מטריקס - רילודד ביקורת סרט

Matrix Reloaded Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "מטריקס - רילודד":
"ניאו, טריניטי ומורפיוס חוזרים להרביץ תורה במכונות השטניות, ומעלים שאלות קיומיות, על מהות הניכור הטכנולוגי ומהות האנושיות, בהמשכון המוצלח, והעשיר מאד בפרטים, של המטריקס. סצינות הקרב הטובות שראיתם אי פעם, צילום וסאונד מדהימים, משלימים חוויה מהפנטת."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Matrix Reloaded
משחק קיאנו ריבס,לורנס פישבורן,קארי אן מוס,יוגו וויבינג,ג'אדה פינקט סמית',מוניקה בלוצ'י במאי/ת אנדי וואשובסקי, לארי וואשובסקי  
מדע בדיוני
ביקורת סרט למטריקס - רילודד מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"ניאו, טריניטי ומורפיוס חוזרים להרביץ תורה במכונות השטניות, ומעלים שאלות קיומיות, על מהות הניכור הטכנולוגי ומהות האנושיות, בהמשכון המוצלח, והעשיר מאד בפרטים, של המטריקס. סצינות הקרב הטובות שראיתם אי פעם, צילום וסאונד מדהימים, משלימים חוויה מהפנטת."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די58.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא אשכח אף פעם את הפעם הראשונה שראיתי את "מטריקס" - הסרט שלדעתי שינה את תפיסת הקולנוע של תחילת המאה הנוכחית. סיימתי בדיוק תקופת מבחנים מתישה באוניברסיטה, וחבר סיפר לי על סרט ששמע עליו שהוא טוב, ושאנחנו חייבים ללכת לראות. אפילו טריילר לא ראיתי לפני זה, ולא היה לי מושג למה אני נכנס. וכך, כשקארי אן מוס המדהימה (טריניטי) ביצעה את קפיצת החתול המפורסמת שלה בתחילת הסרט, פערתי את פי בתדהמה, שלא התחלפה גם במהלך השעתיים שאחרי. ישבתי בכיסא פעור-פה לנוכח המראות והצלילים שהקיפו אותי. התמכרתי, ולא הצלחתי להיגמל.אני חייב לכם וידוי. במידה רבה, רבותיי, הציון לסרט הנוכחי נכתב מראש. אני מתנצל. לא היה שום סיכוי אחר. האשימו אותי בחוסר יושר אינטלקטואלי, בדעה משוחדת או במה שתרצו. אבל למען הסדר הטוב אציין, שההמשך של המטריקס הנו סרט ראוי ונהדר כשלעצמו, אם כי לחלוטין לא חף מבעיות. בסרט הנוכחי ניאו (קיאנו ריבס) לומד לשלוט בכוחותיו, ונדרש למיצויים עד מהרה שעה שאיום קיומי ממשי מרחף מעל "ציון", עיר המקלט של בני האדם. ניאו נדרש להתמודד עם גילויים חדשים ביחס לתכליתו, ביחס למהות המטריקס, וביחס לשאלה האם האדם הנו אכן חופשי לבצע בחירות בחייו.
בסרט הנוכחי הולכים האחים וושובסקי (במאי הסרט) לא צעד אחד, כי אם מאה צעדים קדימה. אם נדמה היה לכם, שלא ניתן עוד לחדש לכם מבחינה ויזואלית או מבחינת הסאונד, אין לי כל ספק שתתבדו. עבודה קשה מאד, שקשה לתארה במילים, הושקעה בסצינות הקרב המורכבות והאיכותיות ביותר שראיתי אי פעם. מאות תנועות קרב חדשות ומקוריות, בשילוב פסקול מהפנט, הופכות את סצינות הקרב לחגיגה של ממש לעיניים ולאוזניים. אציין לטובה את סצינת המרדף הטובה ביותר שראיתי בעשור האחרון - סצינה בת כרבע שעה של מרדף כל כך מרתק, החולף ביעף. לצד סצינות הקרב הנהדרות, עם זאת, מתקבלת לעיתים תחושה שיש באופן כללי הגזמה במינון האקשן - כך למשל סצינת הקרב של ניאו בעשרות ה"סמיתים" הנה ממוחשבת מדי ולא מעניינת, וחבל.אבל זה לא העניין הרי. בעוד שהחידוש של ה"מטריקס" הראשון היה הקונספט העשיר והקונספירטיבי-משהו שלו (יש אומרים קבליסטי, יש אומרים בודהיסטי...), ההמשך מכיר במגבלה הנכפית עליו (אי יכולתו להפתיע ולחדש באותה מידה מבחינה קונספטואלית), ומתמקד דווקא בהעמקה לתוך "תרבות המטריקס". וכך למשל, בסצינה יפהפייה, משכרת ומענגת, אנו עדים לכל פליטי "ציון" השוקעים לתוך ריקוד טראנס מיוזע, נוטף הורמונים, ואקסטטי-משהו - כל זאת תוך שיגור הבזקים לניאו וטריניטי המתעלסים בלהט בהיחבא. המקצב הטראנסי-שיבטי, הגופות המיוזעים של ההמון הרוקד לקצב ההולם ברקות, והעיצוב המטרופוליטני המדכא-אם-כי-מרשים, מעמיקים את חווית התרבות ה"מטריקסית", ומשלימים את התמונה הפוסט מודרניסטית שצובעים ללא הרף האחים וושובסקי, אליה נסחף הצופה. זו אחת הסצינות שהכי אהבתי בסרט הנוכחי, באשר היא מעשירה את הסרט ומוסיפה לו מימד נוסף.
הסרט הנוכחי אפל יותר מקודמו, והרבה פחות ברור. במובן מסוים הצופה נשאר עם הרבה יותר שאלות בסוף הסרט מאשר בתחילתו (אולי ניתן לייחס זאת לאי "פוקוס" בתסריט). עם זאת, הצופה נחשף למינון לא מבוטל של דמויות חדשות ומעניינות, ולעלילה יותר "אנושית" - פוליטיקה אנושית, סיפור אהבתם של ניאו וטריניטי, דיאלוגים מעניינים אודות טבעם של בני האדם, תכונותיהם וחולשותיהם. בהקשר זה מאד התענגתי על הסצינה השנונה במהלכה באים ניאו, טריניטי ומורפיוס לבקר אצל מרובינג'יאן המלוקק המלווה באשתו הסקסית והתאוותנית פרספיוני (מוניקה בלוצ'י הסקסית). בסצינה זו מעניק מרובינג'יאן הנהנתן את משנתו לגבי טבעם של אנשים וחולשותיהם, בעוד אשר מסתבר כי דווקא אשתו היא זו המודעת יותר לחסרון האישי שלהם - היעדר הרגש. הסצינה משעשעת עד מאד והבמאים מפגינים יכולת לשזור הומור דק, אירוטי קמעא, גם בסרט שלכאורה נועד ליורמי המחשבים שבנו.קצרה היריעה מלפרט אודות המטריקס החדש. למרות שבארה"ב ניתנו ביקורות לא אוהדות מטעם המבקרים, ולמרות שאין לי מושג איך יתקבל הסרט בארץ, עליי לציין שככל שאני חושב לאחור על הסרט, נהניתי מאד מהצפייה בו. וזו הרי כל משמעות העניין - הנאה. לכו ותיהנו. ועיזבו אתכם ממה שהמבקרים אומרים. הם הרי במילא לא מבינים שום דבר...סיכום: חוויה מהפנטת שעובדת על כל החושים; אל תחמיצו. 9 בסולם יגאל.
מטריקס - רילודד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1623/04/2019 21:20:20
7/10אייקון ציון
סרט מבדר וחסר אחידות. המשחק מצויין, הצילום נהדר, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירת האקשן, רוב האפקטים נהדרים (למרות שרובם לא מחזיקים היום ונראים כמו משחק מחשב), סצנות האקשן סוחפות ומהפנטות במיוחד, העריכה מעולה ורוב הדיאלוגים עשויים היטב אך התסריט והעלילה חסרי אחידות (החצי הראשון מלא בדיבורים והחצי השני מלא באקשן), צפויים, קלישאתיים, לפעמים משעממים ולעיתים רחוקות אפילו מעט מגוחכים. בקיצור, אפשרי לצפייה. רק צריך לדעת למה לצפות.
שם: יעקבגיל: 1310/09/2013 20:05:17
6/10אייקון ציון
הסרט שווה בהחלט את הכרטיס אם לא תמותו משיעמום במשך שישים הדקות הראשונות שכוללות בין השאר סצינת ריקודים מיותרת של רבע שעה שהתפללתי שתיגמר כבר. מזל שבשעה השנייה הם מצליחים להרים את עצמם עם סצינת מלחמה מגניבה ומרדף מכוניות יפה. אל תבואו עייפים.
שם: משה רביגיל: 3620/08/2011 11:46:12
6/10אייקון ציון
מיותר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט