגלל סצנות האקשן והדינוזאורים ותנסו לא לחשוב יותר מדי כי גם יוצרי הסרט לא השקיעו מחשבה בתסריט.
עולם היורה: נפילת הממלכה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסי בגיל: 3423/09/2019 11:15:58
5/10אייקון ציון
די. מיצינו. אין טעם לשחזר הצלחה קולנועית מלפני שנים רבות. סרט משעמם, קיצ''י וארוך מדי
שם: יניבגיל: 3711/09/2018 20:20:45
9/10אייקון ציון
סרט אקשן טוב ועלילה טובה. הסרט מעניין לכל אורכו ומספק סיפור קצת שונה מהחלקים הקודמים. שווה צפיה
שם: איציק גורגיל: 3810/09/2018 01:33:49
8/10אייקון ציון
חצי שעה ראשונה משעממת אבל ההמשך מצדיק את הציפייה ואת הצפיה. אפקטים מטורפים. דינוזאורים ממש מציאותיים. מסך גדול חובה!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט