החיים בלעדיי ביקורת סרט

My Life Without Me Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "החיים בלעדיי":
"למרות היותו סרט בעל נושא פסימי "החיים בלעדיי" הוא אחד הסרטים האופטימיים והאנושיים שהוקרנו אצלנו לאחרונה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר My Life Without Me
משחק שרה פולי, אמנדה פלאמר, סקוט ספידמן, לאונור ווטלינג, דברה הארי, מריה דה מדירוס, מארק רופלו, ג'סיקה אמלי , קיניה ג'ו קנדי, ג'וליאן ריצ'ינגס במאי/ת תסריט ובימוי: איזבל קויסייט  
דרמה
ביקורת סרט להחיים בלעדיי מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"למרות היותו סרט בעל נושא פסימי "החיים בלעדיי" הוא אחד הסרטים האופטימיים והאנושיים שהוקרנו אצלנו לאחרונה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע42.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"החיים בלעדיי" הוא סרט מקסים ואנושי העוסק במסעה של בחורה צעירה בחיפוש אחר הנשיות שבה. הבימאית איזבל קויסייט, שגם כתבה את התסריט, מוליכה את הגיבורים שלה ואת הצופים במסע, שסיומו ידוע מראש אך הדרך היא מה שחשוב. המלצה חמה, הכינו את הממחטות.אן (שרה פולי), צעירה בת 23, היא אם מסורה לשתי בנות, ונשואה באושר לגבר הראשון (והאחרון) איתו התנשקה (סקוט ספידמן). אביה של אן נמצא זה עשר שנים בכלא, ולאמה - היסטוריה של חלומות מנופצים ושנאה עזה לעולם. בזמן שבחורות אחרות בגילה חוגגות בחוץ, אן מבלה את לילותיה בעבודה כפועלת ניקיון באוניברסיטה שלעולם לא תוכל להרשות לעצמה ללמוד בה. היא מתגוררת עם משפחתה בקרוון קטנטן בחצר של בית אמה, אי שם בפרוורי העיר ונקובר. למרות הנסיבות, מצליחה אן לשמור על אופטימיות ועל שמחת חיים. יום אחד, בעקבות התעלפות פתאומית, נכנסת אן לבדיקות רפואיות, בעקבותן היא מקבלת מרופא ביישן ומוזר בשורות מזעזעות. היא לא מספרת לאף אחד, נחושה לגונן על בנותיה מהאמת ובד בבד לקחת את המושכות לידיה ולמצות את מה שאפשר עד כמה שאפשר. היא עורכת רשימה של דברים שרצתה להשיג בחייה ומעולם לא מצאה את הזמן, ומתחילה להגשימם בזה אחר זה: היא אומרת לאנשים בדיוק מה שהיא חושבת עליהם, מרכיבה לעצמה ציפורניים מלאכותיות, פוגשת גבר מקסים (מרק רופלו) ומפתה אותו, מלמדת את בנותיה איך מסתדרים בעולם, ומקבלת פתאום תיאבון מדהים לחיים ואומץ שמעולם לא שיערה שיש לה.
הבימאית קויסייט מביימת את השחקנים באופן מינימלי ונותנת לנו הצופים תחושה כאילו אנו יושבים ורואים את הצילומים הביתיים של הגיבורים. לא תמיד התמונה בפוקוס ואין הקפדה ייתרה על פריימים. הדברים החשובים יותר הן המשחק והתגובות של השחקנים. הרגע בה מבשר הרופא לפולי כי היא עומדת למות הוא רגע מרגש, אנושי, ונדיר בעולם בו שולטים סרטי אפקטים.קויסייט לא מוותרת לשחקנים שלה, היא מצלמת אותם בשוטים קרובים ומשאירה את המצלמה פועלת שניות ארוכות, הרבה מעבר למה שמקובל היום. עובדה זו מאלצת את השחקנים להוציא את המיטב שבהם. לא להיענות רק לדרישות התסריט אלא לחפש בתוכם את המרכיב האנושי, זה שבעצם גורם לנו, הקהל, להזדהות עם הדמויות. שרה פולי היא אחת השחקניות המעניינות והמוכשרות שיש והיא מקפידה להופיע בסרטים איכותיים (המתיקות שאחרי). פולי בוחרת בכוונה תפקידים שאינם קלים לביצוע אך מעניינים. לצידה מארק רפולו, עוד שחקן צעיר ומצוין שלא זוכה להערכה הראויה לו בהוליווד. אפילו סקוט ספידמן (פליסיטי, מלחמת האופל) שעד היום הצטיין רק בגוף יפה, מוכיח, שעם הכוונה נכונה, וליהוק טוב, הוא יכול להיות שחקן שגורם לקהל להזדהות.
כאמור, הדרך של אן, לגילוי נשיותה, הוא הדבר המרתק בסרט והיא עושה זאת בעזרתם של דמויות משנה מעניינות ומורכבות. אמנדה פלאמר, שמגלמת את חברתה האובססיבית. דברה הארי, סולנית להקת בלונדי, שמגלמת את אימה של אן ומגישה הופעה מרגשת ואפילו אלפרד מולינה שצץ לו לשתי דקות מגיש הופעה נהדרת.למרות שהסרט יכול היה לגלוש לקיטשיות הוא מצליח להימנע מהטעות הנוראית ולשמור על רמת מקוריות ועניין, אולי בגלל שעל הסרט חתומים כמפיקים האחים פדרו ואוגוסטין אלמודובר. בסופו של דבר מדובר קטן ומרגש שייגע בלב כל מי שיצפה בו.לסיכום: "החיים בלעדיי", הוא סרט קטן ומרגש עם תסריט טוב ומשחק מצוין. מומלץ לקנות מלאי של טישו לפני שאתם הולכים לקולנוע.
החיים בלעדיי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Tגיל: 1826/12/2009 01:26:12
9/10אייקון ציון
סרט ממש טוב
שם: דניאל הרמןגיל: 1716/01/2007 16:28:16
9/10אייקון ציון
סרט מקסים וממכר.
שם: מורן לויגיל: 1503/06/2006 17:18:34
10/10אייקון ציון
הסרט הכי מרגש שראיתי בחיים שלי.. תמיד כשהוא מוקרן בטלוויזיה אני רואה אותו ולא מפסידה אותו בשום הון בעולם! הייתי רוצה שהוא יופיע יותר בטלוויזיה או אפילו יוקרן בקולנוע.. ממולץ בחום ! חייב לראות את הסרט הזה !
קישורים
חץ החיים בלעדיי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט