תא הטלפון ביקורת סרט

Phone Booth Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "תא הטלפון":
": "תא הטלפון" הוא תרגיל קולנועי מבריק שמצליח להפתיע ולמתוח את הצופה מהדקה הראשונה ועד האחרונה. קולין פארל מצוין."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Phone Booth
משחק קולין פארל, קיפר סאת'רלנד, פורסט וו'יטאקר, ראדה מיטשל, קתי הולמס, פאולה ג'אי פארקר במאי/ת ג'ואל שומאכר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לתא הטלפון מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
": "תא הטלפון" הוא תרגיל קולנועי מבריק שמצליח להפתיע ולמתוח את הצופה מהדקה הראשונה ועד האחרונה. קולין פארל מצוין."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע21.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די71.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תא הטלפון הוא תא הוידויים של סטו שפארד, איש יחסי ציבור לעשירים, המפורסמים, ובעיקר המפסידנים. סטו, הוא אדם חסר רגש, מניפולטיבי שיגיד ללקוחותיו את הדברים שהם רוצים לשמוע בכדי שהוא יוכל למלא את חשבון הבנק שלו. הוא נשוי באושר אבל מפנטז על בחורה צעירה ממנו. סטו מגיע, כמו בכל יום לתא הטלפון הציבורי הפעיל היחיד בשכונה, אותו תא טלפון שממנו הוא מבצע את חטאיו, ושממנו הוא מתקשר לפמלה (קייטי הולמס), הפנטסיה העכשווית שלו. סטו מרים את השפופרת ובצד השני של הקו נמצא אלמוני שאומר לו כי אם יניח את השפופרת ימות. אותו אלמוני, "ההשגחה העליונה" (תרתי משמע מכיוון שהצלף המסתורי מסתכל עליו מלמעלה), מעביר את סטו שבעת מדורי גיהינום בסופם הוא יגיע לגאולה המיוחלת. "גאולתו" של סטו היא המרכז של הסרט שמתגלה כתרגיל קולנועי מבריק ומותח.הבמאי ג'ואל שומאכר הוא אחד הבימאים הבוטים שיש היום. סרטיו מאופיינים ברגש מוחצן ומוקצן או בחוסר רגש מוחלט. הפעם הבוטות של שומאכר תורמת רבות לאווירה הקודרת, הלחוצה והמלחיצה של הסרט. אצל שומאכר האנשים לא מדברים, הם צועקים, צורחים, מקללים. הדמויות הראשיות והמשניות מדברות כל כך מהר, עד שלעיתים קשה להבחין מי אומר מה. בסצינות לא מעטות יש מספר אנשים שצורחים, עובדה שמכניסה את הקהל ללחץ אותו מבקש הבמאי להעביר.
קרדיט גדול צריך לתת לתסריטאי לארי כהן שתסריטו המהודק לא מפסיק להפתיע ולמתוח אותנו. כהן לקח על עצמו משימה קשה שנראית לעיתים בלתי אפשרית, לבסס סרט קולנוע שלם בזמן אמת (הסרט והעלילה נמשכים 87 דקות) ולמקום אותה בלוקיישן אחד, תא טלפון.בהיסטוריה של הקולנוע מעטים מאוד הסרטים שניסו לבסס עלילה ב"זמן אמת". הניסיונות הבולטים הם: "בצהריי היום" הנהדר של פרד זינמן משנת 1952 עם גארי קופר שמתרחש בין השעה 10.30 בבוקר ועד 12.00 בצהרים ו-"90 דקות לרצח" מ- 1995 של הבמאי ג'ון באדהם עם ג'וני דפ. גם בסרטים אלו האנשים זזו ממקום למקום, עברו מחנות אחת בעיירה הקטנה לשנייה או הסתובבו בקניון בו הייתה אמורה להתרחש ההתנקשות. כאן ממקם כהן את כל העלילה בתוך תא טלפון כשהוא מסתמך על כושר כתיבתו, כשרונו של שומאכר כבמאי ויכולתו של קולין פארל להחזיק סרט שלם על כתפיו.
במקור התפקיד הוצע לג'ים קארי שבסופו של דבר עזב את ההפקה, כשהציעו לג'רי ברוקהיימר (ארמגדון, פרל הארבור) להפיק את הסרט הוא דרש שיהיו בו פיצוצים ומכוניות מתעופפות באוויר. שומאכר עמד על כך שההפקה תהיה קטנה וממוקדת ובחר לחזור לשתף פעולה עם קולין פארל אותו גילה בסרט "טייגרלנד" (שלא זכה להקרנות מסחריות בארץ). פארל, שהוא ללא ספק אחד השחקנים הצעירים היפים והמוכשרים שיש היום מוכיח פעם אחר פעם כי הוא שחקן ורסטילי שמסוגל לשחק אדם פגיע המגוייס לשורות ה- CIA ("בהשתול" לצד אל פאצ'ינו) רוצח פנאטי וקר מזג (בולזיי ב"דרדוויל") ואיש יחסי ציבור חסר בושה שמסוגל לשקר לכל העולם ולעצמו. פארל מצליח במקום ששחקנים רבים טובים נכשלו והקהל מתחבר אליו, מזדהה איתו ומלווה אותו בהליך הגאולה.לצידו מופיע פורסט וויט'אקר המצוין שמגלם את המפקח ראמי. מי שלא מממשות את הפוטניציאל שלהן הן קייטי הולמס והשחקנית ראדה מיטשל שמגלמת את אשתו של סטו. השתיים מופיעות לדקות מעטות בלבד.לסיכום: "תא הטלפון" הוא תרגיל קולנועי מבריק שמצליח להפתיע ולמתוח את הצופה מהדקה הראשונה ועד האחרונה. קולין פארל מצוין. מומלץ. 8+ בסולם אלון.
תא הטלפון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עדי בירןגיל: 2121/11/2006 19:33:54
9/10אייקון ציון
זהו מותחן מבריק ומתוחכם... מדהים ממש... מותח לכל אורכו... מעולה בטירוף... כולו מתרחש בתא טלפון במרכז ניו-יורק... המצלצה חמה-10 בסולם עדי! לכו ותיהנו!
שם: עומרגיל: 1408/03/2004 17:07:20
10/10אייקון ציון
סרט שווה ביותר המתח נשאר עד הסוף וגם בסוף הסרט העלילה לא פתורה ונותנת מתח רב מי שלא ראה חבל לו על הזמן שירוץ לקולנוע
שם: דודגיל: 1917/08/2003 15:07:04
8/10אייקון ציון
תסריט מבריק ומקורי, המתח נשמר עד הדקה האחרונה, קולין פארל משחק טוב(מה שלא עשה בהשתול)ואפילו קיפר סאתרלנד מוסיף למתח בקולו.מומלץ לאוהבי הז'אנר.וגם לאלה שלא כל-כך.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט