עולם היורה: עולם חדש ביקורת סרט

Jurassic World Dominion Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עולם היורה: עולם חדש":
"עודף דמויות אנושיות פוגמות בסצנות מהנות עם הדינוזאורים ובעלילה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jurassic World Dominion
משחק כריס פראט, ברייס דאלאס הווארד, ג'ף גולדבלום, לורה דרן, סאם ניל במאי/ת קולין טרוורו  
הרפתקאות
ביקורת סרט לעולם היורה: עולם חדש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר מסוגו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני 47 שנה סטיבן ספילברג שינה את פני הקולנוע עם הלהיט המפתיע "מלתעות", ויצר גל סרטי כרישים קטלניים וכמובן גם כמה סרטי המשך מיותרים לאותו סרט. לפני 29 שנים ספילברג הרעיד בפעם המי יודע כמה את עולם הקולנוע ויצר שובר קופות חדש בשם "פארק היורה" שהחזיר את הדינוזאורים לאופנה. תורים ארוכים של קהל צופים חיכו לצפות בפלא המרשים על גבי המסך הגדול. כולם רצו לראות את הפעלולים החדשניים שהעירו את הדינוזאורים לחיים בעזרת טכנולוגיה שלא נראתה כמותה. ספילברג, אשף הדימויים הוויזואליים, הצליח ליצור קלאסיקה קולנועית מבדרת ופורצת דרך מבחינה טכנולוגית.הטירנוזאורוס רקס פרץ מתוך המסך הגדול אל אולם הקולנוע עם הלסת הגדולה שלו, ומאז נראה שקהל הצופים רוצה רק עוד. "עולם היורה: עולם חדש" הוא עוד מהכל. לכאורה גדול יותר, עם יותר סצנות פעולה, ועם יותר מדי שחקנים ראשיים. כאשר הצוות מורכב משחקנים משני הסרטים האחרונים: כריס פראט, ברייס דאלאס הווארד, עומר סיי, איזבלה סרמון, ג'סטיס סמית' די.בי וונג גם שלושת השחקנים מהסרט הראשון בסדרה - סם ניל, ג'ף גולדבלום ולורה דרן. אליהם חברו שחקנים צעירים חדשים נוספים: דה-וונדה וייז, מאמודו את'י ודישן לחמן. השחקן הוותיק קמפבל סקוט מגלם את הרע התורן.
נראה שרוב הזמן הפעלול המרכזי של הסרט הוא איך התסריט יצליח להעניק לכל השחקנים המוכרים והאהובים מהסרט הראשון וגם מהסרטים החדשים מספיק זמן מסך וגם להכיר לנו את הפנים החדשות ולהעניק להם מספיק עומק עלילתי. מהבחינה הזאת הסרט נכשל. הלהטוטים התסריטאיים מביכים והאמינות בבניית הדמויות שואפת לאפס. יותר הגיוני שהדינוזאורים יחזרו לחיים מאשר ההתנהלות של הדמויות בסרט הזה. כמות הדמויות האנושיות והקווים העלילתיים המרובים שנשזרו יחדיו באופן מביך גורעים מזמן המסך של מה שבאמת הקהל רוצה לראות - דינוזאורים שמשתוללים וטורפים בני אנוש מעצבנים.באופן מקומם הדינוזאורים לא מצליחים לפגוע באף אחת מהדמויות המרכזיות כי מי יודע איזה מהשחקנים יסכים להשתתף בסרט השביעי במספר? עודף דמויות ועלילות משנה הופכים את הסרט הזה לארוך באופן מקומם ולא מוצדק, כאשר ללא יוצא מהכלל כל הקטעים שאין בהן סצנת פעולה כלשהי הופכים משעממים ולא מעניינים, כי נראה שהם נכתבו מתוך אילוץ. כמו בסרטים הקודמים גם הפעם הגורם האנושי הוא זה שיוצר את הנזק. סרט שנוצר כאילו מתוך מכונת הדפסה, שכפול גנטי נטול מחשבה מעמיקה, "עולם היורה: עולם חדש" הוא מוצר צריכה שאין בו יומרה אמנותית קולנועית אחת ואין לו באמת הצדקה קולנועית מלבד להכניס עוד כסף לאולפנים.
הסרט נקטל על ידי מבקרי הקולנוע בעולם וגם בארץ בצדק רב עם 31% ביקורות חיוביות בלבד באתר "Rotten Tomatoes". עם איכויות קולנועיות רדודות, ללא תסריט ראוי או הגיוני, ללא משחק אמין, נראה שדי ברור מה דעתם של אנשי ונשות המקצוע. השאלה הגדולה היא מה הקהל הרחב יחשוב על הסרט. ביום חמישי בערב בהקרנות טרום הבכורה בארה"ב הוא הכניס 18 מיליון דולר, כך שדי ברור הקהל מצפה להמשך עלילות המדענים ודינוזאורים.אם מפרקים את מה שמתחולל על המסך, הבמאי קולין טרוורו, (שגם ביים את "עולם היורה"), כן הצליח ליצור סצנות פעולה ואימה שמספקות את הסחורה עבור חובבי הסדרה. הסצנות המדוברות שהן הסיבה שהקהל הרחב הגיע לסרט והן עובדות ואף מבדרות ומספקות. זה בדיוק מה שהקהל מצפה לו. אז נכון, מדובר בשעתיים וחצי ארוכות עם עודף סצנות של דיבורים בלתי פוסקים, אבל בתוכן מסתתר סרט מהנה באורך של שעה וחצי שאם מכבים את המוח, הוא בהחלט מוצר בידורי קיצי.
עולם היורה: עולם חדש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4015/10/2022 19:11:07
6/10אייקון ציון
הפקה מושקעת של סרט ההרפתקאות הארוך לא מכפרת על כך שחצי ממנו זה מרדף של דינוזאורים אחרי בני אדם.
שם: אלון בגיל: 3709/08/2022 10:14:05
6/10אייקון ציון
לא יודע מה לומר, בתור מעריץ של פארק היורה אני לא יכול אפילו להתייחס לסרט הזה כחלק אינטגרלי מהסדרה. זה לא מרגיש פארק היורה, זה לא מדבר כמו פארק היורה וזה לא מרתק כמו פארק היורה. ברגעים מסוימים זה מרגיש כמו סרט סופר הירוז. להביא דמויות קלאסיות מהעבר זה גימיק שיווקי נטו ולא באמת הופך את הפרק השלישי של עולם היורה ליצירה בסדר גודל כמו סרטיו של שפילברג. הרבה קיטש מודרני, מסרים על דו קיום, קישקושים על הסכנות בטכנולוגיה מתקדמת. מרגיש שהיוצרים קצת מנותקים מהרוב הדומם שבא לקולנוע להנות מסרט שינתק אותו לשעתיים מהיום יום. להתקדם הלאה, אלא אם כן אין שום דבר אחר לראות.
שם: איציק גורגיל: 4917/07/2022 08:16:43
8/10אייקון ציון
שעתיים ורבע של כיף טהור. אקשן ללא הפסקה בסרט מושלם ויזואלית עם אפקטים מטורפים. אהבתי שהשחקנים הישנים חוזרים לשחק כאן עם החדשים. כנראה שהדינוזאורים שחוזרים מהמתים אף פעם לא יימאסו עלי.. מסך גדול חובה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט