אי הכלבים ביקורת סרט

Isle of Dogs Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אי הכלבים":
"אנימציה איכותית לקהל שרוצה יותר מסתם ניקוי ראש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Isle of Dogs
דיבוב אדוארד נורטון, ביל מאריי, בריאן קרנסטון, טילדה סווינטון, גרטה גרוויג, פרנסס מקדורמנד, ג'ף גולדבלום במאי/ת ווס אנדרסון  
אנימציה
ביקורת סרט לאי הכלבים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מקורי ורענן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי ווס אנדרסון חוזר אל אולמות הקולנוע בישראל אחרי ההצלחה הגדולה של סרטו הקודם "מלון גרנד בודפשט", ואחרי שרשרת סרטי קולנוע שבהם ביסס את השפה הקולנועית הכל כך ייחודית שלו. הוא פרץ עם סרט הביכורים "Bottle Rocket" בשנת 1996 ומאז הוא סיפק שלל יצירות קולנועיות עצמאיות שביססו את ההומור היוצא דופן, עם תאים משפחתיים אלטרנטיביים ודמויות יוצאות דופן בסרטים מצליחים פחות או יותר, כגון: "המרוץ לצמרת של מקס פישר", "משפחת טננבאום", עמוק במים", "רכבת לדרג'ילינג" ו"ממלכת אור הירח".בכולם השתתפו שחקניות ושחקני קולנוע איכותיים ואהובים וחלקם משתפים איתו פעולה במשך שנים רבות, ביניהם: ביל מוריי, אדוארד נורטון, טילדה סווינטון, ג'ייסון שוורצמן, וויליאם דפו ועוד. בשנת 2009 הוא ביים את סרט האנימציה הראשון שלו, "מר שועל המהולל", שנעשה כולו באנימציית בובות, עיבוד לספרו של רואלד דאל. הסרט זכה להצלחה ביקורתית, אבל נראה שאנימציית הבובות וההומור המקאברי לא ממש סחפו את הקהל האיכותי שבדרך כלל הגיע לסרטיו בהמונים. היצירה הייחודית אף נגנזה בישראל, על אף שבין המדבבים היו מריל סטריפ וג'ורג' קלוני.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
פסטיבל ברלין 2018 נפתח עם סרט האנימציה החדש פרי מוחו הקודח, "אי הכלבים", ועל עבודתו בסרט זה הוא גם זכה בפרס הבימוי הטוב ביותר. נראה שבעקבות ההצלחה של סרטו הקודם, הוחלט להוציא את סרטו החדש בבתי הקולנוע בישראל וזאת חוויה שמומלץ ליהנות ממנה על גבי המסך הגדול. גם לסרט זה יש רשימת מדבבים מכובדת, חלקם עבדו בעבר עם אנדרסון ולחלקם זאת פעם ראשונה: אדוארד נורטון, בריאן קרנסטון, גרטה גרוויג, ביל מאריי, סקרלט ג'ונסון, טילדה סווינטון, ליב שרייבר, ג'ף גולדבלום, פרנסס מקדורמנד, קן ואטאנבה, יוקו אונו ועוד.אי הכלבים" מביא את סגנונו הקולנועי הייחודי אל התרבות היפנית, ולעומת סרט האנימציה הראשון בבימויו שהיה מבוססת על סיפור מוכר, הפעם מדובר בתסריט מקורי המפגיש אותנו עם היסטוריה פנטסטית לחלוטין בה מסתבר שהיפנים בעיר מגאסאקי לא ממש מחבבים כלבים ומעדיפים על פניהם חתולים.
ראש העיר קוביאשי, השייך לשושלת ארוכת שנים השולטת בעיר ושואף להגשים את ייעודה של השושלת אליה הוא משתייך ולחסל את כל הכלבים בעיר. קוביאשי רוקם מזימה להיפטר מכל הכלבים המתגוררים בעיר, ולהעבירם לאי שבעבר תפקד כמזבלה העירונית. הכלב הראשון המוגלה לאי הוא ספוטס, כלבו של אטארי, אחיינו היתום של ראש העיר. אטארי הצעיר חוטף מטוס ומגיע לאי הזבל כדי למצוא את כלבו האהוב. שם, יחד עם להקת כלבים נועזת, הם יוצאים למסע מצחיק ורצוף הרפתקאות, כדי למצוא את ספוטס וגם לנסות להציל את עתידם של הכלבים באי.התוצאה, על אף העלילה האפלה, מצליחה לספק שלל רגעים אנושיים ומשעשעים השופכים אור על המורכבות של האופי האנושי, כאשר הדמויות שמעוררות ביותר הזדהות הן הכלבים עצמם. אנדרסון גם הפעם מצליח בכישרון רב ובעזרת צוות החברים המוכשר המלווה אותו, ביניהם ג'ייסון שוורצמן ורומן קופולה שליוו את כתיבת התסריט, ליצור יצירה קולנועית יוצאת דופן, אך כל כך ייחודית אך ורק לו. לכן זה לא פלא שהוא אחד מאנשי הקולנוע העכשוויים האהובים על מרטין סקורסזה.בקיץ כל כך לא מעניין מבחינה קולנועית כיף שמגיע אל אולמות הקולנוע סרט חדש של ווס אנדרסון. גם אם זה לא סרט מושלם, הוא עדיין עדיף על פני מרבית הסרטים המציגים בימים אלו על גבי המסך הגדול בארץ. הוא מקורי, אחר, מפתיע, מסוגנן, בעל הומור שנון, ניחן בוויז'ואל ייחודי ויש לו את צוות המדבבים המגניב ביותר שנשמע בסרט אנימציה מזה שנים. לכו ותיהנו.
אי הכלבים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 3328/09/2018 21:11:21
9/10אייקון ציון
את אוהבי ווס אנדרסון אין צורך לשכנע - לכל האחרים אציין כי מדובר בסרט מיוחד שלא רואים כל יום (די כרגיל אצל אנדרסון אז תצפו בכל הסרטים שלו)
שם: אור לויגיל: 2506/09/2018 13:42:23
9/10אייקון ציון
בין הסרטים המיוחדים והמדהימים שצפיתי בהם לאחרונה, המתנתי לו הרבה, וההמתנה השתלמה. אנימציה סופר מיוחדת! סיפור מקורי! דמויות מושלמות שקל להתחבר אליהן! מומלץ בחום!
שם: .MOR Rגיל: 1514/08/2018 01:14:17
7/10אייקון ציון
סרט מרהיב ורדום. האנימציה יפהפייה ויוצאת מן הכלל, הדיבוב לא רע בכלל, הפס-קול נפלא ומוסיף המון (!!!) לאווירה האסייתית והדיאלוגים מצויינים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה בעלי קצב איטי במיוחד, לא תמיד מעניינים או סוחפים, ממומשים חלקית (למשל היה מספר דמויות מיותרות ומעצבנות שהיה עדיף לוותר עליהם ולהשקיע בדמויות המרכזיות טיפה יותר) ובנוסף לכך אני אישית פחות מתחבר לטון של ווס אנדרסון. בקיצור, אפשרי לצפייה. צריך לצפות בו בעיקר הגלל האנימציה המהפנטת. נ.ב: חבל מאוד שחברות ההפצה בארץ לפעמים מפיצות סרטים בהפרשים כאלה גדולים לעומת שאר מדינות העולם. האיחור העצום הזה (יותר מארבעה חודשים) גרם לי לוותר על הצפייה בסרט בקולנוע.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט