אייפל ביקורת סרט

Eiffel Movie Review

תמונת כתבמעיין הררי על "אייפל":
"כימיה ממגנטת בין שני הכוכבים הראשיים, תתכוננו להתאהב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Eiffel
משחק רומן דוריס, אמה מקי במאי/ת מרטין בורבולון  
רומנטיקה
ביקורת סרט לאייפל מאת מעיין הררי | כתב קולנוע
ציון המבקר
"גדול מהחיים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בדיוק כמו המגדל המפורסם בפריז, כך גם הסרט "אייפל" של מרטין בורבולון עושה כל שביכולתו כדי להיות גדול מהחיים. לעתים זה מצליח לו יותר ולעתים פחות, אבל ברוב הזמן בלתי אפשרי להוריד את העיניים מהמסך בעיקר בשל הכימיה הממגנטת בין שחקניו הראשיים – כוכב הקולנוע הצרפתי, רומן דוריס ("ליבי החסיר פעימה", "דוברמן") ואמה מקי (הזכורה בתור מייב המרדנית והדעתנית מהסדרה "חינוך מיני").נדמה כי כמעט ומאז "טיטניק" לא נראה זוג כל כך כריזמטי ומשכנע על המסך בסרט תקופתי ובדומה אליו גם ב"אייפל" מדובר באהבה אסורה רוויית מכשולים ותהפוכות שהצופה מקווה שתצליח כנגד כל הסיכויים. השניים מכשפים את המסך בחילופי מבטים מלאי תשוקה ומחוות מאופקות ומצליחים בקלוז-אפים בודדים להעביר מנעד שלם של רגשות עד כי לעתים נדמה כי הם אכן זוג במציאות.
בדומה ל"טיטניק" גם כאן ניכר חופש תסריטאי מוחלט ביצירת העלילה. כבר מהפריים הראשון הבמאי בוחר לספר את סיפור הקמתו של מגדל אייפל דרך סיפור הרומן בין האדריכל הראשי שלו - גוסטב אייפל לאהובתו אדריאן, זוג שאכן היה קיים במציאות אך בשונה מההיסטוריה סיפור אהבתם הוא לא המוטיבציה הבלעדית של אייפל להקמת המגדל הייחודי.הסרט נע בין עבר, הווה ועתיד והעלילה נפתחת בשנת 1886, מספר שנים לפני תערוכת העיצוב העולמית אליה רוצה אייפל להתקבל לאחר שכבר הצליח מעל המצופה עם פרויקט הגשר הקודם שלו. אייפל, שבכלל חולם על הקמת הרכבת התחתית הראשונה בפריז, עורך סיעור מוחות יחד עם עוזריו שמציעים לו בין השאר את הרעיון למגדל בעל 4 רגליים ובגובה 200 מטר אותו הוא דוחה על הסף.
על אף ההתנגדות הנחרצת של סביבתו לפרויקט המטרו, ממשיך אייפל לנסות לקדם את רעיונו עד שבאחד הערבים הוא מחליט להיעזר בחברו מהלימודים שהפך לעיתונאי בכדי ליצור קשר עם בכירים בממשלת צרפת מתוך שאיפה שהם יסייעו לו לקדם את הפרויקט. שם הוא פוגש באשתו של החבר - אדריאן בורז'ה שבהמשך מתגלה כאהובתו מהעבר הרחוק. היא מקניטה אותו בטענה שהפרויקט לא נועז מספיק ומערערת את עולמו.רגע זה הוא נקודת מפנה בסרט ומרגע זה ואילך התמה המרכזית שלו הופכת להיות סיפור אהבתם הסוערת והבלתי אפשרית של גוסטב אייפל ואדריאן בורז'ה המתרחש על רקע הקמת המגדל. כמו סיפור אהבתם גם פרויקט הקמת המגדל חווה עליות, ירידות והרבה תהפוכות כגון מחאה ציבורית כנגד הקמתו בשל אתגרים בטיחותיים והפסקת התמיכה הכלכלית ע"י הממשל, שרק מעצימים את המוטיבציה של אייפל להוכיח את כשרונו לעולם. סערת רגשות, אשר יחד עם רצונו לממש את אהבתו לאדריאן על אף הנסיבות, מביאה לפרץ יצירתיות שמסייע לו להצליח בהקמת המגדל ולזכות לאהדה הציבורית לה חיכה."אייפל" הוא סרט על תעוזה והאומץ להגשים חלומות כנגד כל הסיכויים, גם כאשר כל קשר בינם לבין המציאות או ההיגיון הבריא הוא מקרי בהחלט. דרך סצנות שמשלבות אנימציה עם זוויות צילום גבוהות ומרשימות במיוחד המוסיפות לאווירה החלומית ודמויות רומנטיות חסרות תקנה שבוחרות ללכת עד הסוף עם בחירותיהן - מביא הבמאי בורבולון את גישתו הלא מתנצלת כלפי אי ההתאמות ההיסטוריות או חורים בעלילה כי כל רצונו הוא ללכת הכי רחוק וגבוה שאפשר עם משאלות הלב של גיבורו. תתכוננו להתאהב.
אייפל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4021/08/2022 00:44:38
8/10אייקון ציון
סיפור אהבה יפה. שחזור יפה עוד יותר של אחד האתרים היפים בעולם.
שם: אוריאלגיל: 5822/06/2022 08:51:49
10/10אייקון ציון
סרט רומנטי נהדר ממליץ
שם: ליאורהגיל: 6521/06/2022 19:02:59
8/10אייקון ציון
אהבתי מאוד את שיחזור התקופה שבנו את המגדל...לכו
קישורים
חץ אייפל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט