שלושה זרים זהים ביקורת סרט

Three Identical Strangers Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "שלושה זרים זהים":
"מהסרטים הדוקומנטריים הטובים של השנים האחרונות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Three Identical Strangers
משחק בובי ספרן, אדי גאלנד, דייוויד קלמן במאי/ת טים וורדל  
תיעודי
ביקורת סרט לשלושה זרים זהים מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"דוקומנטרי מצוין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
החל מהקרנתו בפסטיבל סאנדנס (בו זכה בפרס מיוחד של חבר השופטים) היה ברור ש"שלושה זרים זהים" הולך להפוך לתופעה. עם הכנסות מצוינות לסרט תיעודי של 12 מיליון דולר עד כה וביקורות מצוינות, הציפייה לקראתו הייתה גדולה והסרט הצליח אפילו להתעלות מעליה ומעל הפרמיס המצוין שמבטיח שמו והפך לאחד מהסרטים שפשוט לא כדאי לפספס בבתי הקולנוע. בובי ספרן, אדי גאלנד ודייוויד קלמן - מגלים בדרך מקרה בגיל 19 שהם שלושה אחים שנולדו כשלישייה זהה, הופרדו בלידתם ונמסרו לאימוץ למשפחות שונות. איש לא סיפר להם או למשפחותיהם המאמצות שיש להם אחים תאומים. עם פגישתם הם הופכים לחברים הטובים ביותר, לסנסציה תקשורתית ואפילו פותחים מסעדה מצליחה ביחד בניו יורק. אלא שאז הסרט תופס תפנית אפלה כשמתגלה הסיבה להפרדה שלהם ושל תאומים נוספים זה מזה ונחשפת קונספירציה שלא הייתה מביישת את מיטב סופרי המתח.
הבמאי טים וורדל מנווט בהצלחה את הסיפור הלא ייאמן ויוצר איזון מצוין בין חלקו הראשון הקליל והמהנה לבין החלק בו המסע לחשיפת האמת מתחיל וגם סיפוריהם של האחים לאחר ההצלחה הגדולה נחשפים בזה אחר זה. אמנם אין בסרט חידוש צורני כלשהו והוא פורש את הסיפור בראיונות של "ראשים מדברים", אך היקף הסיפור הוא כה מרתק, מלא תפניות ורבדים שהוא יוצר חוויה קולנועית שלא ניתן להתיק את העיניים ממנה. התוצאה היא אחד הסרטים הדוקומנטריים הטובים של השנים האחרונות, שמצליח לפרום את הסיפור במיומנות ומותיר את הצופה עם שאלות מוסריות ופסיכולוגיות, כשבראשן מה קובע את האופן בו יתפתח הילד – סביבה או גנטיקה? אט אט אנו מגלים כי על אף קווי הדמיון המדהימים בין האחים, ישנם גם לא מעט הבדלים מהותיים באופיים, שיובילו להחלטות משנות חיים עבורם ולעיתים אף לטרגדיה של ממש.
מדהים כי סיפור בהיקף גודל כזה הגיע רק עתה למסכים וכמעט מתבקש שהוא יהפוך גם לסרט עלילתי בעתיד. הסרט אינו פותר את כל השאלות שעולות בו, ובחלק מהמקרים רב הנסתר על הגלוי, כך שנדמה שעוד נשמע בעתיד על ההשלכות של הפרשה הנחשפת מאחורי הסיבה להפרדת שלושת האחים הזהים. טוב עשו שלאחר סבב הקרנות בפסטיבלים ובסינמטקים הביאו אותו לבתי הקולנוע, מאחר וזהו סיפור כה מרתק ויוצא דופן שראוי לצפות בו על המסך הגדול.
שלושה זרים זהים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בריעלגיל: 3930/03/2019 13:13:43
10/10אייקון ציון
סרט ממש טוב. בפורמט לא רגיל. אבל ממש מרתק. מעניין. משאיר הרבה שאלות פתוחות. מבוסס על סיפור אמיתי. וזה עושה אותו עוד יותר מעניין. אז מה משפיע אלינו יותר? הגנים או הסביבה?
שם: איילתגיל: 6229/03/2019 00:13:41
9/10אייקון ציון
סרט תיעודי בנושא מחקר שנעשה בשנות ה60 לאורך תקופה קצרה בתאומים זהים,שכיום מזעזע אותנו,נצמרר,כואב ומעורר שאלות רבות.השפעת התורשה מול השפעת הסביבה עלינו מיום היוולדנו הוא נושא למחקר,והדרך שבחר הפסיכיאטר בניו יורק לבדוק זאת,מאוד מוזרה וכואבת.
שם: mayeronגיל: 4927/02/2019 07:15:21
7/10אייקון ציון
סרט די מיותר שניתן לתמצת אותו ל10 דקות . הסרט אינו נותן תשובות ברורות לשאלות מה יותר משפיע גנים או סביבה ? ואינו נותן תשובה לשאלה השפעתה משפחה בה נולדת על הצלחה/ המשך החיים? .הצופה נשאר עם אותם תהיות ושאלות כפי שנכנס לסרט.
קישורים
חץ שלושה זרים זהים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט