הכתם האנושי ביקורת סרט

Human Stain Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הכתם האנושי":
"מדובר בהופעה הטובה ביותר של אנטוני הופקינס זה זמן רב ורק בשביל לראות את השחקן המבריק הזה חוזר לעצמו, כדאי לראות את הסרט."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Human Stain
משחק אנטוני הופקינס, ניקול קידמן, אד האריס, גארי סיניז במאי/ת רוברט בנטון  
דרמה
ביקורת סרט להכתם האנושי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מדובר בהופעה הטובה ביותר של אנטוני הופקינס זה זמן רב ורק בשביל לראות את השחקן המבריק הזה חוזר לעצמו, כדאי לראות את הסרט."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רוברט בנטון הוא אחד הבמאים והתסריטאים הותיקים הפועלים כיום בהוליווד ולכן נחמד לראות שהמפיקים בהוליווד עדיין מוכנים להשקיע בסרטים האנושיים שהוא כל כך אוהב לביים. אבל כנראה ספרו של זוכה פרס הפוליצר פיליפ רות, הוא משימה קשה מאד לעיבוד מאחר והתסריט של ניקולס מאייר לא מצליח להתמודד בחוכמה עם התקופות השונות בחייו של הגיבור והוא נע בזמן בצורה מסורבלת ולא אמינה. גם העריכה של כריסטופר טלספן לא מצליחה להתמודד עם בעיית הזמן באופן אינטליגנטי במיוחד ולעיתים היא נראית מרושלת, כל מה שנשאר זה בימוי שחקנים אלגנטי.סיפור העלילה מרתק ובעל מטען רגשי גדול. הסרט מתאר את זיכרונותיו של קולמן סילק (הופקינס) פרופסור ללימודים קלאסיים בקולג' אתנה בעיירה קטנה בניו אינגלנד שנראה כמו אינטלקטואל יהודי ממוצע ובעל למופת שמואשם בגזענות. סילק זועם בעקבות האשמות ומתפטר מעבודתו. אחרי שאשתו נפטרת מדום לב הוא פוגש בפוניה, יפיפייה מסתורית (ניקול קידמן) מהמעמד החברתי הנודע בכינוי "זבל לבן". שני האנשים הזרים מסתירים סודות אפלים מעברם המונעים מהם לנהל מערכת יחסים תקינה אבל עם הזמן הם מבינים שזו ההזדמנות האחרונה שלהם להיגאל וזאת על ידי חשיפת הסודות.
הסרט בוחן כיצד מתעצבת זהות של אדם אינדיבידואלי תוך כדי עיצוב זהותה של ארצות הברית כמדינה במהלך המאה האחרונה. הסרט הוא בעצם מסע האישי למציאת עצמאות בתוך עולם המבוסס על דעות קדומות, שאפתנות, תרמיות וחוסר השקט שלאחר מלחמת העולם השנייה, שלעולם לא עזב את המדינה. הכל על רקע ההתעוררות המינית ורגשות אהבה חדשים שחווה קולמן סילק בעקבות המפגש עם פוניה.גארי סיניז עושה תפקיד מרשים כסופר נתן זוקרמן, שקולמן סילק מעוניין שהוא יכתוב את הביוגרפיה שלו. אד האריס נראה קצת שבלוני מדי, תפקידו קצר ודמותו אינה מספקת. הבעיה המרכזית בליהוק של הסרט, היא ניקול קידמן. הגברת שזכתה לפני שנה באוסקר מנסה להפוך ל"זבל לבן" בכוח. ליהוק זה סובל מחוסר אמינות ולעיתים המשחק של הכוכבת נראה מנייריסטי לחלוטין. יש גם נקודה ישראלית שעוד לא נגענו בה וזו מילי אביטל המופיעה לדקה בסוף הסרט, אחרי שתפקידה קוצץ ומרבית הסצנות שלה נשארו על רצפת חדר העריכה, מי יודע, אולי הם יופיע בתוספות בגרסת ה DVD.
למרות הכל מדובר בהופעה הטובה ביותר של אנטוני הופקינס זה זמן רב ורק בשביל לראות את השחקן המבריק הזה חוזר לעצמו, כדאי לראות את הסרט.
הכתם האנושי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4428/11/2015 14:57:58
8/10אייקון ציון
את הסרט הזה צריך לשפוט לפי העיקרון ,שלא צריך למצוא בכל דבר הגיון. הסיפור מעניין, העלילה מתפתחת יפה, המתח נשמר לאורך הסרט, טוויסט לא צפוי במהלכו ועל השחקנים אין מה לדבר.
שם: Mגיל: 5415/02/2014 23:45:07
6/10אייקון ציון
מעניין, מותח, מקורי ומפתיע לכל אורכו... עד הסיום ההזוי. משוחק היטב על ידי כולם. אבל הסוף... הסיום ההזוי וחסר הטעם שממש מקלקל והופך את כל הסרט (אחרי שהוא מסתיים) לחסר פואנטה, מבולבל ומבחינת המסרים שבו... סתמי למדי...
שם: חגית מנדרובסקיגיל: 3219/07/2004 21:54:11
9/10אייקון ציון
הסרט הזה שבה את לבי מן ההתחלה. אהבתי אותו מאוד. הדבר היחיד שקצת השאיר לי טעם מוזר בפה ובלב, היה חוסר אמינות מסוימת לגבי אותו סוד אפל של הפרופסור...אבל דברים מוזרים מזה קרו בעולמנו. בקיצור, סרט טוב. משוחק היטב ומותח מן ההתחלה ועד הסוף.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט