עשר ביקורת סרט

Ten Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עשר":
""10" הוא אחד השיאים הקולנועיים הגדולים של 2003."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ten
משחק מניה אקבארי, אמין מאהר, קאמרן אדל, רויה ערבאשי במאי/ת אבבאס קיארוסטאמי  
זר
ביקורת סרט לעשר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""10" הוא אחד השיאים הקולנועיים הגדולים של 2003."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לראשונה מגיע ארצה סרט של גדול הבמאים האיראנים, עבאס קיארוסטמי ורבים גם יסכימו שמדובר לא רק בגדול הבמאים האיראנים היום אלא אחד הבמאים החשובים ביותר כיום בעולם."10" הוא אירוע קולנועי פורץ דרך, המציג עשר אפיזודות כמו דוקומנטריות המתארות את המציאות הקשה של הנשים באיראן היום. הסרט כולו מתרחש בזירת צילום אחת שזו המכונית של גיבורת הסרט, צעירה איראנית גרושה (השחקנית מניה אקבארי) נטולת שם, ובעזרת מצלמת DV המחוברת ללוח המכוונים של המכונית ושימוש יעיל בשתי זוויות צילום (רק פעם אחת יש צילום מחוץ למכונית) הוא בורא עולם עשיר ועם זאת קלסטרופובי ומאיים כמו החברה האיראנית עצמה.
העלילה לכאורה פשוטה: אשה צעירה נוהגת במכונית ברחבי טהרן, מסיעה את בנה הצעיר לבריכה, פוגשת את אחותה הצעירה הנשואה באושר, ידידתה המקווה שאהובה יתחתן איתה, זקנה המספרת על חייה הקשים ואפילו זונה צעירה המנהלת איתה שיחה החושפת את הצביעות של הגיבורה עצמה. השיחות היומיומיות הופכות לעדות טראגית כואבת למצב המורכב של מעמד האשה באיראן בימינו."10" מורכב ממספר סצינות קולנועיות בלתי נשכחות כמו טייק בן חמש עשרה דקות בפתיחת הסרט בו הגיבורה מנהלת שיחה קשה עם בנה הקטן על גירושיה מאביו. הגיבורה המסיעה זונה צעירה החושפת לפניה את הצביעות של מוסד הנישואים וסצינת סיום קורעת לב בין הגיבורה וידידתה. שימו לב גם לדרך השערורייתית שבה מתנהלות שיחות בענייני מין וכמה פעמים המילה סקס נשמעת בקולי קולות.
קיארוסטמי יוצר סרט ללא צוות צילום. כאשר הוא משתמש בתסריט מאולתר ושחקנים לא מקצועיים הוא יוצא להרפתקה קולנועית מרתקת המצליחה לחדור ללב הצופים.סרט מהפנט, מזעזע, מצחיק ומרגש שלא ישאיר אף אחד אדיש גם אם אינו מתאים לכל טעם. "10" הוא אחד השיאים הקולנועיים הגדולים של 2003.
עשר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גל גרנובגיל: 2807/12/2003 16:31:30
6/10אייקון ציון
סרט דל, וארוך מדי. הרעיון אינו חדש, והמדיום "המיוחד" מאבד מהיחודיות שלו אחרי חצי שעה. מעט מדי זויות צילום לסרט באורך מלא. כמו כן, הסוגיות שעולות בו לגבי החברה כלליות מדי,ואין התייחסות לבעיות החברה האיראנית. היה אפשר להעביר את המסר לכל מדינה אחרת. מאכזב, ובגדול.
שם: גילי ש אגיל: 1506/12/2003 20:22:45
10/10אייקון ציון
סרט יפיפה ורגיש. דיוקן חושפני ומרתק של החברה. על אף הצילום הדל, מצלמת DV ושני פריימים בודדים הסרט מהמם ועשיר. המשחר של כל השחקנים מעולה, מותיר את הצופה במעין שאלה בקשר לאם הסרט הוא תיעודי או עלילתי. לעיתים משעשע, לעיתים מכאיב ונוגע ללב. זהו שיר החופש, רוצו לראות!
קישורים
חץ עשר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט