עוד סיבוב ביקורת סרט

Another Round Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "עוד סיבוב":
"בחינה מתוחכמת להפליא של הקיום האנושי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Another Round
משחק מאדס מיקלסן, תומאס בו לארסן במאי/ת תומאס וינטרברג  
זר
ביקורת סרט לעוד סיבוב מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"חגיגה קולנועית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע42.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי הדני המצליח תומס וינטרברג ייזכר לעד כמי שביים את סרט הדוגמה הראשון, "החגיגה" המופתי. וינטרברג הוכיח כבר בשנת 1998 כי הוא ניחן ביכולת להציג בפני הצופה את האדם כיצור שבטי, מלא יצרים ודחפים אפלים. מעולם לא נראתה החברה הדנית הגבוהה יותר מתועבת ועל גבול הפאשיזם.אחרי שאיבד את דרכו ועבר לביים מחוץ למולדתו חזר וינטרברג בגדול עם עוד יצירה עוכרת שלווה, "הניצוד" משנת 2012 - בכיכובו של גדול שחקני סקנדינביה כיום מאדס מיקלסן. הסרט הציג בפני הצופה חברה שמוכנה להקיא מתוכה את יוצא הדופן הנחשד במעשה מחפיר. בסרטו החדש "עוד סיבוב" שב וינטרברג לבחון לב וכליות ובפעם השלישית בקריירה שלו מנפיק סרט שהמילה מושלם קטנה עליו.
קבוצה של מורי תיכון מחליטה לבחון תיאוריה של פסיכיאטר פיני הטוען כי רמת אלכוהול מסוימת בדם גורמת לאדם להפוך ליותר יצירתי ואף לרגוע יותר. המורים, בראשם מאדס מיקלסן בעוד תפקיד נהדר, מתחילים לקחת את התיאוריה ברצינות ואף לשתות יותר ויותר. בתחילה התיאוריה עובדת, אולם די מהר יתחילו לשלם החברים את המחיר להתנהגות חסרת המעצורים שלהם. חלקם אפילו ישלמו מחיר כבד ביותר.וינטרברג בוחן שוב את טבע האדם כשהוא עושה דברים מעבר לנורמה ובמיוחד הוא בוחן את תגובת החברה להתנהגות יוצאת הדופן כשחבורת המורים הם בעצם עכברי מעבדה בניסוי שמפעיל הבמאי עלינו הצופים. וינטרברג כמו שואל אותנו כמה רחוק אנחנו היינו מוכנים ללכת כדי לשנות את חיינו, בניסיון למצוא טעם, לשבור שגרה או סתם להרגיש מלאי חדוות חיים.
וינטרברג כתב מחזה שעוסק בנושא הסרט ובתו שכניעה אותו להפוך את המחזה לסרט ואף הייתה אמורה לככב בסרט כבתו של הגיבור הראשי, אולם היא נהרגה בתאונת דרכים כמה ימים לפני שהחלו הצילומים. התסריט שונה והסרט הפך מוקדש לאלו שמעזים ורוצים לחיות. הלב נשבר כאשר וינטרברג קיבל את האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר והקדיש את הסרט לבתו הצעירה שנהרגה בטרם עת.יש משהו חמקמק בסרטיו הטובים של הבמאי הדני ובניסיונותיו לפצח את הקיום האנושי ואת מקורות האושר והעצב. ב"חגיגה" התברר שבני המשפחה המאושרים והעשירים היו עדים שנים להתעללות מינית מצד אבי המשפחה. ב"ניצוד" התברר שקהילה חביבה ועוטפת הופכת באחת להרסנית ונקמנית. "עוד סיבוב" אופטימי יותר והוא לטעמי פסגת היצירה של וינטרברג. גיבוריו מרתקים, נהנים וסובלים, משתכרים ומייחלים לקבלה ולאהבה. סרט שלא מרפה.
עוד סיבוב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5021/01/2022 19:06:12
7/10אייקון ציון
לא עפתי. למרות שהרעיון היה אמור לייצר משהו קליל וכיפי, התוצאה היא סרט כבד ומגושם.קומדיה זה בטוח לא ומעבר למסר הברור, ששתייה מופרזת של אלכוהול גורמת לדברים רעים, לא מובן איזו אמירה יש מעבר לכך. ארבעה מורים חברים בתיכון ,שמאמצים תיזה שלפיה שתייה של רמה מסויימת של אלכוהול, משפרת ביצועים בכל התחומים. זה מתחיל כניסוי מוצלח, אך כשהם מתחילים להעלות את המינון , מתחילים לקרות דברים רעים.סרט לא רע אבל גם לא טוב.
שם: א-צהגיל: 7416/07/2021 23:06:07
2/10אייקון ציון
הלכתי לסרט בעקבות המלצות והתאכזבתי.סרט בינוני בלשון המעטה.לקחו רעיון שיכול לשמש חומר גלם לסרט חשוב ופספספו בגדול.הסרט בפירוש מעביר מסרים פסולים על תכונות חיוביות שבשתיית אלכוהול כמזור לחוליים וחרדות בבחינות וחוטא בכך.מתעלם מבעיית אלכוהוליזם נהפוך הוא משדר שיש בשתייה יתרון.כושר הוראה עולה בעקבות שתייה, גם כבדיחה זה פסול מה עוד שכאן זה לא כך.הסרט ארוך מדי, חוזר על עצמו, צפוי וקיטשי בלא מעט סצינות.משוחק היטב אבל לא מחפה על מגרעותיו הרבות.
שם: tonywגיל: 5510/07/2021 14:33:41
9/10אייקון ציון
ארבעה מורים מבוגרים תוהים כיצד לשנות את שגרת ההוראה המשמימה בבית ספר. הסרט ממש לא סרט בית ספר, אך הסצינות הפדגוגיות המעטות מקסימות. הרבה פרצי צחוק בסרט שבמהותו יש קדרות. בצורה ייחודית הסרט הופך אפיזודות סתמיות המוכרות מחיינו לסרט מעניין ומרתק. הבמאי ידע להתמקד בעיקר והשאיר לצופה להסיק את המסקנות לגבי החלקים הצפויים הטפלים. סרט שמתאים לדנמרק, מדינה נורדית קרה שהאלכוהול נדרש מאוד כדי לחמם את הגוף ולחמם את הלב ולכן נשפך כמו מים. משחק מעולה של כל הארבעה. מומלץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט