האדם הגרוע בעולם ביקורת סרט

The Worst Person in the World Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "האדם הגרוע בעולם":
"כנות וחוסר שלמות שאי אפשר שלא להתאהב בהן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Worst Person in the World
משחק רנאטה ריינסב, אנדרס דניאלסן לי, הרברט נורדרום במאי/ת יואכים טרייר  
זר
ביקורת סרט להאדם הגרוע בעולם מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"פשוט להתאהב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יואכים טרייר, הבמאי הנורבגי שאחראי בין היתר על סרט המתח משנת 2017 "תלמה", לקח על עצמו בשנה שעברה אתגר חדש - ליצור מפגש בין דרמה רומנטית למעין סרט התבגרות, אבל בזווית שונה לחלוטין ממה שאנחנו רגילים אליה. בזכות העבודה המשותפת של טרייר עם התסריטאי אסקיל ווגט; אנחנו, ביחד עם ג'ולי, הדמות הראשית, לומדים לקבל ולחבק את עצמנו בתור האנטגוניסט של חיינו. אין ספק שהמועמד לפרס הסרט הבינלאומי בטקס האוסקר האחרון עושה זאת בצורה מרעננת ומוצלחת.ג'ולי (רנאטה ריינסב) היא בחורה צעירה שלא בטוחה מה היא רוצה לעשות עם החיים שלה. אם בתחילת הסרט היא מתחילה כסטודנטית לרפואה, מהר מאוד היא מחליפה לפסיכולוגיה ומשם מחליפה קריירה לצלמת. היא פוגשת באסקל (אנדרס דניאלסן לי), בחור המבוגר ממנה בכמה שנים, עם קריירה מוצלחת כאמן קומיקס שהצליח בזכות סדרת איורים של חתול חרמן שמספר בדיחות מין. עם הזמן פער הגילאים בין השניים מורגש וכשהוא רוצה ילדים, היא עדיין מרגישה ילדה בעצמה. לאחר זמן מה היא מגיעה למסיבה, פוגשת שם בבחור בשם אייבינד (הרברט נורדרום). אין לו תכנית לעתיד - מה שמסתדר בול עם התוכניות הלא קיימות של ג'ולי. רק דבר אחד מקשה על המצב - העובדה ששניהם תפוסים.
ג'ולי נאלצת להתמודד עם השאלה "האם היא באמת מאושרת" וכשהיא מבינה שהיא לא, היא יוצאת למסע לחיפוש עצמי ומתעלמת מההשלכות (וזה לא שהיא לא מבינה אותן, היא פשוט בוחרת לחיות בשביל עצמה). יש במשחק של ריינסאב משהו בוגר מאוד אך עם זאת רגיש לדמות אותה היא זוכה לגלם והיא מצליחה לספק את ההופעה המושלמת והכובשת ביותר שנראתה על המסך מזה תקופה.התפקיד, שהעניק לרנאטה ריינסאב את פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן 2021, הוא בעצם התגלמות של דור דרך אישה שמתחילה לחיות. ברגעים בהם היא מבינה שהיא אומללה, או לחלופין לא בנקודה בה היא רוצה להיות בחיים, היא יוצאת למסעות קטנים בהם היא חופשיה ועושה כל מה שהיא רק רוצה בלי "לדפוק חשבון" לאף אחד. אנוכיות מעוררת השראה, מעין הצהרה שאומרת לכולנו גם לכם מותר, זה בסדר לפעמים לדאוג לבריאות ולשקט הנפשי שלך עצמך.
על הדור של ג'ולי יש הרבה נקודות ביקורות - הוא עצלן, לא החלטי, משתעמם וממצה דברים בקלות ולא מסוגל להישאר במערכת יחסים לאורך זמן רב. אחרי הכל, זה דור שנמצא בתחושת "פומו" מתמדת ושמסתיימת לו הסבלנות בזמן קצר. התסריט בעל 12 החלקים של ווגט וטרייר (שזיכה אותם במועמדות לפרס האוסקר בקטגוריית התסריט המקורי) מדבר על כל הדברים האלה, אבל לא מהזווית התוקפנית שאנחנו רגילים אליה, אלא ממקום של אמפתיה והבנה. זה הסרט הראשון בשנים האחרונות שגורם לנו להרגיש בסדר עם העובדה שאנחנו לא מושלמים ואפילו מעודד אותנו לתת לצד האנוכי שבנו לצאת החוצה. הוא אמיתי, כנה ומצליח לדבר לדור שלם, דווקא בזכות פנייה למקומות שלרוב הוא חוטף עליהם אש.'האדם הגרוע בעולם' זה ביטוי שנאמר לעצמנו בגאווה אחרי הסרט, כי גם אנחנו כאלה. ג'ולי נפרדת משני גברים בזמן קצר, בוגדת ומשקרת אבל לרגע לא מחשיבה את עצמה כאדם רע. היא מודעת לפגמים שלה, אבל גם לעובדה שהיא בשנים בהן מותר לטעות. היא מפוחדת מהעתיד, אז היא בוחרת לחיות את העכשיו כמו שהיא הייתה רוצה - גם אם זה אומר לפעול באימפולסיביות חסרת מעצורים.הסרט הנורבגי, שכבש את פסטיבלי הקולנוע ברחבי העולם, מציג קול שמדבר בשם דור שלם, זאת בזכות קסם אישי של שחקנית מדהימה שאני בטוחה שנשמע עליה עוד הרבה בהמשך ותסריט מבריק שבנוי היטב. הוא מתוק, עדין, אסתטי ואפילו גם משעשע לעתים. זה לא הסרט הראשון שמדבר על הנושאים האלה, אבל אולי מהבודדים שעשו את זה טוב עם לב מלא באמת והבנה. "האדם הגרוע בעולם" לא מושלם ויש בו את הפגמים שלו, בדיוק כמונו, אבל דווקא אי השלמות שלו היא שהופכת אותו למושלם וגורמת לו להישאר אצלנו בלב הרבה אחרי כתוביות הסיום.
האדם הגרוע בעולם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5104/02/2023 09:37:35
7/10אייקון ציון
טעם של החמצה.בגדול המוצר הוא די טוב אבל הולך לאיבוד מידי פעם ולא חד מספיק.דיאלוגים שאמורים לקדם את העלילה, בחלקם הם סתמיים ומשעממים. ברור שהגיבורה הראשית מצוייה בצומת מרכזי בחייה, שבו היא צריכה לקבל החלטות לגבי העתיד. אבל קשה להבין מה הם הרצונות שלה, הלבטים, החלומות. אולי בכוונה זה נשאר לא ברור. לי בכל אופן זה היה חסר.חוץ מזה הסרט ארוך מידי ואיטי במרביתו. ציון 7.5.
שם: עומרגיל: 4010/10/2022 19:57:13
7/10אייקון ציון
סיפור חיים שלם נפרס על המסך ברגישות ושמחק מצוין של השחקנית הראשית.
שם: אילתגיל: 6508/08/2022 23:16:41
9/10אייקון ציון
סרט עם תסריט ובימוי של יואכים טרייר המוכשר,סרט קטן,סיפור שיכול לקרות לכל אחד מאיתנו,לבטים,דילמות על מהלך חיינו,החופש להחליט,הגמישות שאנחנו לוקחים על עצמנו.מוצג מאוד יפה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט