"הילד הרע של הקולנוע הצרפתי" – גספר נואה - שפרץ בגדול עם סרטו "בלתי הפיך", ידוע בשל סגנונו הוויזואלי הפסיכדלי בסרטים הזייתיים, מטרידים ועוכרי שלווה על הצדדים האפלים של המין האנושי ועל חוויות סמים, אונס ומוות כמו "Enter The Void" ו"קליימקס". סרטו החדש "מערבולת" מעניק אף הוא חוויה קולנועית מורבידית ויוצאת דופן, אך שונה מאוד בקצבה ובאופי התרחשותה מסרטיו הקודמים של הבמאי."מערבולת" עוקב אחר שגרת יומם של שני קשישים בגילומם של במאי האימה האיטלקי דריו ארג'נטו ("סוספיריה") והשחקנית הוותיקה פרנסואז לברון ("האמא והזונה"). בעוד הבעל מנסה להמשיך בשגרת יומו ולעבוד על ספרו החדש בנושא חלומות בקולנוע, אשתו הדמנטית הולכת ומאבדת את זיכרונה והתמצאותה במרחב ומוצאת עצמה משוטטת ברחבי הבית והעיר בחוסר אונים. בנם של השניים מנסה לעזור להם ולהתמודד במקביל עם הגמילה מסמים שעבר.
פרסומת
"הזמן הורס את הכל" – נכתב בסיומו של הסרט "בלתי הפיך" שמשרטט מהסוף להתחלה ערב שמסתיים בצורה נוראית ומתחיל בצורה עדינה ואופטימית. כך גם כאן, נואה לא חוסך מאיתנו את פגעי הזמן, את החולי והקושי והכאב הנורא בלראות את בן/בת הזוג שאהבת סובלים בגופם ובנפשם. זהו סרטו הקשה והמאתגר ביותר של הבמאי, סרט כה מדכא עד שהוא הופך את "אהבה" של מיכאל הנקה שעסק בנושאים דומים להיראות קליל לעומתו.
הטריקים הקולנועיים שמלווים את הבמאי מצומצמים כאן באופן משמעותי, ומפנים את מקומם לסצנות ריאליסטיות ארוכות ומלאות שתיקות העוקבות אחר המתרחש בחיי היומיום של הזוג. החידוש שנואה מבצע ב"מערבולת" הוא שהמסך מפוצל לשניים ואנו עוקבים אחר כל אחד מבני הזוג בנפרד במחצית של המסך, דבר שממחיש את בדידותם ואת הבדידות האנושית בכללה, כאשר גם כשהם ביחד הם למעשה רוב הזמן לחוד בשל המסך המפוצל. אלמנטים נוספים של הבמאי שנותרו בסרט הוא המעבר בין קאטים ב"פייד טו בלאק" וכתוביות הסיום שמוצגות בתחילתו.
הטריקים הקולנועיים שמלווים את הבמאי מצומצמים כאן באופן משמעותי, ומפנים את מקומם לסצנות ריאליסטיות ארוכות ומלאות שתיקות העוקבות אחר המתרחש בחיי היומיום של הזוג. החידוש שנואה מבצע ב"מערבולת" הוא שהמסך מפוצל לשניים ואנו עוקבים אחר כל אחד מבני הזוג בנפרד במחצית של המסך, דבר שממחיש את בדידותם ואת הבדידות האנושית בכללה, כאשר גם כשהם ביחד הם למעשה רוב הזמן לחוד בשל המסך המפוצל. אלמנטים נוספים של הבמאי שנותרו בסרט הוא המעבר בין קאטים ב"פייד טו בלאק" וכתוביות הסיום שמוצגות בתחילתו. (הסרט מוקרן בהקרנות מיוחדות בלב ת"א. הקרנה קרובה 27.5.2022 בשעה 21:15).
סרט הזוי עם צילום מאוס שמרגיש כמו פרק שלא נגמר בסדרה מחוברים. זוג זקנים, כל אחד ומחלתו. 90 אחוזים מהסרט זה שתיקה, לא ברור למה יצרו סרט כזה ארוך על שום דבר.