דרדוויל ביקורת סרט

Daredevil Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "דרדוויל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Daredevil
משחק בן אפלק, ג'ניפר גארנר, בולזאיי, מייקל קלארק דאנקן, ג'ון פאברו, ג'ו פנטליאנו במאי/ת מרק סטיבן ג'ונסון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לדרדוויל מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע45.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות27.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מפיקי הסרט דרדוויל, בהם הישראלי לשעבר ארנון מילצ'ן, ידעו בדיוק מה הם רוצים מהפקת הסרט. כוכב ראשי, מהשורה הראשונה של הוליווד שימשוך את קהל הנשים. שחקנית סקסית שתספק מקור משיכה לנערים מתבגרים, עיצוב גותי מדכא ואפקטים מדליקים. ואכן דרדוויל עונה על כל הקטגוריות הללו.הסרט הוא עוד עיבוד קולנועי לגיבור קומיקס, אולם דרדוויל לא דומה לשאר הדמויות בזאנר, הוא אפל יותר כועס יותר, נקמני יותר. בניגוד לבאטמן אשר תופס את הפושעים ומוסר אותם לידי החוק, דרדוויל לוקח את החוק לידיים ופשוט הורג אותם. האם הוא גיבור או רוצח נוקם? בשלב מסוים בסרט חייב דרדוויל לאמר לעצמו: "אני לא האיש הרע". בצורה אירונית, בחייו הפרטיים, דרדוויל הוא מאט מורדוק, עורך דין שנלחם למען אנשים קשי יום שלא יכולים לשלם בכסף ומשלמים בכבשים או גבינה. חשוב לציין כי מורדוק/דרדוויל הוא עיוור. הוא התעוור כשהיה ילד מחבית של חומר רדיואקטיבי מסוכן שנשפכה עליו. החומר הרדיואקטיבי אומנם גזל ממנו את כושר הראייה אך חיזק את כל שאר ארבעת החושים, כמו כן ניתנה לו היכולת להפוך את גלי הקול לתמונות. בסרט יש את כל הסממנים הטראגים של גיבור קומיקס, אמו מתה בצעירותו ואביו נרצח בנוכחותו. הנער שלא התגבר על מות אביו מחליט לנצל את הכוחות החדשים שלו למען הצלת אחרים.
הבמאי מארק סטיבן ג'ונסון, שנולד בשנה בה החלה הפצת חוברות דרדוויל, הוא במאי מהוקצע וקטעי האקשן שיצר הם מהמשובחים שנראו השנה. השילוב של אומנויות הלחימה עם האפקטים המיוחדים מספקים ריגושים לא מעטים במהלך הצפייה. ג'ונסון מעיף את השחקנים שלו מצד אחד של המסך לשני כשהוא מקפיץ אותם מגג אחד של העיר ניו יוק למשנהו. ג'ונסון מצליח להעביר תחושה של הירואיות בקטעי האקשן ולעיתים נדמה כי אנו צופים בריקוד המנותק לחלוטין מחוקי פיסיקה ומתרחש כולו באוויר. ג'ונסון גם החליט כי הוא משאיר את דמויותיו שטוחות כמו דפי הקומיקס, כל מה שהצופה צריך לדעת זה מי הרע ומי הטוב, לשבת עם הפופקורן והקולה ולהעביר שעתיים בכיף. ג'ונסון לא מנסה להסביר לנו מדוע הגיבור שלו מסוגל לקפוץ מגג אחד למשנהו בקלילות כזאת הוא פשוט אומר לנו, "ככה זה". קהל היעד של הסרט הוא ללא ספק בני נוער וכסרט אקשן לנוער הוא מתפקד מצוין.בן אפלק הוא מאט מורדוק ויוצרי החוברת טוענים כי כאשר עצבו את הסדרה החדשה של החוברות הם חשבו עליו. אפלק הוא שחקן די יבש, בעל הבעה אחת שכמעט לא משתנה. חוסר הבעת הרגשות של אפלק דווקא תורם רבות לדמותו של מאט מורדוק, האיש שהחליט לקצר את תהליך בניית מערכות יחסים ולהגיע ישר לשלב הפרידה. הוא מוגדר כ"האיש ללא פחד" אולם ניכר כי הפחד הגדול ביותר שלו הוא דווקא מהרגשות ואכן, כאשר הוא מתאהב, הוא נהייה פגיע. ג'ניפר גארנר, כוכב עולה בשמי הוליווד, מספקת את הפאן הנשי של הסרט. היא יפה, חטובה, חכמה ויודעת להפליא מכות כמעט כמו ברוס לי. אחד הקטעים החביבים של הסרט הוא הקטע בו נפגשים אפלק (מורדוק) וגרנר (אלקטרה) במגרש משחקים. הם משחקים משחקי שליטה מרהיבים הכוללים סלטות באוויר שנראים לעיתים כמו ריקוד בלט ססגוני.
הכוכב האמיתי של הסרט הוא קולין פארל, שחקן מצוין וצעיר, שגם נראה טוב (אנחנו יכולים לראות אותו במקביל בסרט המתח המוצלח "השתול"). בסרט הנוכחי הוא החליט לוותר על מראה הדוגמן שלו והוא מסתובב עם קרחת וצלקת מסוגננת של מטרה באמצע המצח. לפארל גם ניתנה האפשרות להשתמש במבטא האירי הטבעי שלו. "בולזאיי", הדמות הוא מגלם היא אחת הדמויות האכזריות שנראו לאחרונה וניכר על פארל כי הוא נהנה מכל רגע. כל שנייה שלו על המסך היא הנאה לצופים.חובבי הקומיקס ישאבו הנאה מעשרות בדיחות פנימיות שהחליטו מפיקי הסרט לשלב בסרט. שמות של כותבי קומיקס מפורסמים משורבבים לעלילה ובאחד מתפקידי האורח החביבים ניתן לראות את הבמאי קווין סמית שהיה אחד הכותבים הראשיים של סדרת חוברות "דרדוויל".לסיכום: עזבו אתכם מסרטים כבדים על משמעות החיים, "דרדוויל" הוא הסרט הכי מדליק בעיר. 8 בסולם אלון.
דרדוויל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איק נמרקרגיל: 2831/03/2016 20:09:59
8/10אייקון ציון
מרושע טראשי וכייפי. מעביר בכיף את הזמן . אני ראיתי את גרסת הבמאי של הסרט ובהחלט נהנתי יותר מהגרסה המקורית אז אם אתם מתכוונים לראות את הסרט תראו את גרסת הבמאי, זה עוד חצי שעה אך בהחלט חצי שעה של כיף טהור ובהחלט נותן פרטים חשובים שהגרסה הרגילה לא נותנת ומהגרסה הרגילה רוב הסיכווים שתתאכזבו אך מגרסת הבמאי אתם תצאו עם חיוך. מומלץ לחובבי סרטים כייפיים בלי כבדות
שם: עמית אוקניןגיל: 1411/08/2012 23:37:39
10/10אייקון ציון
סרט עם אקשן ומסרים חיוביים....חייב להגיד שזה בהחלט מה שמסופר בקומיקס ובהחלט אהבתי לצפות בסרט הזה
שם: MTN MTNגיל: 1507/03/2012 00:07:48
1/10אייקון ציון
אני חייב להגיד שזה ללא שום צל של ספק גאונות איך הופכים סרט הקומיקס שמבוסס על אחת הדמויות האפלות והיותר מעניינות שיש לסרט שכולו דרמה קטעי אקשן חלשים ביותר(וגם אין הרבה) משחק מצוין תסריט שמתאים לטרגדיה יוונית לא לסרט קומיקס בקיצור ללא שום צל של ספק סרט הקומיקס הכי גרוע+מאכזב+טיפשי+דרמתי+לא מובן שתראו אז אם תרצו תראו רק בשביל לראות דמות אפלה כזאת קופצת מהגגות רק כשתזרקו את הנעליים על המסך(קולנוע,מחשב,טלוויזיה) אל תגידו שלא הזהרתי אתכם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט