בהוליווד כנראה מסתובבת בדיחה על אל פצ'ינו, הנעוצה בכך שבזמן האחרון הוא הולך ונעשה דומה למייקל קיין. שניהם שחקנים מצוינים ומיומנים, אשר כושר הבחירה שלהם בסרטים מוטל בספק לעת זיקנתם, וכך יוצא ששניהם הופכים להיות זונה קולנועית להשכיר. ו"השתול" הוא אחד הסממנים לכך, שאל פצ'ינו צריך להקפיד יותר בבחירותיו. נראה כי פצ'ינו בוחר בשנים האחרונות יותר ויותר תפקידים המכילים "נאום" - אותה סצינה באמצע או בסוף הסרט, בה הדמות שלו דופקת מונולוג מרשים. יש לפצ'ינו משיכה לתפקידים כאלה: כך לדוגמה "ניחוח אשה" המצוין, בו עולה פצ'ינו לבמה בסוף הסרט ונותן את נאום חייו (תפקיד שזיכה אותו אף באוסקר היחיד שלו); כך לדוגמה "מלכודת לפרקליט", בו נגרר נאומו בסוף הסרט כעשר דקות שלמות; כך גם בסרט זה, בו הנאומים מפוזרים קצת יותר, ועם זאת ישנו "נאום" גם בסוף הסרט.בסרט, מגלם פצ'ינו סוכן CIA מזדקן, שהנו צייד כשרונות. עינו צדה את ג'יימס קלייטון (קולין פארל), והוא מזמן אותו לגיוס של מועמדים לתפקידי שטח כסוכני CIA. בסרט לוקח על עצמו פצ'ינו תפקיד של מנטור רוחני לקלייטון, המאמין כי אביו היה סוכן CIA, ומעוניין לפענח את הנסיבות המסתוריות בהן מצא אביו את מותו. עם זאת, במהרה מגלה קלייטון (פארל), כי הדברים ב- CIA אינם כפי שהם נראים.
פרסומת
הסרט "השתול" סובל משגרתיות יתר. הוא דומה מדי לסרטים שנעשו בעבר, ואינו מחדש לצופה המנוסה דבר. אין בסרט פגמים של ממש, למעט תיזמון רע של סצינות פה ושם. הוא עשוי טוב, התסריט מעניין על פניו, והמשחק המופגן בו מקצועי, אם כי לא מרשים. אבל, כמו שאמרתי, עולה בצופה אותה הרגשה ידועה ומאכזבת של "בסרט הזה כבר הייתי", ואולי נאמר - הייתי בסרטים טובים ממנו בהרבה.אז מה לא טוב בסרט? לדעתי עצם הגדרתו של הסרט כסרט מתח מצויה בעוכריו של הסרט, שכן כבר מזמן לא ראיתי סרט כל כך צפוי. בכל נקודה נתונה הצופה המיומן בז'אנר יודע מה הולך לקרות. אין הפתעות ואין כל תחכום עלילתי. הסרט, שלא כמו סרטיו של הבמאי דייויד מאמט, אינו נהנה מיכולת ה"עוקץ" שמפגין הבמאי כלפי הצופה. יתרה מכך, לא זו בלבד שהוא אינו מפגין את אותה יכולת הפתעה כלפי הצופה, הרי שהוא גם נעדר את השנינות המאפיינת את סרטיו של דייויד מאמט.
נראה לי ששומה על פצ'ינו להקפיד יותר בבחירות סרטיו. גם משחקו נעשה עייף, וכללית נראה כאילו הוא מתחיל ללקות במחלה שבה מאופיינת הקריירה של שחקנים מבוגרים בהוליווד - מיחזור. אין כבר ניואנסים דקים במשחק שלו, והוא ממחזר את המניירות שלו שוב ושוב עד לעייפה. בקצרה אציין, שהדמות שלו בסרט זה, באותה מידה, הייתה יכולה לככב גם בסרטיו הקודמים מבלי שהיינו שמים לב להבדל."השתול" אינו סרט רע. הוא פשוט שגרתי מדי. נראה לי שהוא יהיה בחירה מעולה ל- DVD או לוידיאו. באשר לקולנוע, אציין כמו בעבר, זו כבר שאלה של עדיפות.לסיכום: קטעי קרבות ואקשן עשויים כהלכה, פסקול טוב, הסרט פחות. 6 בסולם יגאל.