ג'ירפה ביקורת סרט

Beanpole Movie Review

תמונת כתבשי שגב על "ג'ירפה":
"סרט החושף באופן מורט עצבים את פני המלחמה המאוד לא נשית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Beanpole
משחק ויקטוריה מירושניצ'נקו, וסיליסה פרליגינה במאי/ת קאנטמיר בלאגוב  
זר
ביקורת סרט לג'ירפה מאת שי שגב | כתב מדור סטרימינג
ציון המבקר
"מורט עצבים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "ג'ירפה" מתרחש בלנינגרד בחורף 1945 - וזהו אינו סרט מלחמה, כי אם סיפור המצולם לכאורה בעורף התומך, או לסירוגין מיד אחרי המלחמה. מה שעוד יוצא דופן, הוא שהבמאי קנטמיר בלגוב, בן ה-28, מתמקד יותר בנשים מאשר בגברים. בדיוק כמו בסרט "נשים קטנות" שמתמקד אף הוא בנשים ומתרחש במהלך מלחמת האזרחים האמריקנית, גם כאן מחלחל המחסור באוכל, ובאופן חיוני יותר בסרט זה השפיות.איה (ויקטוריה מירושניצ'נקו) היא אחות במקצועה, גבוהה יותר מכל הסובבים אותה - כולל הגברים - וחיוורת באופן טבעי. אפילו הגבות והריסים שלה הם בצבע לבן. היא מטפלת בגברים שנפצעו במלחמה, אך יש לה פציעה משלה, תסמונת פוסט-טראומטית דמוית אפילפסיה, הנובעת מתפקידה כמתפעלת תותחים נגד מטוסים. לפעמים איה פשוט... מתנתקת. גופה ממשיך לתפקד, אך מוחה הולך למקום אחר. באחריותה ילד קטנטן ומתוק בשם פאשקה (טימופיי גלזקוב), ושניהם גרים בבניין סואן עם אנשים מורעבים, כולל גבר מבוגר הלהוט לחברותה שהיא הודפת אותו.
זמן קצר לאחר שהבמאי מבסס את קווי המתאר של חייה, חברתה לחיל התותחנים של איה - מאשה (וסיליסה פרליגינה, שחקנית חסרת ניסיון כמו מירושניצ'נקו) חוזרת מהחזית לאסוף את בנה. מאשה בעלת שיער ערמוני, קומפקטית ביחס לאיה המתנשאת, מגלה שהעולם שהותירה אחריה השתנה באופן בלתי הפיך. במקום לעשות מהומה, היא מתגלגלת הלאה, אבל בעצם רוקמת תכנית. למאשה חיוך של מונה ליזה, שמקשה לדעת אם היא מאושרת, מעמידה פנים שהיא שמחה או שאולי היא סוציופתית. לאחר שפרקה את חפציה והתמקמה, היא מביעה דחף לצאת לרקוד. כאשר הנשים מוצאות את אולם הריקודים סגור, הן מתחברות לשני גברים צעירים, אם כי הדברים לא מסתדרים כראוי.למרות שהיא חסרה הכשרה רפואית, מאשה מקבלת עבודה בבית חולים כמלווה. היא ואיה מדווחות לניקולאי (השחקן הנהדר אנדריי ביקוב) - אלמן מעשי שמבלה זמן רב בטיפול בחולים. גם הוא מוסר למאשה חדשות רעות, בעיקר כדי לאשר את מה שהיא כבר יודעת. המצב הנוח של הנשים מסתבך בגלל הופעתו המחודשת של סשה (איגור שירוקוב), אחד הצעירים מהלילה בעיירה. לאחר שנתקל במאשה בבית החולים בעת ביקור עם אמו הנדבנית, הוא מופיע בדלתן. מאשה נותנת לו להיכנס לחייהן, אולי מכיוון שהיא פשוט מעריכה את מוצרי האוכל הטריים שהוא מביא איתו. פרגמטית בדיוק כמו הרופא, מאשה גם קובעת הסדר לא חוקי עם ניקולאי, כדי ליצור מחדש משהו שאיבדה.
למרות ש"ג'ירפה" הוא סרט שאינו צפוי, הצופה בוודאי קולט מהתחלה שדברים מסוימים לא ייגמרו טוב, לא מעט בגלל אי-הנוחות של איה סביב גברים, המרמזת שהיא חסרת ניסיון, לא מעוניינת או שילוב כלשהו של השניים. בלגוב, שלקח השראה מספרה של זוכת פרס נובל, סבטלנה אלכסייביץ', משנת 1985: "הפנים הלא נשיות של המלחמה: היסטוריה בעל-פה של נשים במלחמת העולם השנייה", אינו מבהיר זאת במפורש, אך מתברר כי שתי הנשים סובלות מתפקידן הצבאי - הפרעה פוסט-טראומטית. ייתכן שהיו להן בעיות לפני המלחמה, אבל עכשיו הבעיות עומדות להפוך לפתולוגיות, וזה לא הזמן או המקום שבו הטיפול נגיש, ולכן הן נאחזות זו בזו בדרכים שיכולות להזיק יותר מאשר להביא תועלת."ג'ירפה" מצולם ואווירתו מעוצבת על ידי הצלמת קסניה סרדה, בת ה-24 בלבד, שמשתמשת בצבע כמכשיר עלילתי. למרות שסצנות רבות מתרחשות בלילה או לאור נרות - אדומים, ירוקים וכתומים עזים, הם מוסיפים יופי למה שהוא, בעצם, סיפור די עגום. בהצהרתו של הבמאי, מסביר בלגוב: "כשהתחלתי ללמוד יומנים של אנשים שחיו באותה תקופה, למדתי שלמרות כל התלאות וההרס, הם היו מוקפים בצבעים עזים מדי יום".הצבע נוסק בחשיבותו כאשר מאשה צובעת את הדירה בירוק, ושואלת שמלה ירוקה בכדי להרשים נדבנים פוטנציאליים - ואילו איה לובשת סוודר ירוק ברוב הסצנות. הצבע מייצג את פוטנציאל ההתחדשות בחייהן המרוסקים של הנשים, אבל בלגוב (זוכה פרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן), מביא סגנון ריאליסטי כדי להציע שסוף טוב כמו באגדות - אינו סביר לאף אחת מהדמויות. אך טרגדיה בסגנון הרומן הרוסי - אינה ערובה בסרט זה, יש הרבה הפתעות. אם סגנון הסרט "ג'ירפה" מאיים להציף את התוכן, בלגוב דואג בכל פינה, שהתוכן ינצח גם את המדיום הוויזואלי.
ג'ירפה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ענת לאורגיל: 5614/03/2020 17:11:05
7/10אייקון ציון
מדכדך משהוא. ארוך. מענין אבל היה לנו מעט קשה לשרוד את כולו. עשוי היטב. משוחק יפה. אבל לא השאיר הרגשה של חוויה טובה או משובחת להמליץ עליה. אז אם לא חייבים - אז לא
שם: איילתגיל: 6308/03/2020 13:19:50
7/10אייקון ציון
סיפור קשה לעיכול,מסופר באיטיות,נוגע ללב, לא לכל אחד.דילמה קשה כתוצאה מתקופה חריגה של המלחמה.נדרשת סבלנות והרבה אמפתיה.
שם: חיגיל: 6307/03/2020 19:14:53
1/10אייקון ציון
מאוד סבלנו בסרט! איטי מדי, מוזר ומשעמם
קישורים
חץ ג'ירפה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט