התחרות הרשמית ביקורת סרט

Competencia oficial Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "התחרות הרשמית":
"סאטירה משעשעת עם שחקנים מצוינים ובימוי בעל הברקות ויזואליות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Competencia oficial
משחק פנלופה קרוז, אנטוניו בנדרס, אוסקר מרטינז במאי/ת גסטון דופרה, מאריאנו כהן  
קומדיה
ביקורת סרט להתחרות הרשמית מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"שנון ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פנלופה קרוז ואנטוניו בנדרס הם ככל הנראה שני הכוכבים הספרדיים הגדולים ביותר ברחבי העולם בעשורים האחרונים, מי שפרצו מעבודה עם גדול במאי ספרד פדרו אלמודובר לקריירות הוליוודיות מוצלחות ועתירות בלהיטים. באופן מפתיע, למרות שהשניים כבר כיכבו ביחד בשני סרטים של אלמודובר ("לעוף מהתרגשות ו"כאב ותהילה"), הם כמעט ולא חלקו בהם מסך, כך שהסרט הספרדי "התחרות הרשמית", של הבמאים הארגנטינאים גסטון דופראט ומריאנו כהן, מהווה הזדמנות ראשונה ליהנות מכישוריהם זה לצד זו.לצד השניים מככב השחקן הארגנטינאי אוסקר מרטינז, שזכור מסרטם הקודם והמצוין של צמד הבמאים, "האזרח המכובד" (שזמין לצפייה בנטפליקס) בו גילם סופר זוכה פרס נובל שנאלץ להתמודד עם תושבי העיירה הנידחת בה נולד כשהוא מגיע לקבל בה פרס הוקרה. גם בסרט זה מגלם מרטינז תפקיד דומה של איש תרבות מוערך (הפעם שחקן איכות) שנאלץ לשחק לצד כוכב בינלאומי שלא רוחש כבוד כמוהו להכנה לתפקיד ולהבנת המורכבות של הדמות. הבחירה במרטינז, שבנה קריירה מוצלחת בארגנטינה אך נחשב לשחקן ליודעי דבר, לצד בנדרס שהוא שם מוכר בכל בית אך בעל ארומה פחות איכותית - מעניקה ממד נוסף של בדיון פוגש מציאות לסרט.
השניים עורכים חזרות לקראת סרט המבוסס על ספר זוכה פרס נובל על יריבות ארוכת שנים בין שני אחים, שאת הזכויות אליו קנה מולטי מיליונר שכלל לא קרא אותו, אך רצה שחותמת של איכות תירשם על שמו. לצורך כך הוא מגייס במאית בעלת שם בעולם הקולנוע האמנותי, לולה קוואבס (פנלופה קרוז), שידועה בשיטות העבודה הלא שגרתיות שלה עם שחקנים ומלהקת את צמד השחקנים הכה שונים זה מזה לגלם את האחים שהתרחקו עם השנים והפכו ליריבים.ההנאה בסרט נובעת מכך שצמד הבמאים אמנם עוסקים בתחום המוכר של קומדיה פנים תעשייתית על תעשיית הקולנוע, אך משלבים באלמנטים הקומיים אלמנטים ויזואליים מסוגננים (סלע המתנופף מעל צמד הגיבורים, מסך המקרין את דמויותיהם בגדול, ניילון שמחבר אותם זה לזה) שמעניקים לסרט ייחוד ואיכות משלו, גם כשהעלילה גולשת למקומות לא אמינים במיוחד או כשהבדיחה חוזרת על עצמה פעם אחת יותר מדי.
דופראט וכהן הוכיחו ב"אזרח המכובד" את הצלחתם בכתיבה על המקום בו עולם האמנות הגבוהה פוגש את המציאות היומימיות וההתנגשות בין השניים. גם בסרט זה הם נוגעים בנושא זה בהצלחה, וגם אם הכתיבה בו אינה מתעלה למחוזות של סרטם הקודם והמוצלח יותר, התחכום הוויזואלי לצד הופעות המשחק המוצלחות הופכות אותו לסאטירה מוצלחת שלא בכדי התקבלה לתחרות הרשמית (האמיתית) בפסטיבל ונציה.פנלופה קרוז נותנת את אחת ההופעות המוחצנות בקריירה שלה כבמאית האקסצנטרית, הלסבית והחושנית, קלישאה מהלכת אך משעשעת ביותר על עולם במאי האיכות. בנדרס מתכתב עם תפקידיו ההוליוודיים כשחקן בעל קסם בלתי נדלה, אך כזה שנשען לא פחות על הכריזמה שלו מיכולות המשחק שלו. מרטינז נהדר כתמיד כשחקן האיכות שמעולם לא חווה הצלחה מסחרית, אך מרגיש עצמו כנעלה משותפו לסרט.צמד הבמאים מנווטים את היריבות בין השחקנים שהולכת וגואה במהלך החזרות בעידודה של הבמאית ואף מספקים כמה תובנות מוצלחות על עולם המשחק, התפיסה של מהי איכות והצלחה ומהו סרט שמוגדר כטוב. מעל הכל, הם מספקים כמה סצנות שגורמות לקהל לצחוק בקול רם, ולמרות שלפעמים הסרט מעורר הרגשה כי הוא מנסה לגעת בנושאים רבים מדי בבת אחת והולך למחוזות מופרכים למדי, החוויה הכוללת היא של קומדיה אינטליגנטית, שגם אם חלק מאמירותיה נאמרו כבר פעמים רבות בעבר, היא מצליחה לנסח אותם בצורה מקורית ומרהיבה ויזואלית.
התחרות הרשמית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5106/04/2023 10:14:30
7/10אייקון ציון
יצור מיוחד ושונה.קונספט יוצא דופן אבל איטי, נמרח ומעייף עם דיאלוגים שחלקם הגדול משמים. סרט שלא מציג את העלילה ,אלא את הדרך וההכנות לקראת העלאתו לאקרנים בבתי הקולנוע.יש כאן בעצם סיפור בתוך סיפור שמגיע לשיאו בסוף. השחקנים מהשורה הראשונה אבל לסיכומו של דבר,היה לי קשה להתחבר.
שם: עומרגיל: 4023/09/2022 18:21:38
8/10אייקון ציון
הסרט ממש לא קומדיה, אבל שונה מכל מה שראיתי עד היום. נותן מבט אל מאחורי הקלעים ולנפש המשתתפים..
שם: dtגיל: 6021/06/2022 16:34:23
8/10אייקון ציון
סרט מעניין ושונה מהרבה בחינות. הסרט עוסק בנעשה מאחורי הקלעים לפני הפקת הסרט: המימון, רכישת הזכויות, בחירת הבמאית והשחקנים. בתהליך הכנת הסרט עולים הקשרים עם הבמאית ועם השחקנים בינם לבין עצמם וכשהם בעלי אגו גדול הכל לא צפוי...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט