על חוף צ'סיל ביקורת סרט

On Chesil Beach Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "על חוף צ'סיל":
"ספר מצוין שמעובד לסרט סביר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר On Chesil Beach
משחק סירשה רונאן, בילי האוול, אמילי ווטסון במאי/ת דומיניק קוק  
דרמה
ביקורת סרט לעל חוף צ'סיל מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"החמצה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"על חוף צ'סיל" של הסופר הבריטי הנודע איאן מקויאן הוא ספר מצוין שמצליח ב-165 עמודים בלבד לפרוס סיפור התפרקות נישואים ואהבה נכזבת באופן שפורט על נימי הלב ומצליח לתאר בצורה מדויקת את עולמם הפנימי של גיבוריו. כמה שחבל שהסרט "על חוף צ'סיל", שגם לו כתב מקויאן את התסריט, לא מצליח לעמוד ברף שהציב הספר.יש משהו לא הוגן בהשוואה בין ספר לעיבוד הקולנועי שלו במיוחד לאור העובדה שבספר יש מקום ואורך רוח רבים יותר לעלילה מרובת דמויות והסתעפויות ולחקר של נפש הגיבורים מאשר בסרט. הבעיה היא ש"על חוף צ'סיל" מבוסס מלכתחילה על ספר קצר, דל לכאורה בהתרחשות ממשית, שרובו מתרחש במקום אחד וכולל פלאשבקים לעבר. הבעיה השנייה היא שלסרט לא ניתנת הנחה על על אי הבנה של כוונת המשורר במעבר הלא מספק למדיום הקולנועי מאחר שהתסריטאי הוא, כאמור, גם האדם שעומד מאחורי הספר.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
העלילה עוקבת אחר פלורנס (סירשה רונאן, "ליידי בירד") ואדוארד (בילי האוול) זוג בריטי צעיר שמגיע למלון על שפת חוף בבריטניה לבלות את ירח הדבש ולממש את הנישואים שלהם לראשונה. בפלאשבקים לאחור אנו מגלים את סיפור ההתאהבות שלהם: פלורנס היא צעירה בת למשפחה ממעמד גבוה (שלא מרוצה מבחיר ליבה), ואדוארד הוא סטודנט ממעמד הפועלים שחי עם אמו הפגועה שכלית (אמילי ווטסון) ובני משפחתו.ההתרחשות בסרט אותו ביים דומיניק קוק על מי מנוחות היא לא רבה, כאשר לא תמיד המעבר בין העבר להווה מעשיר את חווית הצפייה ונדמה כי התמקדות רבה יותר במתרחש (או במה שלא מתרחש) בליל הכלולות הייתה מעניקה עניין רב יותר לסרט, שחלקיו הטובים עוסקים בתיאור הריחוק המתפתח בין בני הזוג, חוסר האפשרות שלהם להיפתח ולהבין זה את זו ושיאו בסצנת ריב מוצלחת על שפת החוף, שממנה כבר אין דרך חזרה.
הסרט מסתיים באפילוג שלא קיים בספר שמעניק סגירת מעגל קלישאתית וקיטשית שלא תואמת את רוח העלילה עד לנקודה זו ונראית מודבקת בגסות ותלושה למדי. כך שלמרות הופעות משחק טובות, תסריט שכולל דיאלוגים אינטליגנטיים ועיסוק בסוגיה מעניינת של התפרקות מערכת היחסים והחלטות מוחמצות שמשפיעות על חיינו, "על חוף צ'סיל" נותר בעצמו סוג של החמצה.
על חוף צ'סיל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הודגיל: 2805/03/2022 17:38:04
7/10אייקון ציון
ראיתי את זה בבית ביס VOD ומה שרציתי לומר שזה הסרט עם סיפור אהבה הכי מאכזב שראיתי אבל הצילום של החוף היה פנטסטי מזל שהשחקנית סירשה רונאן יפהפייה ורומנטית אני אוהב את המשחק שלה. בכל אופן רציתי לתת לזה 8 ועלה לשתי נקודות ל-10 אבל בסוף ירד לשלוש נקודות ל-7 אז הציון שלי הוא 7 זה הכל ואני ממליץ לכל בני שש עשרה ומעלה לראות את זה. נקודה!
שם: אנהגיל: 5212/07/2018 23:11:14
9/10אייקון ציון
אחד הסרטים היותר טובים שראיתי לאחרונה. הניואנסים הרגשיים של מקיואן נותרו על כנם בעיבוד הקולנועי. משוחק נפלא. הסרט ריגש אותי והותיר אותי עם הרהורים על האופן שבו נקודת המוצא המשפחתית קובעת את חיינו הבוגרים. בכלל, האפשרות לראות איך מתפתחים חייו של אדם מן ההחלטות של צעירותו ועד לסוף ימיו היא תמיד מרתקת.
שם: פרומהגיל: 6605/07/2018 13:04:38
5/10אייקון ציון
הסרט איטי מידי ולא מגיע לשום מקום. מתחיל היות מעניין רק לקראת הסוף.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט