נשים אמיתיות ביקורת סרט

Real Women Have Curves Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "נשים אמיתיות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Real Women Have Curves
משחק אמריקה פררה, לופה אונטיברוס, ,אינגריד אוליוג, סולדאד סט, היליירה לורדס פרז, חורחה סאוורה, פליפה דה אלבה במאי/ת פטרישיה קרדוסו  
דרמה
ביקורת סרט לנשים אמיתיות מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שמו של הסרט "נשים אמיתיות" מעיד, במידה רבה, על הסרט עצמו. מדובר בסרט עצמאי, קטן ויפה, חף מכל זוהר, צביעה ועריכה הוליוודיים וגימיקים קולנועיים. הפשטות הנה האמיתיות של הסרט הזה.הסרט מגולל את סיפורה של אנה (אמריקה פררה), בחורה היספנית עבת בשר בת 18, בת למשפחה ענייה וקשת יום, המצליחה לסיים את לימודיה בתיכון בברלי הילס היוקרתי, ואף בהצטיינות. חלומותיה על המשך לימודים באוניברסיטה יוקרתית מתנפצים עד מהרה, כאשר אמה השתלטנית כרמן מכריחה אותה להצטרף לצוות התופרות העובדות במתפרה של אחותה המבוגרת אסטלה. היא מצטרפת לכוח העבודה של התופרות, ולמרות סלידתה הבולטת מהעבודה השחורה שהיא מבצעת, לאט לאט מתחזק הקשר שלה עם אחותה אסטלה, בעוד אשר הקשר עם אמה עולה על שרטון שוב ושוב. במקום להגשים את מאוויה של אמה (דהיינו, להרזות, להתחתן וללדת ילדים) אנה ממשיכה לחלום על עתיד טוב יותר, ואינה מסכימה לוותר על משמניה ולהמשיך לעבוד במתפרה הקטנה והמיוזעת. היא מסרבת להפוך לרפליקה של אמה, כפי שקרה לאחותה אסטל (אינגריד אוליו), והיא נחושה למצוא את דרכה בעולם.
כפי שציינתי לעיל, הסרט נשים אמיתיות הוא אמיתי ויפה עד כאב. המשחק של הדמויות אותנטי, ולאורך הסרט נשזר הומור דק ואינטליגנטי, המשתלב יפה בתמונת הפסיפס שטווה הבמאית פטרישיה קרדוסו על חיי המשפחה של הקהילה ההיספנית במזרח לוס אנג'לס. לסרט אין עלילה מותחת או מרתקת של ממש, וניתן לומר שעיקר הסרט מתמקד בהעברת סיטואציות שונות בהן מעומתת הגיבורה עם הדמויות הסובבות אותה. עם זאת, העלילה הרזה הלכאורה אינה פוגמת ביופיו של הסרט, שכן הסיטואציות השונות זורקות אור על כל דמות ראשית - מהיכן באה, מיהי, ולאן היא הולכת, אם בכלל.התרשמתי לטובה מהמשחק האותנטי והמדויק של הדמויות בסרט, שהנו נעדר יומרות ועם זאת בעל חן. התסריט האינטליגנטי של ג'וזפינה לופז מצליח להפיק רגעים יפים רבים במהלך הסרט, ומצליח להפתיע לטובה במספר לא מועט של סצינות. סצינה יפהפייה ואנושית במיוחד במהלך הסרט מתרחשת דווקא לקראת סופו, במתפרה החמה והלוהטת כאשר לאנה לנמאס מהחום הבלתי פוסק, והיא משכנעת, לחרדתה של אמה, את שאר עובדות המתפרה לעשות מעשה... אבל לא ארצה להרוס לכם את ההנאה. כדאי שתלכו ותראו במו עיניכם.
אהבתי במיוחד את דמותה של אסטל, אחותה המבוגרת של אנה, אשר הנה רווקה מזדקנת ועבת בשר אף היא. לאסטל החיים לא האירו פנים, וכפי הנראה אף לא יאירו פנים. היא מנהלת מתפרה שאינה משגשגת, בלשון המעטה, ולמרות כשרונה הרב, כישרון הניהול והעמידה על המקח שלה הם חלשים - מה שהופך אותה נוחה יתר על המידה כלפי הספקים מולם היא עובדת. קטע כאוב במיוחד הנו זה בו אמן של אסטל ואנה מציינת שעדיף להתמקד בהכנות לחתונה עתידית של אנה, כיוון שהמקרה של אסטל הנו אבוד. דומה שמשפט זה מציין יותר מכל את הטרגדיה האישית של דמותה של אסטל."נשים אמיתיות", רבותיי, הנו סרט מיוחד. הוא לוקח שורה של אנשים שבחיים לא הייתם חושבים שיש בהם איזשהו ייחוד. הוא לוקח ילדה היספנית שמנה, אחות קשת יום (שמנה גם כן), ואמא שתלטנית (אופס... שמנה אף היא) - דמויות לא יפות לכאורה, ועם זאת כל כך יפות ואמיתיות למתבונן בתשומת לב רבה יותר. בצורה מלאת חן מצליחות הדמויות הללו להתחבב על הצופה, ותחת ניצוחה המשכנע של הבמאית קרדוסו, הן אף מצליחות להשאיר בצופה משקעים של ממש בסוף הסרט.השורה התחתונה: אנושי ומרגש; משחק נהדר. 8 בסולם יגאל.
נשים אמיתיות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נועה גרינשפןגיל: 2216/10/2003 06:42:32
4/10אייקון ציון
הדמויות שטוחות, על הדמויות לא עובר שינוי היא משחקת רע, יש לה 2 פרצופים. רוב הסרט היא שותקת או הולכת. רואים שבחרו אותה אך ורק בגלל המראה.המצב שלה, שיכול היה להיות מובהר ב10 דקות הראשונות של הסרט בעזרת סצינות מייצגות, נמרח על 90 אחוז מהסרט, באופן שטחי ביותר. היא חושבת שאמא שלה פרימיטיבית ולא מבינה אותה. על זה בנוי כל הסרט, כשהעימותים ביניהן חלשים מאוד. אין עוצמה. האמא מתוסכלת מזה שהיא לא מצליחה ליצור קשר עם ביתה, לא שהיא מנסה יותר מדי להבין אותה, ולהיפך. האם האוהבת סירבה להפרד מביתה בסוף הסרט, אך לסצינה זו שהיא מעין סיום לסיפור בין השתיים, אין בסיס מספיק חזק במהלך הסרט. הויכוחים ביניהן במהלך הסרט מינוריים ושוליים, שאפשר לחזור עליהם לסדר היום, שלא מובן למה פתאום האמא האוהבת לא נפרדת מביתה.ללא שורה תחתונה. בסוף הבחורה מחייכת מאושרת. אז מה, היא חייכה גם באמצע, עם החבר שלה. אפשר לחשוב שהיא עברה איזה מסע ארוך של שינוי פנימי.הסרט לא מראה שהיא גאונה, מבריקה, או שנונה, ושיש לה מה להציע חוץ ממה שיש לה בין הרגליים - כמו שהיא אומרת. בחורה לא מיוחדת, לא מצחיקה, לא חכמה ולא מעניינת. לא ניכר שיש לה איזשהי השקפת עולם, חוץ מזה שהיא לא פרימיטיבית. (היה צריך למצוא תירוץ לעימות בינה לבין אימה) היא לא התמרדה אפילו באופן פאסיבי במה שלא נראה לה.בשביל משפט עתיק יומין "תאהבי את הגוף שלך" לא צריך להקים סרט שלם. מה גם שבסוף מסתבר שהיא לא מתה עליו ולא מרגישה איתו טוב במיוחד.
שם: יעקב רוזנבלוםגיל: 4110/10/2003 18:04:21
8/10אייקון ציון
יפה יפה!מציאותי כאילו סיפור אמיתי.השחקנית הראשית מדהימה !
שם: טל יוגבגיל: 1826/07/2003 02:41:33
10/10אייקון ציון
סרט לעניין. הסרט נוגע בדיוק בנקודה, הוא חוסף את החיים האמיתיים (ולא המזויפים והטובים, כמו בהוליווד), הוא בין הסרטים הטובים ביותר שראיתי, ואני חושבת שהסרט נגע בכל אישה שראתה אותו. הסרט פשוט מדהים!
קישורים
חץ נשים אמיתיות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט