מפרקים את הבית ביקורת סרט

Bringing Down The House Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "מפרקים את הבית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bringing Down The House
משחק סטיב מרטין, קווין לטיפה, יוג'ין לוי, ג'ואן פלורייט, ג'ין סמארט, קימברלי ג'יי. בראון, אנגוס טי. ג'ונס במאי/ת אדם שנקמן  
קומדיה
ביקורת סרט למפרקים את הבית מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עוד פעם סטיב מרטין, הפטרתי. נראה שהשחקן הזה הוא כמו עוף החול. לא תוכל להרוג אותו. תמיד הוא שם, וחוזר לעוד סיבוב של קומדיית סלפסטיק. האמת תיאמר, שכשהייתי קטן הייתי חולה על הקומדיות שלו, שנראו לי קומדיות קלאסיות (והאמת, למיעוטן, כמו "רוקסן", אני עדיין שומר פינה חמה בלב), אולם כשנכנסתי לאולם הקולנוע וקראתי את תוכן הסרט, כבר קשה היה לי להתנתק מהרושם, שטוב לא ייצא מזה.הסרט בקצרה מספר את סיפורו של פיט סנדרסון, עו"ד גרוש (מרטין) ואב לשניים, המנסה לתמרן, בחוסר הצלחה בין מקום עבודתו הלחוץ ועמוס האינטריגות, לבין טיפול בשני ילדיו ושמירה על מערכת יחסים קורקטית עם גרושתו. לתוך חייו של עורך הדין האמא-של-הלבנים (או כפי שהיה זוכה לכינוי white trash) מתפרצת שרלין (קווין לטיפה), האמא-של-כל-הכושים - שחורה עבת-בשר חייכנית, אקסצנטרית וגסת רוח, שהנה במקרה גם אסירה נמלטת. שרלין מתנחלת בביתו של פיט, ומאלצת אותו לנסות לעזור לה להוכיח כי היא הופללה על לא עוול בכפה. בינתיים, שפע הסיטואציות הנגזר מפער התרבויות, אמור לעורר צחוקים רמים מקהל.
ממש נוסחת קסם, לא? אז זהו, שלא. מה שטוב בשביל האמריקנים, לא בהכרח טוב ליהודים. מדובר בקומדיית סלפסטיק מהזן הנכחד של שנות השמונים, וככזו היא לא נשענת על עלילה מעניינת או רעיון מסקרן, אלא אך ורק על עימותים בין תרבות הגנגנסטא-ראפ לבין תרבות ה"זבל הלבן". הבעיה היא, שגם את זה הסרט לא עושה טוב. לא אכחיש, כי היו צחוקים טובים פה ושם בסרט, אולם הם היו בתדירות קלושה, והרגעים המשמימים או אלו שבהם היו בדיחות רעות, עלו עשרת מונים על מספרם של אלו שמצאתי את עצמי צוחק בהם.דווקא הסייד-קיקים בסרט האם אלו שניתן לציינם לטובה. יוג'ין לוי, הזכור לטוב מ"אמריקן פאי" (האבא השמרן-אך-המשתולל) ומ"בדיוק התאהבנו" (תפקיד נהדר של איש מכירות פדנט) עושה תפקיד חביב גם בסרט זה, אם כי בהרבה פחות מעניין מבסרטיו המוזכרים לעיל. אהבתי גם את סצינת הקרב בשירותים - סצינה מופרעת באמת, שמדגישה עד כמה אם היו התסריטאים מעיזים להרחיק לכת עם התסריט במקום להפכו לתסריט "פרווה", הייתה יכולה לצאת קומדיה מפתיעה ומעניינת בהרבה.
למרות הציון הנמוך שאתן לסרט זה, אין הדבר אומר שאנשים לא ייהנו ממנו. בסך הכל מדובר בקומדיה פשוטה, ואם נהניתם מקומדיות סלפסטיק בעבר, רוב הסיכויים שאולי תיהנו אף מזו. אבל, וזה האבל, בהיותו קומדיה כזו, רוב הסיכויים שגם תשכחו על מה הוא היה ברגע שתחצו את מפתן היציאה מבית הקולנוע.לסיכום: וולגרי וממש לא מצחיק ברוב הזמן. 4 בסולם יגאל.
מפרקים את הבית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: DANNY FIXLERגיל: 2804/08/2003 13:53:39
1/10אייקון ציון
אכזבה גדולה! סטיב מרטין מאכזב מאוד הסרט חלש והכי חשוב לסרט קומדיה הוא לא מצחיק קווין לטיפה אולי זמרת מצליחה אבל קומיקאית היא לא הסרט לא העלה אפילו חיוך
שם: מבקרגיל: 3222/05/2003 01:56:25
8/10אייקון ציון
סרט חביב ,למעריצי סטיב מרטין ,הנותן חיקוי מצחיק לרפר אמינים סרט קליל ומצחיק, לא להפסיד את מלכת השוקו משיקגו.
שם: איילין רוזנפלדגיל: 1721/05/2003 13:39:27
9/10אייקון ציון
סרט חמוד לאללה, רצוי לבוא עם ראש פתוח ולהנות בכל רגע של צחוק. מי אמר שבחורות מלאות הן לא יפות? קווין לטיפה שחקנית מדהימה יפיפיה ומצחיקה. מומלץ ביותר!
קישורים
חץ מפרקים את הבית (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט