שלום ולא להתראות ביקורת סרט

Bye Bye Morons Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "שלום ולא להתראות":
"חגיגה קולנועית שמחליטה לאתגר את חוקי הז'אנר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bye Bye Morons
משחק אלבר דופונטל, וירז'יני אפירה, ניקולא מארי במאי/ת אלבר דופונטל  
קומדיה
ביקורת סרט לשלום ולא להתראות מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"שובה לב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסרטו החדש של אלבר דופונטל, הבמאי והתסריטאי ממשיך בקו בו הוא דוגל (ואף הודגם לנו היטב בסרטו משנת 2017 - "להתראות שם למעלה"), ומשתמש ברעיון של "גם אנטי גיבור הוא גיבור" שדרכו מוצגות עוולות בחברה. אך בניגוד לסרטו הקודם, בסרטו החדש וזוכה הסזאר הצרפתי לסרט הטוב ביותר – "שלום ולא להתראות" - הוא מוסיף לביקורת הבוטה הומור שובה לב.זה אחד המאפיינים הבולטים של הקומדיות הצרפתיות וכאן הוא מגיע לידי ביטוי באופן מובהק - אנשים שהחיבור ביניהם נשמע כמו התחלה של בדיחה. זה סיפור על שני זרים (ושלישי שיצטרף מאוחר יותר) שנסיבות החיים המצערות הפגישו ביניהם. סוז טראפה (וירג'יני אפירה, שהנחתה את פסטיבל קאן האחרון) מקבלת בתחילת הסרט חדשות מצערות - הכימיקלים בתכשירי השיער בהם משתמשת בעבודתה כספרית גרמו לה למחלה סופנית. היא מחליטה לאתר את הבן שמסרה בגיל 15.
במקביל בחדר הצמוד, מומחה מערכות מידע שחוק וחסר משפחה שהעבודה היא מפעל חייו, מחליט להתאבד לאחר שפוטר מעבודתו אך נכשל ובטעות יורה בעמית למשרד. במסע לטהר את שמו הוא נאלץ לחבור לסוז, היחידה שיודעת את האמת. השניים מחליטים על עסקה - היא תאשר לשוטרים שהירי אכן היה תאונה בתנאי שיעזור לה למצוא את בנה.לשניים מצטרף עובד ארכיון עיוור, שרק חיפש תירוץ לצאת מהחדר המאובק ולהצטרף להרפתקה, והשילוב בין הדמויות הופך למגרש המשחקים של התסריטאים דופונטל, מרסיה רומנו וקסבייה נמו. הם זוכים להפיח בו חיים בעזרת הומור פרוע ומוגזם כמו חלקים בהם בחור עיוור מתרוצץ במשרד ונתקע בקיר או תצוגת תלונות בלתי פוסקות של חלקים שונים בחברה. הכל אירוני וחסר הגיון, אבל זה לא משנה כל עוד זה משרת את המטרה.
יש משהו באומללות שדוחקת אותך לקיצון, חוסר אונים ותסכול שגורמים לך לנקוט באמצעים מופרכים – כל אלו הופכים את הקומדיה הצרפתית הזו לכואבת בנקודות הרגישות ביותר, אבל מהווים את הקרקע הפורייה ביותר להומור בצורה הטובה ביותר שלו. לה אין מספיק זמן והוא מרגיש שיש לו יותר מדי זמן והניגודים האלו ביצירה של דופונטל מצליחים לגעת מעבר לכאב החברתי השגרתי. הבמאי לא מפחד לעורר פרובוקציות או לזעזע, אבל הפעם הדרך החיננית ומלאת ההומור מאפשרת לו לבדוק עד כמה הוא כבמאי יכול לדחוק בגבולות ההומור וכמה אנחנו, כקהל, מוכנים לקבל על עצמנו.הסרט, שיצא מספר ימים לאחר גלי העוצר של מגפת הקורונה וירד מהמסכים, חזר כדי לכבוש את הקהל בענק ולזכות בהצלחה קופתית ופרסי סזאר בקטגוריות החשובות ביותר, ובצדק. סרטו של במאי, תסריטאי וכוכב "להתראות שם למעלה", הוא חגיגה קולנועית שמגיעה מהמקום הכי צנוע ולא גרנדיוזי שאפשר, ומחליטה לאתגר את חוקי הז'אנר. מי שלוקח על עצמו את האתגר יצטרף למסע קליל ומלא בקסם.
שלום ולא להתראות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5215/03/2024 09:05:07
7/10אייקון ציון
לא מהוקצע מספיק.מפגש של שלושה אנשים אנדרדוגיים,כל אחד מסיבה אחרת. סיפור שהיה יכול לייצר משהו טוב ומעניין .לצד רגעים טובים יש רגעים משמימים. לא תמיד קולח ומרתק. כמה רגעים נוגעים ומרגשים לקראת הסוף זה נחמד , אבל זה מעט מידי ומאוחר מידי.
שם: עומרגיל: 4107/07/2023 21:31:43
8/10אייקון ציון
למרות הקשר המקרי בהחלט בין 3 הדמויות הראשיות, הסרט מצליח לייצר רגעים מצחיקים ומרגשים.
שם: רחלי זיגלרגיל: 7014/06/2022 16:33:18
6/10אייקון ציון
קשה לקרוא לסרט משעשע או מצחיק.יש בו קצת הומור,אך הסיפור קצת הזוי במסע של שלושה אנשים מאוד שונים לאיזו מטרה אנושית.תמיד יש ציפיות מסרט צרפתי והפעם מאכזב.קשה להמליץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט