פעלים למתחילים ביקורת סרט

To Be and To Have Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "פעלים למתחילים":
"הסרט הדוקומנטארי המקסים הזה מצליח להעביר עולם ומלואו בלי לעזוב את חדר הכיתה. כל מי שהוא הורה לא יכול להרשות לעצמו לפספס את הסרט."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר To Be and To Have
משחק ג'ורג' לופז והתלמידים אליס, אקסל, גיום, ג'סי, ג'וג'ו, יוהאן, ג'ונתן, ג'וליאן, לורה, לטישיה, מארי-אליזבת, נטלי, אוליבייה במאי/ת ניקולאס פיליבר  
זר
ביקורת סרט לפעלים למתחילים מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"הסרט הדוקומנטארי המקסים הזה מצליח להעביר עולם ומלואו בלי לעזוב את חדר הכיתה. כל מי שהוא הורה לא יכול להרשות לעצמו לפספס את הסרט."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"פעלים למתחילים" הוא סרט דוקומנטרי מקסים וקסום המספר את סיפורו של המורה ג'ורג' לופז ותלמידיו השונים. המקום הוא האזור הכפרי והמרוחק של צרפת. אין כאן קניונים עשירים וגדולים. טכנולוגיה מתקדמת או מכוניות חדישות. במקום זאת יש הרבה מאוד טבע, פרות, שמש, גשם, שלג, שקיעות מרהיבות וזריחות מעוררות השראה.הסרט מתאר מוסד כפרי ותיק: בית ספר של כתה אחת, שם לומדים ילדי הכפר את כל המקצועות, מחשבון ועד התעמלות, אצל מורה אחד. ניקולאס פיליבר מביא את סיפורו של בית ספר באזור אוברן שם לומדים תריסר ילדים בגילאים 4 עד 10, תחת הדרכתו הנעימה של ג'ורג' לופז, 55. המצלמה מלווה את המורה המסור והתלמידים לאורך שנת לימודים אחת, שנת הלימודים האחרונה של המחנך הוותיק העומד לקראת פרישה אחרי עשרות שנות הוראה.
ממש כמו התלמידים, שבדרך כלל לא מכירים את המורה שלהם, גם כאן מקפיד הבמאי לשמור מרחק מחייו האישיים של ג'ורג' ונותן לנו רק הצצה קטנה, סיפור מקסים שהוא מספר על אביו. בכלל הסרט עוסק הרבה מאוד ביחסים של הורים וילדים אלא שאת תפקיד כל ההורים ממלא ג'ורג', המורה. הטבעיות והתמימות של הילדים, שלעיתים מסתכלים על המצלמה במבוכה, היא מקסימה. הם לא תמיד יודעים מה לעשות ומה להגיד, ותמיד, תמיד צריכים להסתכל למעלה, אל עבר הסמכותיות של המורה. שימו לב לילד המכונה ג'וג'ו, הוא ללא ספק הכוכב של הסרט."פעלים למתחילים" הוא סרט מקסים שכל מי שהוא הורה לא יכול להרשות לעצמו לפספס. מומלץ גם לקחת את הילדים במידה והם עברו את גיל 6. בסרט אין דרמות גדולות, אין קטעי אקשן או אפקטים מיוחדים אבל הוא מלא באנושיות, בילדותיות, ובתמימות שובת לב.
"פעלים למתחילים" הוא סרט שאנו לא רואים כל יום, וחבל. חובה לראות.
פעלים למתחילים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רונהגיל: 2606/01/2006 19:46:49
7/10אייקון ציון
סרט מאכזב כל כך. מורה דידקטי וכפייתי, שמחנך בצורה קפדנית וקשה, עד שהילד יסיים הציור ויאמר כן אדוני. להוציא מהילדים את מתיקותם, שבאה איתם באופן טבעי, ולהפוכם לילדים קטנים וממושמעים. המורה, במסווה נעים של בחור טוב מהכפר, הוא בעצם רודן שנהנה להתנשא על הילדים ומשפחותיהם.
שם: יעל גרטיגיל: 3418/01/2004 10:20:09
8/10אייקון ציון
סרט יפה, מיוחד, לא מתאים לכל אחד. הסרט איטי, מצריך סבלנות. מתאים במיוחד לעוסקים בהוראה או במקצועות טיפוליים, או למשוגעים על צרפת- כמוני.
שם: עידו חבובהגיל: 3209/01/2004 18:21:46
9/10אייקון ציון
מקסים פשוט מקסים!!! הלוואי ולכל אחד מאיתנו יהיה מורה כזה! חובה פשוט חובה!
קישורים
חץ פעלים למתחילים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט